"Ny" Gearkasse

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Phh
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 23. dec 2014 16:46
Geografisk sted: Svendborg

"Ny" Gearkasse

Indlæg af Phh »

Hej. Er der mon en herinde der har en gearkasse til en Lupo 3L liggende der er i orden, eller kender en der har. Min er helt færdig :| . En anden brugt er købt og monteret, men ingen 3 gear :( , så jeg er ikke videre. Håber der en der kan hjælpe :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af doktorfrank »

Jeg har en gennemrenoveret her i Ringsted. Du kan også få lavet den, du er blevet snydt med, hvis jeg får den herover. :ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af pumba »

kan kun sige frank har på ingen måde skuffet mig med det jeg har fået fra ham, også skifter han faktisk også ALTID skiftegaflen til en svejst model, som andre ikke altid gør, som bekendt jo er et kendt problem til 3l moddellen.
hilsen en meget tilfreds kunde fra frank.
Phh
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 23. dec 2014 16:46
Geografisk sted: Svendborg

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af Phh »

Hej doktorfrank. Tak for budet. Lige nu er status at min mekaniker ringede lidt efter jeg havde skrevet her og sagde at dem der leverede den defekte kasse (og som så heller ikke var afprøvet), tager den tilbage og ombytter med en der er afprøvet og fundet ok med km tal på 211.000. Jeg har accepteret at prøve dette, men hvis det ikke lykkedes melder jeg mig ved dig. God weekend.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af Bandit »

Jeg ville godt nok tænke en ekstra gang inden jeg monterede en gearkasse med de km.
Mange gange ryger skiftegafler inden 300k km. Min egen ramte 275k km inden den knækkede.
Ulven kommer, ulven kommer
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af pumba »

vis jeg var dig ville jeg tage hvad du enten har fået tilbudt af frank så du også får skiftet skiftegaflen og skiftet i det mindste det standard leje der går inden du bruger alle de penge på at få den skiftet så den kan holde en koblings levetid alt fra 150t til 400t km ps håber også du skifter kobling samtidig nu hvor den er nede
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af doktorfrank »

En gearkasse med garanti for mere end 200.000 km kan ikke være "kontrolleret" eller i orden, med mindre man lukker den op og kigger iden :roll:
I mine øjne må den i dagens marked ikke koste ret meget mere end 500 kr. :oops:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af 383CI »

Jeg er enig med resten, det kan ikke svare sig at sætte en gearkasse med 200k på bagen på en bil (igen) uden der er skiftet lejer og svejst skiftegaffel i den,
Om det så skal være "alle" lejer der bliver skiftet eller "bare" dem der, tilsyneladende, er slidt er så op til ham der laver gearkassens samvittighed.
Personligt er jeg heller ikke i tvivl her, Alle bør skiftes, synligt slidte eller ej, skift lortet.

Omvendt sætter i en kasse med 200k på bagen på tager det ikke lang tid at skifte igen når den brænder af. Dels har I rutinen, dels når boldtene ikke at vokse fast. Muligheden for at køre videre findes jo også, så skal stumperne bare samles op fra blebakken under bilen og smides ud..
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Phh
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 23. dec 2014 16:46
Geografisk sted: Svendborg

Re: "Ny" Gearkasse

Indlæg af Phh »

Ja, i forstår jo at pille ved min dårlige samvittighed for jeg ved det jo egentlig godt :oops:...... Men det var jo lige det nemmeste og så håbe det går godt da jeg pt. Ikke så godt kan undvære bilen og ingen ekstra bil har...... - og ja ny Sachs kobling og org. Føringsrør får den selvfølgelig også...... Prøver lige at kontakte doktoren, så må jeg se hvad jeg endeligt beslutter mig for.....
Besvar