Shell V-Power Diesel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
manuela
Indlæg: 119
Tilmeldt: fre 7. jan 2011 20:48
Geografisk sted: Køge

Shell V-Power Diesel

Indlæg af manuela »

Overvejer om jeg skal køre på Shell V-Power Diesel , har I nogen erfaringer om det gør en forskel el. er det spild af penge ? Tak for svar, hvis der kommer nogen :D Mvh Michael C.

https://fdm.dk/nyheder/2017-10-ny-diese ... se-motoren
Vedhæftede filer
v_power_diesel.jpg
v_power_diesel.jpg (116.92 KiB) Vist 3494 gange
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Shell V-Power Diesel

Indlæg af Søren »

Jeg tankede det forrig weekend da jeg var nede i Bergen Belsen.. om jeg kan mærke forskel tja/næh, bilder mig ind at den renser motoren... Men tankede også engang Fuelsave diesel :lol:

Nu har jeg kunde kort til Ok eller det har jeg haft en del år...
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Logstor
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 18. mar 2018 16:12
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Kirke Såby

Re: Shell V-Power Diesel

Indlæg af Logstor »

Hej Michael

V-Power Diesel har et højere cetantal, som er et mål for Dieselolies tændvillighed.
Det der sker til forskel, sammenlignet med Diesel med lavere cetantal, er, at når der bliver sprøjtet Diesel ind begynder det at antænde tidligere, hvilket gør at forbrændingen bliver mere jævn og kontrolleret. Det giver en mere blød og smooth motorgang.
Hvis du har brændstof med lavere cetantal vil der gå længere tid før det antænder, hvilket betyder at der er akkumuleret en større mængde Diesel i cylinderen, som der pludselig antæner. Det giver en mere larmende og hård motorgang.

Din motor vil også producere mindre sod omkring forbrændingsprocessen.
Jo mere af den indsprøjtede Diesel, som bliver sprøjtet ind oven i allerede antændt Diesel producere væsentligt mindre sod end hvis det kommer ind oven i Diesel som ikke er antændt endnu.
Dette har mange fordele for din motor, såsom renere CAT, DPF/FAP, VNT Turbo, Indsugningsmanifold(EGR slået til) og motorolie.


Det er kun fordelene ved højere cetantal, og der er sikkert flere. Jeg tror nemlig de måååske også har tilsat nogle antikorrosions midler - mindre rust i tank og fuel-line. Derudover kunne der også være tilsat noget, som rengøre dyser og stempler.
De sidste ting ved jeg ikke med 100% sikkerhed, men det første er nok til at jeg køber det og så håber jeg på at de også har tilsat lidt udover det høje cetantal. :)
manuela
Indlæg: 119
Tilmeldt: fre 7. jan 2011 20:48
Geografisk sted: Køge

Re: Shell V-Power Diesel

Indlæg af manuela »

Tak Søren , Logstor, det vil jeg tænke lidt nærmere over , tak for svar. Vh Michael
Besvar