Lupo kan ikke kører

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Sait1907
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 6. okt 2018 23:44
Geografisk region: København
Geografisk sted: Greve

Lupo kan ikke kører

Indlæg af Sait1907 »

Hej allesammen.
Jeg har snart haft min lupo 3l stående på værkstedet i 5 måneder.
Det første problem jeg havde var bremselyskontakten.
Meget simpelt :D
Men da søde Falck redder havde revet i bilen kunne den ikke starte efter bremselyskontakten var skiftet.
Men efter nogle tjek pillede vi gearkassen ned og så at føringsrøret var knækket.
Ny føringsrør og mens vi havde gearkassen af bestilte jeg en JP GROUP koblingssæt fra autodoc til 2300kr.
Bilen kan stadigvæk ikke kører optimalt fordi der er intet signal når man prøver og grundjustere bilen.
Koblingscylinder er også skiftet da den meldte fejl, virker stadigvæk ikke !!!
Omdrejningsføleren og ledningssættet er skiftet og testet om der er signal.
Det er der men kan stadigvæk ikke grundjustere.
Når man kører har den svært ved og kører i 1-2 gear.
Har snart brugt 9-10.000kr på den og syntes det synd og skrotte den efter så meget tid og kræfter og self så mange penge.
Er der nogle der kan have nogle ideer om hvad problemet er.
Er ved og blive sindsyg hvergang mekanikeren ringer og siger det virker ikke.
Håber i har nogle erfaringer :D
God dag.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo kan ikke kører

Indlæg af 383CI »

Allerførst, stop med at køre i bilen, eller forsøge på det, inden den har gennemført en grundjustering!
Den kommer ikke til at køre bedre og intet virker inden den er gennemført. '

Nu kender jeg ikke mekanikeren og erklære dem, uden at skamme mig, Lupo3L Ukyndig, og dermed mere skadelige end gavnlige, hvis ikke de har dokumenteret erfaring med netop denne bil og model, så allerede der er jeg nervøs.

Når det så er sagt, brug VCDS og KUN VCDS til Lupoèrne og gerne original Netech, som minimun 12.12 hvis det er en Kina snyder. I kan ikke være sikre på en 4.x eller andet bras kan geundjustere, så kun org. eller en snyder 12.12 hvis det er mig der skal vurdere og tale af erfaring.

Fra gammel tid var første løsning på biler der ikke ville grundjustere at rykke radioen fra og ud. Gør det som en start og læs lidt op på "SANGEN" i FAQèn for at gennemføre en KOMPLET grundjustering.

Jeg vil tro det tager 8 af 10 problemer, står du med et af de 2 sidste må vi tage den derfra, men "sangen" om gearkasser skal syngen rent og fra start til slut inden bilen skal køre mere hvis du vil beholde de næste 5k i lommen,
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Lupo kan ikke kører

Indlæg af alexey6260 »

"intet signal når man prøver og grundjustere bilen." Kan du uddybe lidt hvad galt med grundjustering ?
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Sait1907
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 6. okt 2018 23:44
Geografisk region: København
Geografisk sted: Greve

Re: Lupo kan ikke kører

Indlæg af Sait1907 »

Hej allesammen.
Så har jeg fået min dejlige lupo ud og køre. :D
Problemet var faktisk at Falck redderen havde smadret gearkasse huset.
Da jeg så gearkassen blive åbnet op kunne jeg se at der var slør i de der to tandhjul.
Så ny gearkasse.
Blev sku en dyr omgang.
HUSK HVIS JERES BIL SIDDER FAST I GEAR OG I SKULLE BRUGE FALCK TIL AT TRANSPORTERE DEN PÅ VÆRKSTEDET SÅ VÆR TILSTEDE OG OPTAG HVORDAN REDDEREN GØR.
mit problem var en bremselyskontakt til 150kr.
Men endte med en ny gearkasse og meget mere.
God søndag.
Besvar