A2 gået i baglås

Alt vedrørende teknikken på 3L
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Ny rekord - 500m på 1,5 timer !!!!
Jeg har netop fået vores kære A2 3L’er sat af her på vores gade midt i kbh af Falck, da den, ca 500m fra vores hoveddør, valgte at gå i baglås - næsten bogstaveligttalt !! Ved et lyskryds slog start/stop funktionen til og da den så skal starte igen vil den ikke og vil det stadigvæk ikke her ca 2 timer senere ydermere så vil den ikke gå i frigear så man kan skubbe den :shock: hvilket gjorde yderst interessant at holde i et temmeligt trafikeret kryds på Nørrebrogade :oops:
Jeg er nu på vej ned for at sætte den til pc’en via vcds’en, men famler TOTALT i blinde da jeg er forholdsvis ny A2 ejer, men ikke mindst SPRIT ny indehaver af et VCDS kabel så ETHVERT form for input er kær kommen :P

Mvh jakob
Senest rettet af sussi lør 24. feb 2018 22:29, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet og topic flyttet til rette sted
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: MAYDAY MAYDAY SOS !!

Indlæg af 383CI »

Første, og billigste bud er der mangler hydraulikolie på skifteren.
Det kan du søge lidt rundt her og læse om hvordan du tjekker og efterfylder. Det er beskrevet til hudløshed.

Ellers er "sangen" et godt sted at begynde, den kan du også finde her og udføre med dit nye kabel.

Tjek om hydraulikstationen summer, du kan også have en sprunget sikring hvis den er helt død, de plejer at ende i frigear når der er panik i gearsystemet.

Kan sangen ikke synges efter samlebogen er næste bud et defekt førringsrør.


Koblede bilen som den skulle inden det gik galt?


Du bør rette din overskrift til noget der giver rettesnor for hvad du søger hjælp til og lave nogle linjeskift i din tekst for nemmere læsning.

Hvis "sangen" ikke hjælper skal vi bruge mere historik på bilen, kilometer, vellighold osv. Langt det fleste problemer er kendt her så ingen grund til den dybe tallerken hver gang.

Problemet er garanteret ikke unikt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: MAYDAY MAYDAY SOS !!

Indlæg af JakobH »

@383CI

Tak beroligende og rådgivende-tekst-forfatter ord (jeg retter overskrift fluks!!) :)

Bilen er nyligt (nov. 2017) tysk importeret 2002 A2 3L’er med a/c, webasto, partikelfilter og 148.000 km.

Ved 145.000 fik den skiftet tandrem, koblingcylinder og dertilhørende vædsker, ydermere fik den justeret koblingspunkt, gearskifter og gearvælger.
Alt dette blev gjort på et anerkendt 3L værksted tæt på roskilde.

Den har siden ovenstående reparationer skiftet/koblet fint, men har haft et par gange (ca 10-14 stykker på ca 1.500 km) hvor den er gået helt ud, efter start/stop funktionen har slået til, medførende at bilen skal slukkes helt og så skal tændes igen, men den har tændt igen HVER gang !!

Mht “sangen” og sikrings check så ser jeg på “first thing in the morning”.

Tak for hurtigt og konstruktivt svar ;)

Mvh jakob
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af 383CI »

Hej igen

Selv tak.

Med historikken på bilen og det den kun har kørt som den har og fået skiftet koblingscylinder, tjaaaa, så tillader jeg mig at tænke den har kørt mange korte ture og dermed/for koblet meget ind og ud.

Derfor kan/er føringsrøret og koblingen sikkert også slidt. Det passer også rimeligt, dog uden at sidde spot on, med den måde bilen køre, eller rettere, ikke køre på.

Det anderkendte 3L værksted kender jeg godt, desværre alt for godt, så er det bedst jeg ikke siger mere, men bevars. Mange er glade for dem og de får bilen til at køre så folk kan komme i banken. Jeg kunne også køre, bevars, men har vist ikke kørt ringere i min erindring.

Når fred med det.

Igen, med de km, er der bestemt andre ting du bør følge op på. Den har sikkert kørt med 2,7L gearolie der aldrig er skiftet. Er det tilfældet har du omkring 30k, km. tilbage inden gearkassen er færdig. Det passer med tiden det er en god ide a svejse skiftegaflen til 3 gear inden den knækker.
Hvis du vil redde den, eller gøre det bedre for gearkassen, så få skiftet olie på den omgående og med 3,1L hvis ikke det anderkendte værksted gjorde det da du fik skiftet cylinder. Det fremgår ikke af "væsker" og kunne dække over hydraulik olie der jo skal bruges på sikfteren og værkstedet vil garanteret hellere skifte gearkasse end olie.

Hvis den køre "helt normalt" når der ikke er noget kan du også have en trykføler der hænger i hydraulikstationen, men igen kan jeg ikke lide den ikke går i frigear som plejer at være der den finder hen ved panik for at splitte mindst muligt af.

Fejludlæs når du får kabel på og smid loggen op her. Jeg er ude af døren det meste af dagen men der er garenteret mange andre her der har mindst lige så gode bud, om ikke bedre, end jeg har.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Mht historik, så er bilen som sagt købt i Tyskland og af en ældre herre (ansat i flysikkerheds industrien) som har haft den siden 2002 og efter hans udtalelser så har den “kun/hovedsagligt” kørt lange ture ala fra Hamburg til Femern hvor de havde sommerhus !
Ellers er det korrekt, de sidste 3-4.000 km hvor den har kørt her i KBH har den næsten kun kørt korte ture !

Føringsrøret og koblingen er sikkert også slidt. Det passer også rimeligt, dog uden at sidde spot on, med den måde bilen køre, eller rettere, ikke køre på.
=====> men kan det også resultere i at den ikke vil starte, som sagt den har intet problem haft med gearskift efter at den var på værsksted og fik skiftet koblingscylinder !!
Og igen den vil ikke hoppe ud af gear og ind i frigear !

Det anderkendte 3L værksted kender jeg godt, desværre alt for godt, så er det bedst jeg ikke siger mere, men bevars. Mange er glade for dem og de får bilen til at køre så folk kan komme i banken. Jeg kunne også køre, bevars, men har vist ikke kørt ringere i min erindring.
=====> har du en bedre doktor nær kbh så er jeg da gerne lydhør ;)

=====> Ud fra regningen at læse så er der ikke skiftet gearkasse olie kun hydraulikolie ??

Hvis den køre "helt normalt" når der ikke er noget kan du også have en trykføler der hænger i hydraulikstationen, men igen kan jeg ikke lide den ikke går i frigear som plejer at være der den finder hen ved panik for at splitte mindst muligt af.
=====> Kan man evt. tvinge den ind/ud i frigear på en eller anden måde ?


Fejludlæs når du får kabel på og smid loggen op her. Jeg er ude af døren det meste af dagen men der er garenteret mange andre her der har mindst lige så gode bud, om ikke bedre, end jeg har.
=====> Jeg har allerede kørt en alm. autoscan og den viser umiddelbart det samme som da jeg scannede for ca 1 uge siden !! Er der en bestemt scanning som jeg med fordel kan udføre ?


PS hvordan laver man de der udsnit af tidligere kommentarer som man så kan kommentere ?

Mvh jakob
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Hermed min autoscan log fil fra igår aftes !!
Vedhæftede filer
JakobA2.rtf
(4.98 KiB) Downloadet 196 gange
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af 383CI »

JakobH skrev: søn 25. feb 2018 10:51 Mht historik, så er bilen som sagt købt i Tyskland og af en ældre herre (ansat i flysikkerheds industrien) som har haft den siden 2002 og efter hans udtalelser så har den “kun/hovedsagligt” kørt lange ture ala fra Hamburg til Femern hvor de havde sommerhus !
Ellers er det korrekt, de sidste 3-4.000 km hvor den har kørt her i KBH har den næsten kun kørt korte ture !
Hmm, hvis den har kørt lange ture burde det ikke slide som korte gør. Men det er nok ikke lige til at regne med, trods alt.
JakobH skrev: søn 25. feb 2018 10:51
Føringsrøret og koblingen er sikkert også slidt. Det passer også rimeligt, dog uden at sidde spot on, med den måde bilen køre, eller rettere, ikke køre på.
=====> men kan det også resultere i at den ikke vil starte, som sagt den har intet problem haft med gearskift efter at den var på værsksted og fik skiftet koblingscylinder !!
Og igen den vil ikke hoppe ud af gear og ind i frigear !
Det er meget underligt der ikke er nogen fejl på gearkasse/kobling overhovedet.Det er langskud, men det tyder jo på bilen er i gear "med vilje" og/eller der er en eller anden fejl der gør den ikke får besked om at frigive gearvælger/hoppe i frigear.
Men hvis ikke bilen kan se en koblingsværdi der passer med at der er koblet ud vil den ikke aktivere starteren. Defekte føringsrør er skyld i underlige periodiske fejl inden det knuses helt.

JakobH skrev: søn 25. feb 2018 10:51
Det anderkendte 3L værksted kender jeg godt, desværre alt for godt, så er det bedst jeg ikke siger mere, men bevars. Mange er glade for dem og de får bilen til at køre så folk kan komme i banken. Jeg kunne også køre, bevars, men har vist ikke kørt ringere i min erindring.
=====> har du en bedre doktor nær kbh så er jeg da gerne lydhør ;)
Jeg kender desværre ingen på sjælland, ej heller hverken ærlige eller dygtige mekanikere, Jeg ved der er flere her på siden der er skrappe til at skrue, bosat på Sjælland, men de må hellere selv henvende sig hvis de mener at have en godt skud..

JakobH skrev: søn 25. feb 2018 10:51
=====> Ud fra regningen at læse så er der ikke skiftet gearkasse olie kun hydraulikolie ??

Hvis den køre "helt normalt" når der ikke er noget kan du også have en trykføler der hænger i hydraulikstationen, men igen kan jeg ikke lide den ikke går i frigear som plejer at være der den finder hen ved panik for at splitte mindst muligt af.
=====> Kan man evt. tvinge den ind/ud i frigear på en eller anden måde ?
Hydraulikolien er på skiftere. Grunden til 3L gearkasser er kendt for at brænde af er der er for lidt olie på fra starte og ingen service interval på . Så holder de ikke 200k km. Der skal fyldes 3,1 liter på og det skal skiftes af og til. Det anderkendte værksted vil jo ikke, hvis vi tager JaHatten på, Ikke påføre deres kunder ekstra udgifter på en regning der sikkert var stor nok i forvejen.
Tager vi "NajHatten" på er der langt bedre forretning I at lade en kunde køre videre når han ikke er vidende om problemet og skifte gearkassen når den brænder af.

Hvilken hat jeg ormoder holder jeg for mig selv.
JakobH skrev: søn 25. feb 2018 10:51
Fejludlæs når du får kabel på og smid loggen op her. Jeg er ude af døren det meste af dagen men der er garenteret mange andre her der har mindst lige så gode bud, om ikke bedre, end jeg har.
=====> Jeg har allerede kørt en alm. autoscan og den viser umiddelbart det samme som da jeg scannede for ca 1 uge siden !! Er der en bestemt scanning som jeg med fordel kan udføre ?
Som nævnt undre det mig der ikke er en fejl på gearkassen. Der er j tydeligtvist fejl når den ikke vil gå i frigear, og/eller frigive gearvælgeren.
Tjek koblingsværdien, der står noget her om en der fejler underligt omend det ikke er samme problematik.

viewtopic.php?f=13&t=6487
JakobH skrev: søn 25. feb 2018 10:51
PS hvordan laver man de der udsnit af tidligere kommentarer som man så kan kommentere ?

Mvh jakob

Start med at vælge "Svar med citat"

Det har jeg gjort her, så kommer det hele øverst i svarfeltet med

quote=JakobH post_id=73301 time=1519552296 user_id=7190]





/quote]

Så kan du skrive under det, eller klippe de 2 linjer rundt som jeg har gjort her.

Så lige den anden tråd, det passer faktisk bedre med det bundstykke/alu dims hvis der er en sådan i a2èr (En lille dims der ligger mellem nøglecylinder og bundstykke og brækker) der er nævnt der kan være fejlen, end fejl på gear/førringsrør, kva der ikke er fejl i loggen på hverken det ene eller andet.

Det passer jo med bilen ikke får signal om noget som helst, så frigiver den ikke noget og den står i 1.er gear når den er i "stop" så der ville jeg starte nu.
Men det ændre ikke på der skal skiftes gearolie hvis du vil satse på den køre videre på sigt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Sådan lærer jeg hele tiden noget ;)
Jeg forstår nu det med bundstykket, men som også beskrevet i den anden tråd, så har jeg nu fået strøm på den, bogstaveligt talt, åbenbart så har sen manglet strøm :o :shock: :( … kan det virkeligt passe at den ikke giver en warning INDEN den løber tør og at start/stop funktionen ikke bliver deaktiveret ved for lav spændning ??

Ceritas paribus, så har jeg skaffet et nyt batteri som jeg får sat i, men har du læst min sidste besked mht motor/gearkasse lyd/bevægelse ???

Mvh jakob
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af 383CI »

Jamen hvis batteriet kan holde spænding men ikke levere noget som helst power der der ikke noget at give alarm udfra, men de gange jeg har haft batterier der er døde eller gået tør for strøm har bilen "klikket" helt vildt, men er det mig der er stære blind eller.

Du skriver du har fået strøm på den IGEN.

Men hvor står det i tråden, den ene eller anden, at den har været død for strøm?

Det forklare jo noget mere, men du fik vist heller lyttet om pumpen summede.

Men igen, hold fokus på din gearkasse olie,
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Det har hele tiden været strøm på eller lidt strøm, der har hele tiden været lys i instrumenterne, men når jeg har “målt” med cigarettænder voltmeteret så har den været helt ned på 11,1 v og derfor gav jeg den stem fra min booster hvilket gjord eller tilfældigt faldt sammen med at jeg så kunne få den i frigear samt få en reaktion fra nøglen !
Efter at boosteren havde siddet på i ca 2 timer kunne jeg rent faktisk starte den så jeg tænker at strøm har noget med det hele at gøre !!

Nu er der så bare lige de lyd/bevægelser fra motor/gearkasse områder som gør at jeg ikke er meget for at “prøve” for mange ting !!

Jeg tænker at strøm mangel/ballede er ganske plausibelt da vi har kørt korte ture og gjort brug af oliefyret !

Mht gearkasseolie så står det nu øverst på todo/get listen … når altså jeg har fået gang i dyret !
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af 383CI »

Arggg, hvis alle problemerne skyltes bilen er kørt tør for strøm fordi den har kort mange korte ture og har fyr så er der, undskyld mig, flere der kunne have gjort minimalt mere inden den store panik.

Også falckmanden der hentede bilen!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

@383ci jeg giver dog umiddelbart ret, men desværre sidder/sad jeg ikke med den store A2 erfaring (og så bør det lige nævnes at jeg havde min kone og vores 8mdr søn med i bilen da den gik død midt i et kryds på Nørrebrogade) så overskuddet/evnen til at fejlfinde fra scratch var ikke så stort og glæden ved et Falck “besøg” var derfor stor ;)

Men når det så er sagt så er det åbenbart heller ikke et strøm problem alene, hvis overhovedet, det er som at den skal resettes på en eller anden måde eller den ikke rigtigt vil kendes ved nøglerne, for når strømmen har været taget (jeg har nu skiftet batteri) så vil den raskt væk tænde igen 1. gang(dog stadig med den dybe rumlen og mærkelige bevægelser fra motor/gearkasse området når dem sættes i D ), men når jeg så slukker den så vil den igen ikke tænde også selvom jeg lader den stå et par minutter !!?!

Jeg har forstået ideen mht bundstykket i tændingscylinderen, men jeg finder det mærkeligt/usandsynligt om det skulle være det, da den jo netop godt vil tænde HVER gang strømmen har været taget … kan man tænke sig at nøglerne skal “godkendes” af bilen, altså via vcds’en og at det er det der skal til, den har on/off haft lidt problem med at reagere på nøgle-fjernbetjeningen, hvilket jeg dog indtil nu har tænkt var grundet et nyligt batteriskift i nøglerne ??!?

Og er det “kun” en autoscan med vcds der kan afslører problemer eller findes der andre scannings metoder ?

Mvh Jakob
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af 383CI »

Uden at reflektere på det hele tror jeg du har flere, eller havde flere, problemer på samme tid.

Nu er batteriproblemet så umiddelbart løst.

Ved de mindste problemer med gear og kobling er rådet at synge "sangen" om gearkasser, hele vejen igennem, højt og klart.

Den er beskrevet, ink, justering af kobling og ekstra strøm hele vejen igennem.

Jeg tænker stadigt der er fejl på gear/kobling eller systemerne omkring det, og igen måske føringsrør.

At du så kan starte igen efter at tage strømmen tilskriver jeg at der er et eller andet der "falder" tilbage eller.

At bilen kobler til men underlig lyd fortæller mig den "tror" alt er ok, ellers gjorden den det jo ikke. Så vil jeg tro årsagen er mekanisk nu der ikke er fejl i loggen og den kan starte efter at være afbrudt elektrisk.

Men den laver satdigt "lyden" når du sætter igang efter af have afbrudt strømmen?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

@383cl. Jeg tænker at du har ret mht mere end blot en enkelt fejl og ja det lyder helt rigtigt som om den forsøger at koble ind/ud men ikke kan fuldføre og ja den laver stadig lyden efter strøm afbrydelsen !!

Mht at synge “sangen” så er der intet jeg hellere vil, har du evt mulighed for at linke til den mest præcis (læs: Ikea brugervenlige) version, da jeg syntes at flade over flere “versioner” og forskellige henvisninger … eller er det mig som søger forkert ??

Er der noget særligt (lyde, pletter på asfalten osv) som jeg kan kigge/lytte efter for at checke føringrørene og evt. fejl herpå ?


Mvh jakob
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af doktorfrank »

Efter tlf kontakt med Jakob nærmer vi os en analyse. Det viser sig at Falck har trukket bilen op på ladet med blokerede hjul (og nogle kiler under fohjulene ... jeg har aldrig hørt noget så hjernedødt). Mit gæt er nu, at den rumlende lyd, når der indrykkes et gear, kommer fra en drivaksel, der ervredet rundt i navet.
Andre gode ideer??
:roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af 383CI »

doktorfrank skrev: man 26. feb 2018 11:20 Efter tlf kontakt med Jakob nærmer vi os en analyse. Det viser sig at Falck har trukket bilen op på ladet med blokerede hjul (og nogle kiler under fohjulene ... jeg har aldrig hørt noget så hjernedødt). Mit gæt er nu, at den rumlende lyd, når der indrykkes et gear, kommer fra en drivaksel, der ervredet rundt i navet.
Andre gode ideer??
:roll:
Hmmm, det viser bare hvor vigtigt det er med en præcis fejl og hændelses beskrivelse.

Der kommer sgu nogle ukendte hen af vejen, men en FalckMand der overser manglende strøm på en bil der ikke vil starte og efterfølgende trækker en 3Lèr op med låste hjul er sgu på et plan der ikke umiddelbart er indenfor fatteevne.
Det er længe siden sådan em mand skulle have haft sidste arbejdsdag hos Falck, hvis han nogensunde skulle have haft en første overhovedet.

Det er ikke bar hjernedødt eller dumt, men direkte biltekniskUredeligt fordi han jo netop burde vide "man" ikke gør sådan noget med nogle biler overhovedet.

Hvor var mandens "hunde" hvis ikke han kan få hjulene fri?


Når, jeg ville sende Falck en kage bagt på RødFluesvamp og bladan, toppet med Arsenik samt en beskrivelse af hændelsesforløbet og de formodede skader på bilen som følge af den sag.

De har en forsikring men den dækker kun hvis man er medlem og ikke bare har ringet efter dem.

Når det så er sagt er der for mange ubekendte til jeg kan konkludere noget mere men den med trækakslerne lyder maget sandsynlig.
Et eller andet kan i hvert fald godt have fået ondt af den behandling om ikke andet så ejerens tegnebog på kort eller længere sigt.


Der er en FAQ på siden, der står alt om både sangen og grundjustering men for nemhedens skyld

Alfabetisk FAQ
viewtopic.php?f=10&t=20

Sangen.
viewtopic.php?f=22&t=44

Grundjustering
viewtopic.php?f=22&t=11
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

@383Cl tak for de velvalgte ord ang Falcks håndtering det skal siges at jeg spurgte manden specifikt om det ville påvirke netop drivaksler m.m. og fik et klart og rungende nej !!! Heldigvis så ER jeg medlem og har da i den grad tænkt mig at gå videre med sagen !!

Endeligt tak for henvisninger til “sang”-bog m.m.

Mvh jakob
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af HamSjelv »

Man kan godt sætte en 'strandet' A2/L3L i frigear uden funktionelt hydrauliksystem...

.. men det kræver man skal have armen ned bag en varm turbolader og udstødningsmanifold. Og derefter vide hvad man skal hive i ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af KMDTHY »

Bliver spændene at følge det her. Håber da de dækker evt. skader.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af doktorfrank »

Det er ulige lettere at sætte i frigear nedefra ... i hvertfald på A2, hvor der er en udskæring i bundpladen. Man kan nå ind til skiftearmen, når man ligger ved siden af bilen. 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar