Tre problemer med min Lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Magn1591
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 17. jul 2016 22:06
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg

Tre problemer med min Lupo

Indlæg af Magn1591 »

Hej jeg har inden for den senest tid været uheldig med bilen og den står nu overfor tre problemer som jeg ikke er sikker på hvordan jeg repetere billigst mulig, da jeg ikke selv har forstand på at skrue i bilen og gerne vil slippe for at købe forkerte dele og unødvendige dele. Jeg vil prøve at beskrive problemerne her, og så vil jeg håbe en venlig sjæl kan fortælle mig hvad det kræver af nyt til min Lupo 3L 2003 (model 2004).

1. Den startede med at hoppe og larme ved acceleration, og træk generelt. Nu efter en uges tid har det så ændret sig til en klonk lyd ved gearskifte og kun sjældent den samme hoppen ved det faktisk træk/acceleration, selvom det forekommer engang imellem. Hvad kan det så være?

2. Efter at havde fået lidt vand ind i kabinen fra en vaskehal, har jeg ikke kunne bevæge min viskearm opad. Den kan kun bevæges nedad, hvor den visker meget langsomt. Kræver dette en helt ny arm, eller kan det fikses på andre måder?

3. Højre vinduesvisker foran er begyndt at rykke sig godt op på foruden under kørsel i dens hvileposition. Det er så slemt at hvis jeg bruger den nu, rammer den noglegange den anden og er selvfølgelig bange for den knækker. Hvis jeg med hånden skubber den ned igen, går der 2min på vejen og så er den helt oppe igen. Hvad kræver dette?

Håber nogen bil hjælpe :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Tre problemer med min Lupo

Indlæg af Kim B Olesen »

1. Pas - det kan være mange ting, det er sgu ikke nemt at udtale sig om uden at se og mærke lidt 😬

2. Hvis den er blokeret så den ikke kan komme opad er der jo nok kun en vej = ny/anden kontakt 🤪jeg har vist et par brugte på lager hvis det var noget 👍

3. Det lyder som om den viskerarm bare skal spændes, nede hvor den sidder fast under et plast dæksel sidder den en 8 mm møtrik, prøv lige at spænde den lidt mere 👍
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Tre problemer med min Lupo

Indlæg af doktorfrank »

1. lyder da som en defekt drivaksel - kontroller manchetterne. :twisted:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar