Lupo 3l smider kobling

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Jacob117
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13. dec 2017 22:01

Lupo 3l smider kobling

Indlæg af Jacob117 »

Jeg står med det problem at min Lupo 3L kobler virkeligt hårdt til ved start. Der er skiftet førringsrør for 2 måneder siden og sammentidig blev den grundindstillet og har også kørt perfekt siden.. Men nu er den begyndt at koble hårdt til og den vil så heller ikke starte når man parkere og så prøver at starte så skal man lige have batteri fra og til.
Nogle bud?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo 3l smider kobling

Indlæg af 383CI »

Jeg forstår ikke hvad du mener med ikke starte når du/man parkere?

Hvis den kobler hårdt kan det være for lidt olie på hydraulikken, i et tænkt tilfælde.
Det kan også være føringsrøret der er monteret forkert eller har skubbet sig.
En fejl på bagerste ABS ring(e) er en 3 mulighed.
At kablet fra slavecylinderen har givet sig er også en mulighed.
VCDS på og fejludlæs.

Hvis det er i "Stop" den ikke vil starte tyder det på en defekt eller slidt koblingscylinder.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Jacob117
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13. dec 2017 22:01

Re: Lupo 3l smider kobling

Indlæg af Jacob117 »

Igår smed den koblingen midt i et kryds da jeg skulle igang. Hvilket resulterer i at man holde midt i et kryds uden at kunne få den i neutral eller starte bilen igen. Batteripol skal tages fra og på så kan den gå i neutral og man kan få den trillet væk. Dette er sket en gang før men undre mig over hvad det skyldes...
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo 3l smider kobling

Indlæg af Vyffe »

Lyder ret meget som en slidt koblingsaktuator. Første sted jeg ville kontrollere...
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
carstennp1
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 4. jan 2020 10:04
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: DK

Re: Lupo 3l smider kobling

Indlæg af carstennp1 »

Hey fandt du nogensinde fejlen. Tror jeg har samme problem.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk

Besvar