VCDS får ikke forbindelse

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
nietsmmar
Indlæg: 21
Tilmeldt: man 23. dec 2013 19:36
Geografisk sted: Tårs

VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af nietsmmar »

Hej alle
Jeg har for nyligt erhvervet mig en 3L (igen). Den er lettere slidt, så den skal lige have en overhaling. Jeg ville grundjustere gearkassen, men mit VCDS kabel får ikke forbindelse til bilen? Har testet kablet på min Golf, og der er der ingen problemer. Jeg måler også 12V imellem rød og brun ledning i diagnosestikket. Lyder det bekendt hos nogen af jer?
Det skal siges at jeg lige har opdateret mit software, så jeg skal ind og teste kablet, som man skal gøre hver gang det er opdateret. Det er så her jeg får beskeden om at kablet ikke er tilsluttet et køretøj.

Mvh Jesper
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg døjer lidt med det på min gamle Lupo som knægten kører i 🤪
Jeg døjede med samme Lupo for nogle år siden, der skulle der laves noget kalibrering af VCDS så vidt jeg husker 🤔 har ikke haft nok brug for det til at gide rode med det 😬😜
Er det alle styreenheder eller bare gearkasse styring ?
nietsmmar
Indlæg: 21
Tilmeldt: man 23. dec 2013 19:36
Geografisk sted: Tårs

Re: VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af nietsmmar »

Lypoen er den første bil jeg har prøvet at sætte kablet på efter det blev opdateret, så den kan slet ikke gennemføre “testen” af kablet fordi den skriver at kablet ikke er tilsluttet et køretøj.
Jeg må lige prøve at få kablet testet på Golfen så jeg kan se mere præcist om det er alle styreenheder på lupoen eller det kun er enkelte. Hvis det er alle, er min tanke at forsøge at finde ledningerne fra diagnosestikket på bilens computer og så bippe dem igennem for at se om der er hul igennem 😊

Da du havde problemet, og VCDS måtte kalibreres, hvordan skal det så forstås? Det har jeg aldrig hørt om 😊
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af 383CI »

Du burde da kunne teste kablet uden det er tilsluttet en bil?

Hvis ikke du kan det tænker jeg det er en driver til det den er gal med.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
nietsmmar
Indlæg: 21
Tilmeldt: man 23. dec 2013 19:36
Geografisk sted: Tårs

Re: VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af nietsmmar »

Kablet gik igennem testen på Golfen, så nu kan jeg se at det er alle styreenheder den er gal med. Når jeg prøver at tilgå en styreenhed, skriver den kommunikationsfejl [0]. Nøjagtigt som den gør hvis kablet slet ikke sidder i stikket.
Der er heller ikke lys i dioden på VCDS stikket når det sidder i bilen. Der er en forbindelse som mangler 🧐
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - så mangler der helt sikkert strøm 😎
nietsmmar
Indlæg: 21
Tilmeldt: man 23. dec 2013 19:36
Geografisk sted: Tårs

Re: VCDS får ikke forbindelse

Indlæg af nietsmmar »

Efter at have haft OBD stikket ude og sidde med det i hånden, vrikker jeg lidt med det imens VCDS stikket sidder i, og konstaterer en dårlig forbindelse 👍 problem solved!
Besvar