Hydralikpumpe kører konstant

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Magn1591
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 17. jul 2016 22:06
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg

Hydralikpumpe kører konstant

Indlæg af Magn1591 »

Hej, jeg kører i en Lupo 3L fra år 2003. Bilen har kørt ca. 170.000km og har på det seneste indtil nu, kørt fint. Brugte bilen i sidste onsdag, om aftenen, hvor den kørte upåklageligt, men da jeg skulle havde gang i den torsdag morgen, larmede hydraulikken overdreven meget, åbnede køllerhjelmen og kunne se den ligefrem rystede og havde en meget speciel høj lyd, som den ikke plejer at havde. Jeg prøvede så at sætte den i gear, dog uden problemer. Hvis jeg gav gas i frem / bakgear, så gik motoren bare ud. Det skal lige siges at hydraliklyden var konstant. Altså den stoppede aldrig. Efter en 5 min hvor den meget gerne skulle havde stoppet, starter den blot forfra med at sige lyden med det samme. Jeg havde en smule hydraolikolie til at ligge i bagagerummet, som jeg helte i, på trods af, at jeg ikke ved om det kunne hjælpe eller ej. Det hjalp, og bilen kunne sætte i gear.. indtil cirka 1km efter, hvor jeg ramte det første lyskryds, og bilen så skulle gear ned fra 5, til 1 gear. Det kunne den ikke. Den sad blot fast i 5. Gear, og morteren gik således ud. Jeg fik gang i bilen igen, men cirka 500meter senere sad den fast i et gear igen. Nogle som ved, eller har oplevet lignede fejl, og hvad jeg skal bede min mekaniker kigge på, på mandag?
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hydralikpumpe kører konstant

Indlæg af HamSjelv »

Mit første bud vil være at kontrollere oliestanden på hydrauliksystemet (på den RIGTIGE måde) ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hydralikpumpe kører konstant

Indlæg af 383CI »

Ja hydraulik olie og hvis ikke det hjælper så skift tryk kuglen.


Både kontrol af olie og skift af kugle er tydeligt beskrevet i FAQèn.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Hydralikpumpe kører konstant

Indlæg af Henrik L »

Hej-Jeg låner lige tråden.

Jeg har en hydralikpumpe som kører næsten konstant. Så jeg tænkte at det var trykkuglen som det plejer. Efter at have prøvet 3 forskellige jeg havde liggende og indkøb af en ny hos Ibbermand, må jeg konstatere at det ikke er det. Jeg kører lige nu med den tilpassede og den er skam rigtig fin, men det løser ikke Hydralikpumpens konstante køren. Den holder fint tryk, selv når bilen har stået noget tid, så det er noget andet som er galt. Nogen som har gode ideer?

Jeg tjekker lige hvor mange skift den kan klare her senere og opdatere tråden.
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hydralikpumpe kører konstant

Indlæg af doktorfrank »

Ork ja. Enten er gangstellerens magnetventiler og deres O-ringe meget trætte, eller også har en ventil i hydraulikstationen mistet den nødvendige tæthed. Renovering af begge dele er hverken svært eller dyrt ... når man evt. har øvet sig. Faktisk er der gode beskrivelser her i klubbens bagkatalog.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Henrik L
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 9. aug 2015 11:32
Geografisk sted: Brøndby Strand

Re: Hydralikpumpe kører konstant

Indlæg af Henrik L »

Tak Doc. Frank.

Jeg mente at jeg havde nogle liggende fra Vuffer. Men de er pist væk forsvundet. Prøver Steffen.
Lupo 3l Softblue 2001
Lupo 3l Rød 2002 - UDLÅNT
Audi A2 Sølv 2003
Besvar