justering af kobling

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
lupoallan
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. aug 2015 20:36
Geografisk sted: Ribe

justering af kobling

Indlæg af lupoallan »

Hjælp

Jeg har lige justeret en kobling på en lupo, når jeg indstiller mellem de 1,85 til 1,95 kan bilen ikke starte.
jeg måtte stille kobling på 1,3 for at bilen kunne starte?????
Der er lige kommet ny kobling.førerør,gearkassen på bilen
jeg skiftede slavecylinder en brugt som virkede på den som den kom fra med indstilling på 1,85.
den cylinder som jeg tog ud skulle også stå på 1,30 men kunne dog ikke starte i STOP det kan den nu
Bilen køre perfekt skift blød.
Jeg har justeret flere men har aldrig set det her før.

Har andre prøvet det

Allan J
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: justering af kobling

Indlæg af Kim B Olesen »

Du har godt nok grundjusteret bagefter ?
Det nævner du ikke noget om 😬
Hvad siger værdierne i måleblok 25 ?
lupoallan
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. aug 2015 20:36
Geografisk sted: Ribe

Re: justering af kobling

Indlæg af lupoallan »

Ja der blev også grundindstillet bagefter,
creep værdier lagde i midten af det der anbefales.
lavede grundindstilling med koblings værdi 1.85 køre igennem til der hvor man skal starte der skete der intet
lavede grindunstilling med med koblings værdi på 1.3 gik lige i gemmen incl. start og stop derefter Creep point

Bilen reagere simpelthen på nøglen når koblings punkt står mellem 1.8 til 1,95??? :shock:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: justering af kobling

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kunne godt lyde som om udrykkerlejet sad forkert eller koblingsarmen der går ned i gearkassen er bøjet eller svejsningen på den er revnet :(
Hvad siger den anden værdi når koblingen står på fx 1,3 eller 1,85 ?
Der skal være 2,0 volt imellem de to tal, altså i ind og udkoblet tilstand 😎
Det tror jeg ikke der er 😜
lupoallan
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. aug 2015 20:36
Geografisk sted: Ribe

Re: justering af kobling

Indlæg af lupoallan »

Ja det ser mærkeligt ud

Jeg har spurgt ham ang, udrykker lejen men den kan man da næsten ikke montere forkert,
Gearkassen er lige købt renoveret i Haarby så den burde da være tjekket ang. revner
ang, værdier den kommer sjovt nok op på de 3,98/4,10 ca
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: justering af kobling

Indlæg af Thore J »

Softwaren slår nogle bøvser en gang i mellem...

I sådan et tilfælde ville jeg gå ud og trække koblingen manuelt (for at bevæge aktuatoren lidt).. derefter tage strømmen på bilen i 30 sek ved batteriet og så starte forfra med grundjustering - det har flere gange reddet en tilsvarende situation for mig med en bil der enten ikke ville starte eller en kobling der ikke ville koble til (blev stående åben :O )
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
lupoallan
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. aug 2015 20:36
Geografisk sted: Ribe

Re: justering af kobling

Indlæg af lupoallan »

Thore J skrev: søn 1. apr 2018 09:03 Softwaren slår nogle bøvser en gang i mellem...

I sådan et tilfælde ville jeg gå ud og trække koblingen manuelt (for at bevæge aktuatoren lidt).. derefter tage strømmen på bilen i 30 sek ved batteriet og så starte forfra med grundjustering - det har flere gange reddet en tilsvarende situation for mig med en bil der enten ikke ville starte eller en kobling der ikke ville koble til (blev stående åben :O )
Der har været to aktuatoer(slave cylinder)på bilen, som har givet samme værdier?, den en blev skiftet da bilen ikke ville starte i STOP og at den skulle stå på det uforstående værdi, for at kunne starte
lupoallan
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 12. aug 2015 20:36
Geografisk sted: Ribe

Re: justering af kobling

Indlæg af lupoallan »

Hej
Er der slet ingen gode forslag ?? :idea:
Besvar