A2 gået i baglås

Alt vedrørende teknikken på 3L
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Jeg skal sørge for at holde jer opdateret!
Pt er tiden pga job (og nu uden bil) lidt stram så der går lige et par dage før jeg har tid til at kigge den ordentligt efter og synge “sange” med den ;)

Mvh jakob
JakobH
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 13. aug 2017 14:25
Geografisk region: København
Geografisk sted: nørrebro

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af JakobH »

Yabba dabba yahuuuu :D … næsten !!
Koblings-fejlen er nu blevet lokaliseret:

1 styks knækket geararm (tror jeg at den hedder) ;)

Mht hele det elektriske … tjaaa så er det straks en anden sag, som jeg nok skal vende STÆRKT tilbage med en masse spørgsmål til/om :lol:

Jeg skylder en KÆMPE tak til doktor Frank som har været en helt u-undværlig hjælp/mentor telefonisk, men ikke mindst “in person” da det var under hans kyndig øje at fejlen blev fundet og nu forhåbentlig snart udbedret … TAK :D

Endnu engang tak til alle og vi “ses” snart igen ;)

Mvh jakob
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af doktorfrank »

Jeg kiggede umiddelbart efter svejsningen på koblingarmen, men det var selve armen der var halvt knækket ved hullet på midten, og derfor bøjet, så udlæsningen var fast på ca. 3 volt.
Er der andre, der har oplevet den fejl??
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg synes at erindre jeg har set et billede af samme fejl herinde engang 🤔
Der kunne jeg nok godt finde på at bukke den tilbage og finde svejseren frem 8-)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: A2 gået i baglås

Indlæg af ph. »

Det giver imho ingen mening at noget skal gå i stykker fordi man trækker en 3l som står i gear! ...med mindre at den har blokkeret motor eller noget i gearkasse så motor ikke kan køre rundt!
383CI skrev: søn 25. feb 2018 06:47 Det anderkendte 3L værksted kender jeg godt, desværre alt for godt, så er det bedst jeg ikke siger mere, men bevars. Mange er glade for dem
i simply don't get it!!!!
Muligt at de Én gang, i følge dig har kvajet sig og efterfølgende ikke lige gjort som du havde forventet!
Men var de bare halvt så elendige som du gerne vil gøre dem til så havde de haft et dårligere ry end Marielundvej og hvad hed(der) dem i jyll. som også er voldsomt udskældt... tilsammen
Besvar