Bremser hænger, måske.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
32-Michael
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 09:34
Geografisk sted: Sorø

Bremser hænger, måske.

Indlæg af 32-Michael »

Med bilen i bremsestand er alt ok, men når jeg kører på arb.(80 km.) mister bilen trækkraft efter 30 km. Det er, som om der bliver koblet en trailer på,- i farten. Bilen har fået nye bremser og calibre + slangerne en kontroleret for brud mm.
Jeg mener at JesperAalborg havde skrevet en tråd om emnet, men jeg kan ikke finde den.

Bilen havde stået stille i 3 uger, omkring skift af ECU og da jeg fik den tilbage var fejlen der.

Jeg håber, at i kan hjælpe.

:cry: Michael
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bremser hænger, måske.

Indlæg af 383CI »

Langskud. Det lyder som en jeg har stiftet bekendtskab med hvor N75 ventilen "hang".
Altså den ventil N75 der styre turbotrykket, således bilen mister turbotrkykket.
Bliver bilen "normal" igen efter motoren har været stoppet? Nærmere fejlbeskrivelse, måske.
Hakker bilen? Måske en knækket ledning til MAP sensoren, men så burde den hakke, selvom jeg har hørt det også sker den ikke gør det, men det er et kendt problem.
Prøv næste gang bilen mister kraften at sætte i N uden at stoppe motoren og få en til at give gas mens du kigger på armen der går ind i turboen. Bevæger den sig ikke, tjaa, så får bilen ingen tryk.
Af med slangen og sug i den, bevæger den sig nu, så er der noget galt med N75, vakkum, eller styringen af den, altså N75.
Senest rettet af 383CI tirs 20. jul 2010 06:21, rettet i alt 1 gang.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Bremser hænger, måske.

Indlæg af ph. »

Hvis den skal hænge så kraftigt i bremser som du antyder så skal den da trille farten af rimeligt hurtigt hvis du med 80.km/t sætter den i N og lader den trille til den holder stille og den skal være svær at skubbe

Nu skriver du jo ikke voldsomt meget om dens symtomer men umiddelbart kunne det godt lyde som om den går i nødprogram (Ved så bare ikke om den selv går ud af nødprogram eller om der skal en vagcom på for hvis der skal det så burde det jo ikke være det...)
32-Michael
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 09:34
Geografisk sted: Sorø

Re: Bremser hænger, måske.

Indlæg af 32-Michael »

Bilen havde start problemer idag.
Jeg trampede på bremsepedalen flere gange, den ene gang lyste den grønne lampe imens pedalen var aktiveret. Der efter startede bilen.
Efter ca. 35km. blev den "tung" igen. Jeg havde læst om en bremsepedal der sank lidt efter lidt, på den gamle side. Jeg kunne løfte pedalen lidt og det var, som om at "traileren" blev smidt af.
Jeg har bestilt en ny bremsekontakt og håber, at det er det der skal til.
32-Michael
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 09:34
Geografisk sted: Sorø

Re: Bremser hænger, måske.

Indlæg af 32-Michael »

Det var det, der skulle til.

Så den lille kører igen. -vi ses derude.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Bremser hænger, måske.

Indlæg af sussi »

Tak for tilbagemelding :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bremser hænger, måske.

Indlæg af 383CI »

Ja tak fo meldingen tilbage. Det var sgu en ny fejl og en smule speciel, men meget simpel.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar