Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Proteck
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 07:59
Geografisk sted: Jammerbugt - Nordjylland

Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af Proteck »

Vores lupo fra 2000 har svært ved at starte igen, efter den er gået ud.

Den har de seneste måneder haft sværere ved at starte end normalt, den tørner altid.

Nu er den så begyndt med at gå ud når man slipper speederen for at f.eks holde tilbage, eller hvis man blot kører ud af vejen, slipper speederen, så dør den, kan ikke holde sig i tomgang, bremser osv. forsvinder også.

Derefter kan den ikke starte igen, kun efter rigtigt mange forsøg går den igang, også må man ikke slække på gassen, da den så går ud igen.

Det nye med den går ud under kørsel er kommet i går efter jeg var ved at rode efter en fejl med en abs fejl. Jeg kan have kommet imod noget i maskinrummet, men synes jeg idag har været samtlige stik igennem, for at se om det er den slags.

Jeg tænker selv oliefilter, samt evt. returventil, men kan ikke forstå hvorfor det lige er efter jeg har rodet rundt i maskinen at det pludseligt kommer.

Jeg har optaget video så I kan se hvordan den teer sig.



Forslag tages med kyshånd

Vh. Jesper
Lupo 3L 2000 - 385.000Km...
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af 383CI »

90% returventil, 3% træls dieselfilter 2% defekt tamdempumpe, 5% andet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Proteck
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 07:59
Geografisk sted: Jammerbugt - Nordjylland

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af Proteck »

Jeg har bestilt en ny retur ventil, skulle gerne komme i morgen, så skifter jeg filter og den samtidigt, og håber det gør tricket..

Mange tak for svar..
Lupo 3L 2000 - 385.000Km...
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af Vyffe »

Når du skifter dieselfilter, så bemærk om filteret er mere eller mindre tomt. Er den det, er dysepakninger også i spil som fejlkilde.

Du skriver oliefilter - mon ikke du mener dieselfilter?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Proteck
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 07:59
Geografisk sted: Jammerbugt - Nordjylland

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af Proteck »

Jo selvfølgeligt brændstof filter :-)

Jeg checkede igår om der var diesel i filteret, det var der, det var næsten helt fyldt, der kunne måske være 2 snapseglas deri.

Men har nu set i en anden tråd det også kan være hydraulik olie den mangler det har jeg ikke checket, dog kan jeg se at tidligere ejer har haft åbnet til tanken med olien, så måske der mangler det, kan blot ikke se det udefra, må man godt åbne dækslet, hvis ikke man har nøglen I? og døre lukket og alt det.. Der står do not open.
Lupo 3L 2000 - 385.000Km...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af sussi »

Proteck skrev: tors 15. feb 2018 12:21 Der står do not open.
Det er dælme svært at hælde mere olie på, hvis man ikke åbner låget ;)
Følg guiden i FAQ.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af 383CI »

Hmmm, nu er der sgu ved at gå både VW og LupoKlub på Facebook i den!

Hvis/når motoren turner må det betyde at bilen tror den kan, og må, starte motoren,
Det skal det diesel til, altså at starte og dreje rundt. Gør den det uden holder vi sateme kæft indtil der er patent på det.
Hvis den ikke starter som følge af den bliver turnet, og den ellers køre som den skal og ikke fejler på hall sensor osv. ville jeg ikke pille ved mere før den ventil er skiftet

Hvis der er for lidt olie på hydraulikken til den kan åbne koblingen ville problemet jo også være der på andre tiden og hvorfor skulle den starte og gå ud igen?

VW ville, for en sikkerheds skyld, tjekke om der er det rigtige luft i venstre forhjul og skifte gangstelleren, men e nu lige om den ventil ikke løser er meget kendt problem som den har gjort mange mange gange før, inden du roder med andet og risikere at lave en anden fejl.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Proteck
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 07:59
Geografisk sted: Jammerbugt - Nordjylland

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af Proteck »

Hejsa alle. Så er vi kørende igen.

Det var returventilen, skiftede dog brændstof filter også, den spinder bare.

Mange tak for hjælpen alle.

Nu skal jeg blot have fat få en med en vac-com, så jeg kan få fundet ud af fejlen på ABS.

God weekend.

/Jesper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lupo 3L 2000 - 385.000Km...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af sussi »

Tak for tilbagemelding :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af KMDTHY »

Proteck skrev: fre 16. feb 2018 15:47 Nu skal jeg blot have fat få en med en vac-com, så jeg kan få fundet ud af fejlen på ABS.
Du skal være velkommen i Thisted :-) Ellers kan det også være Kim er behjælpelig i Fjerritslev :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo Svært ved at starte efter at have været gået ud.

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja da 8-)
Besvar