65535 - Internal Control Module Memory Error

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

65535 - Internal Control Module Memory Error

Indlæg af 383CI »

Kender vi den?

Den kan ikke slettes, kommer igen med det samme,

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 1C0 909 605 A
Component: 32 AIRBAG VW51 0C 02
Coding: 13106
Shop #: WSC 01233
VCID: 224B0C03AE3A2A0EA27-5000

1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -


Ross-Tech siger løse forbindelser eller skift modul?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/65535
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: 65535 - Internal Control Module Memory Error

Indlæg af Kim B Olesen »

Kender den ikke - men hvor gammel er Lupoen hvis det er en Lupo ?
Hvis det kun er med to airbags har jeg nok en anden boks der kunne prøves med 8-)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: 65535 - Internal Control Module Memory Error

Indlæg af 383CI »

Det er 3èrne der skaber sig, insisterende :(

Men efter som det jo så ikke er en del der fejler ofte må der jo være et utal af bokse der sidder "i maven" på de Lupoer der er endt som reservedele, anyone?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: 65535 - Internal Control Module Memory Error

Indlæg af HamSjelv »

Den fejlkode plejer at betyde fejl i checksummen på intern Flash-hukommelse. Det er byt til nyt. Ikke engang autoriserede VAG'er kan frmwareopdatere airbagstyreenheder.

Et forsigtigt gæt ku være der er/har været vand/fugt i styreenheden - den sidder jo lige nede under et varmeapparat der godt kan lække.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: 65535 - Internal Control Module Memory Error

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu kan jeg ikke lige huske hvor træls den sidder, men vi kunne jo prøve at bytte rundt fra vores for at se om den så var væk 😎
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: 65535 - Internal Control Module Memory Error

Indlæg af 383CI »

Kim B Olesen skrev: fre 16. mar 2018 14:41 Nu kan jeg ikke lige huske hvor træls den sidder, men vi kunne jo prøve at bytte rundt fra vores for at se om den så var væk 😎
Det var et voldsomt fint bud, virkeligt, vi har jo også en lang liste vi skal have styr på ved lejlighed. Jeg har været gået helt i hi de sidste 14 dage/3 uger, så det kan være vi skal bytte batteri i ørelyseren også *G*

Jeg har en lang lidelses historie fra VW engang i 05 da de skulle (forsøge) at finde en tilsvarende airbag fejl på Lupo1 Det tog 2 eller 3 værksteds besøg inden de fik den rigtige enhed, de skule så også skifte olie.
Det lykkes aldrig at slukke service indikatoren, end ikke efter de 3 besøg.

Efter nogle få tusinde kilometer fandt jeg så ud af de bagbremser de skulle skifte også var monteret forkert/manglede en fjeder og havde ædt bakkerne.
Først så de på dem, besøg nummer 4, og sagde alt var iorden efter at have monteret fjederen.

Indtil jeg så spurte om de havde skiftet bakker, Nej dem mente mekanikeren var iorden,
Adspurt, og efter en del tavshed, mente de dog de ville beholde bilen en dag mere og skifte bakkerne da jeg nævnte jeg havde billeder af dem, hvor man kunne se der manglede en fjeder og at de var slidt helt ned, sammen med et billede af deres daterede faktura med km angivelse.

At bilen så ikke kunne komme til bremseskifte for 14 dage efter jeg ringede og brokkede mig, hvis ikke det var fordi de fik at vide jeg så forlangte tromlerne skifter også, og at bilen havde kørt +400 kilometer og ØL målen var væsentligt højere end da jeg afleverede bilen er mindre detaljer.

Så det kan godt være jeg vil takke meget taknemligt ja til indbydelsen Hr. Kim
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar