Lupo 3l er begyndt at drille igen...
Kan starte bilen i N, og sætte den i D og bilen kører frem. Stiller jeg den i R prøver den at skifte i bak, men klakker/klikker en hele del gange, og så stopper den og blinker.
Derefter kan jeg skulle bilen, og starte den op i N og så virker det hele uden problemer, indtil jeg stiller den i R igen.
Kobling, udrykkerleje, horn, gangstiller, trykkugle er 15.000km gammel, værdier i grundindstilling er ok. Baklyskontakt er skiftet i dag.
Er der andre steder der kan undersøges?
Bakgear problemer
-
- Indlæg: 13
- Tilmeldt: ons 30. maj 2018 16:22
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Branderup
Re: Bakgear problemer
Tjek alle forbindelser mellem gangsteller og gearkasse for slår og "løsheder"
Tjek for baglys i de foreskrevne punkter under grundjustering, husker ikke hvilke punkter det er, men det er beskrevet i fremgangs metoden.
Det tyder umiddelbart på en træls baglyskontakt selvom den er ny, eller "for meget" slør i forbindelserne.
Tjek for baglys i de foreskrevne punkter under grundjustering, husker ikke hvilke punkter det er, men det er beskrevet i fremgangs metoden.
Det tyder umiddelbart på en træls baglyskontakt selvom den er ny, eller "for meget" slør i forbindelserne.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Bakgear problemer
Baklys punkt 5-7
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Bakgear problemer
For mig lyder det som om den nedre arm på gangstelleren har løsnet sig en smule på akslens stråler, hvilket jo er et kendt fænomen.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Bakgear problemer
Kubiktommer og Frank har halvt om halvt forklaret hvad du skal gøre. Helt specifikt sidder der én bolt (torx) som fastlåser armen til akslen. Denne gås løs (da VW er nogle idioter og ikke overholder bolt design guide). Spænd gerne bolt ved begge arme, nu hvor du er i gang.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km