Luft i diesel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Luft i diesel

Indlæg af HolgerA »

Jeg har problemer med to af mine Lupoer. Motoren går ud, oftest når jeg ta´r gassen af, f.eks. ved stop i et kryds. Jeg har haft en gennemsigtig slange på returen efter filteret og kan se der er luft i. Er det et kendt problem? Hvor skal jeg lede efter utæthed?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Luft i diesel

Indlæg af Vyffe »

Dysepakninger er et godt bud.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Luft i diesel

Indlæg af HolgerA »

Dysepakninger har jeg også tænkt men gi`r det luft i diesel? Resulterer det ikke i at diesel løber ned i motorolien?
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Luft i diesel

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er dysepakninger 👍
Det giver ikke diesel i olien på en L3L i hvert fald 😎
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: Luft i diesel

Indlæg af Crispie »

Ingen diesel i olien, men luft i dieselen? Jep, dysepakninger har været løsningen her i 5/5 tilfælde :-)
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Luft i diesel

Indlæg af HolgerA »

Selvfølgelig har panelet ret. Pakninger er skiftet og den går ikke mere i stå. Da jeg nu var igang skiftede jeg også tandremmen. Efter skift viste syncronvinklen "0" med VCDS så jeg troede alt var i orden. Mem, men, trækkraften er næsten forsvundet og dermed er gearskiftemønstret også ændret total. ØL måleren står på 6l/100km. Når den startes kold og jeg skal bakke ud af gårdspladsen, tager det meget lang tid bare at komme igang. Under kørsel kører den meget længe i de enkelte gear og for det meste må jeg lette på speederen for at få den til at skifte til næste gear. VCDS viser èn fejl: Føler for brændstoftemperatur (G81) P1162-35-10- Kortslutning til stel periodisk. Den fejl har været der meget længe så jeg tror ikke den har den store betydning. Jeg har prøvet at skifte føleren til en anden brugt, uden ændring. Med stikket trukket af, samme fejl. HJÆLP
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Luft i diesel

Indlæg af Atjuh 3L »

En IKKE ukendt fejl - ofte ledningerne.

Fejlen er en stor del af dit øgede brændstofforbrug, så det er en god idé at få det fikset.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Luft i diesel

Indlæg af Kim B Olesen »

Tjek lige alle vacuum slangerne, om der er en der evt er faldet af - nogle gange knækker den lille studs på den plastic envejs ventil lige ved tandempumpen 😜 den har jeg i hvert fald fået knækket et par gange 😱😂
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Luft i diesel

Indlæg af HolgerA »

Brændstof temperatur måleren er nu fikset, det var dårlige ledninger. Det gav dog ingen forskel , hverken i brændstofforbrug eller trækkraft.
Jeg har nu også skiftet dyserne til nogle brugte jeg havde fra en motor jeg vidste gik ok. Det gjorde hele forskellen. Konklusion: jeg må have beskadiget én eller flere dyser da jeg skiftede pakninger første gang. Af skade bli´r man klog men......................
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Luft i diesel

Indlæg af Kim B Olesen »

Har du evt været ved at rense dysespidserne med noget ståluld eller noget 😬
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Luft i diesel

Indlæg af HolgerA »

Jeg forsøgte at rense den nederste del af dysen med en stålbørste, uden at ramme selve spidsen. Det er nok der det er gået galt.
Besvar