Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Davs.
Under grundindstilling af gearkassen kom jeg til at dreje nøglen til sluk, frem for at slukke ved at sætte den i stop.

Kørte indstillingen 2 gange efter, men den prøver ikke på noget i de 28 trin.
Første gang klikkede den jo løs.

Den har haft pressure sensor g270 fejl. Og den kommer i samme sekund man sletter.

Aktuatoren er 6 md gammel
Trykkuglen er 14 dage.
Hydraulik stationen blev skilt ad igår og gjort rent og ny olie kom på.
Den holdte tryk på bilen i 12 timer i nat. ????

Men nu kan den intet. Ikke køre - starte eller noget.

Help. !!!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af 383CI »

Hvis bilen kørte inden du grundjusterede skulle det være meget underligt den fik fejl på den føler lige nu, men jeg udelukker det ikke.

Tjek om der evt. er luft i systemet et sted, nu du har skiftet diverse på hydruliksystemet omend det (også) skulle være underlige det kom lige nu og mens du justerende.

Jeg ville tage strømmen af bilen, løsne trykkuglen og hæve den op og finde frigear "manuelt" ved at flytte gearvælgeren der går ind i gearkassen og starte forfra med grundjustering.

Selvfølgeligt med koblingen justeret rigtigt og alle de andre forudsætninger, men dem er der jo nok styr på nu du gik igang.

Uden at kende den fejl du beskriver kan det jo fæleren skal skiftes, men det ville ikke være mit første forsøg.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Fejlen var der inden.. købte bilen for 2 dage siden, og kørte 40 km ville den ikke gå i gear.
Makkede med den på motorvejen en hel del og fandt ud af at den nogle gange godt gad gå i gear, men med det samme den kom i gear, skulle man køre, så kørte den de 200 km hjem.
Men hvis man holder med aktuatoren trukket, stopper den med at ville skifte gear igen.
Der nogle fejl på den, men de blev slettet, og den gør stadig samme fejl.

Den vil bare intet efter justeringen.
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Har udluftet aktuatoren, og det hjalp ikke..

Har brug for at vide hvor den føler sidder og hvorfor den melder fejl.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af 383CI »

Ohh, der er en bagvedliggende historik, den ville ikke skifte gear, så det er ikke "kun" en rundjustering der er gået galt.

Fred med det, prøv at google fejl nummeret ross-tech har en rimelig kogebog med beskrivelse af fejlene.

Jeg ved faktisk ikke hvor den sidder, føleren altså men et gæt er jo på stationen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Prøvede med at pille batteri fra, der fandt jeg så også ud af at tidligere ejer bare havde sat skoene ned på polerne uden at spænde dem. Sikke en idiot.
Men så gik den igennem grundjusteringen. Og startede op igen som den har gjort mange gange før.
Kørte en lille tur, med frygter hver gang jeg skal holde stille for det er det den bare begynder at blikke i D og R, og kan heller ikke finde Stop.
Og rigtigt nok da jeg kommer hjem bakker jeg ud af garagen og ind igen, 2 gange, og så starter pumpen med at skrige og trods jeg slukker bilen og tager nøglen ud fortsætter den.
Så tager stikket af igen.

Er det den ene føler der sidder på pumpen der er def. ,? For så klipper jeg den sgu af og sætter en anden på jeg har liggende.
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Skiftede den tryk føler G270, og så virkede alt igen. Den drak endda 3 cm mere olie, så jeg blev nød til at fylde en skvis på.

Takker for det skema. Det hjalp. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Hangaard »

Du har tilfældigvis ikke et link til den G270 føler ? har nemlig fået en fejl i VCDS på den.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Link. ?
Ved du ikke hvor den sidder. ?
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Har hugget 3 lupo 3l'ere op, så jeg har masser af stumper.
Min bedste ven har en, min søster har en, og min kæreste har jeg lige købt en til..
Så det er noget sjovere at man kan holde dem på vejen uden at det koster en kr.
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Hangaard »

Jeg troede du havde købt en ny føler og derfor om du havde en link til føleren.
Er ikke helt 100% på hvor den sidder, men mener da den sidder på undersiden af røret foran hydraulik stationen i min A2.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Andrews
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 14. mar 2018 14:08
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7800

Re: Fejl G270 og grundindstillings fejl.

Indlæg af Andrews »

Send dit nummer i en mail, til Andersandrews@gmail.com
Så tager jeg et billede af den på min hydraulikstation
Besvar