OBD eleven pro

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lupohandyman
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 20. feb 2018 21:53
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Silkeborg

OBD eleven pro

Indlæg af Lupohandyman »

Hey folkens 8-)

Nogen der ved om OBD ELEVEN PRO kan lave grundjustering på gearkassen?
Måske et dumt spørgsmål....dog håber jeg nogen kan svare på det :ugeek:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: OBD eleven pro

Indlæg af 383CI »

Jeg VED ikke om den kan men jeg TROR det ikke.
Grundjusteringen er en noget special funktion på Lupoen, diverse andre "dimser" kan kun håndtere std. koder og fejl.

Den her kan

https://www.aliexpress.com/item/New-arr ... autifyAB=0

Men hvis ikke du har noget som helst erfaring med det overhovedet så brug lige en aften herinde på at læse inden du stille alle, alle begyder spørgsmålene og/eller risikere at parkere bilen permanent.
Vi vil gerne hjælpe ,en det giver ikke mening at gennemgå grundjutering, "sangen" osv. mere end det er fyldestgørende er gjort i faqèn.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Lupohandyman
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 20. feb 2018 21:53
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Silkeborg

Re: OBD eleven pro

Indlæg af Lupohandyman »

Tror den kan.....måske
Vedhæftede filer
Det står bare grundjust. På dette billede
Det står bare grundjust. På dette billede
Screenshot_20180311-173000.png (1.12 MiB) Vist 4543 gange
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: OBD eleven pro

Indlæg af 383CI »

Du har, som jeg ser det, 2 muligheder.

Enten kan du førsøge at køre den grundjustering og risikere bilen står stille. Hvis ikke den gør det, altså stå stille er det jo fint, hvis den ender med at blive sendt i jorden og stå stille er der ikke noget hylen over det!

Eller:

Du kan bruge en aften eller 2 her på at læse om grundjustering og gøre det som alle andre har gjort det 1000`vis af gange.

Heldigtvist er dem der, før, sagde grundjustering er "bare lige" holdt op men måske har du fundet en genvej. Det er bestemt ikke utænkeligt.

Igen, jeg VED ikke om den kan men jeg TROR det ikke.

Umiddelbart vil di jo ikke acceptere jeg/vi svare det ikke er at anbefale så jeg nøjes med nuværende svar og bidrag.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Lupohandyman
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 20. feb 2018 21:53
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Silkeborg

Re: OBD eleven pro

Indlæg af Lupohandyman »

Jo, er da mega glad for du gider svare - tror jo bare den mulighed var i denne OBD modul, jeg har bare ikke erfaringen(endnu) med OBD og hvad der er muligt med den.

Ingen grund til at tro jeg ikke tror på hvad du siger! ;)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: OBD eleven pro

Indlæg af doktorfrank »

Spændende. Hvad med at gøre sådan her:
1) Efterlys her i forum én i nærheden af dig, som har rigtig vcds og som vil være med til eksperimentet.
2) Kør hen til ham.
3) Parkerbilen, så den nemt kan køres op på et fejeblad.
4) Brug den fine, nye dims og vælg grundindstilling.
5) Tag gerne iilustrative fotos til senere fælles glæde.
6) Tag lidt noter om og hvis der sker noget spændende.
7) Når (hvis) den erklærer gundindstilling gennemført, kommer det spændende øjeblik, hvor det afsløres om bilen kan køre.
8a) Hvis den kan køre, så bliver vi alle glade.
8b) Hvis den melder pas, så få den grundjusteret rigtigt - for det kan man med den rigtige vcds; der er ingen risiko for at noget er blevet definivt ødelagt.

... og forresten: Udgangspunktet for en grundjustering er altid kontrol/justering af koblingens spændingsværdier. Kan den fine lille ting det?
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Lupohandyman
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 20. feb 2018 21:53
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Silkeborg

Re: OBD eleven pro

Indlæg af Lupohandyman »

Det var planen på sigt, som du siger....synes jo det kunne være en lækker detalje hvis den kunne klare jobbet for mig, sådan jeg kunne hjælpe andre.

Ved ikke hvad den kan endnu - vil ikke trykke på grundjust. før jeg ved lidt mere...derfor jeg lavede et opslag herinde 8-)
Men jo, vil meget gerne lave et opslag hvis det kan lade sig gøre med OBD eleven pro

Vender tilbage 8-)

Tak for svarene
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: OBD eleven pro

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev: søn 11. mar 2018 21:07 Spændende. Hvad med at gøre sådan her:
1) Efterlys her i forum én i nærheden af dig, som har rigtig vcds og som vil være med til eksperimentet.
2) Kør hen til ham.
3) Parker bilen, så den nemt kan køres op på et fejeblad.
4) Brug den fine, nye dims og vælg grundindstilling.
5) Tag gerne illustrative fotos til senere fælles glæde.
6) Tag lidt noter om og hvis der sker noget spændende.
7) Når (hvis) den erklærer gundindstilling gennemført, kommer det spændende øjeblik, hvor det afsløres om bilen kan køre.
8a) Hvis den kan køre, så bliver vi alle glade.
8b) Hvis den melder pas, så få den grundjusteret rigtigt - for det kan man med den rigtige vcds; der er ingen risiko for at noget er blevet definivt ødelagt.
9) Hvis den nu melder RTFM med et nummer efter, så er den grounded, brug nu et par timer her i forummet, på at læse op på denne fejl, som bliver mere og mere almindelig, og som regel skyldes at der er slør i forbindelsesstangen på gangstelleren, selv den mindst smule slør kan være "katastrofal".
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: OBD eleven pro

Indlæg af doktorfrank »

Den er jo ikke mere grounded end at en kørsel med rigtig vcds løser det op ... altså med mindre der er grundlæggende fejl som forhindrer grundindstilling. Men det var jo netop ikke spørgsmålet. :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar