Beskadet udstødning i forbindelse med på kørsel af rådyr.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Beskadet udstødning i forbindelse med på kørsel af rådyr.

Indlæg af batmann67 »

Hej

Jeg har en forsikringssagen kørende, hvor jeg ramte et rådyr, som røg ind under bilen "Audi A2".
I Skadesrapporten har mekaniker og taksator ikke bemærket noget omkring skader på udstødningen.
Tiltrods for skaden, så kan bilen sagtens køre, så vi har kørt lidt små ture da vi kun har den ene bil.
Fruen har klaget over at bilen lugter meget af udstødningsrøg i kabinen, så jeg kiggede på bilen i går, og opdagede at udstødningen er ret utæt ved flexrøret.

Mit spørgsmål er så burde det ikke gå under forsikringsskaden?
I givet fald, skal hele udstødning skiftes eller hvorledes er det på en Audi A2?

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Beskadet udstødning i forbindelse med på kørsel af rådyr.

Indlæg af ph. »

batmann67 skrev: man 12. feb 2018 07:06 Hej

Jeg har en forsikringssagen kørende, hvor jeg ramte et rådyr, som røg ind under bilen "Audi A2".
I Skadesrapporten har mekaniker og taksator ikke bemærket noget omkring skader på udstødningen.
Tiltrods for skaden, så kan bilen sagtens køre, så vi har kørt lidt små ture da vi kun har den ene bil.
Fruen har klaget over at bilen lugter meget af udstødningsrøg i kabinen, så jeg kiggede på bilen i går, og opdagede at udstødningen er ret utæt ved flexrøret.

Mit spørgsmål er så burde det ikke gå under forsikringsskaden?
I givet fald, skal hele udstødning skiftes eller hvorledes er det på en Audi A2?

/Stig Allan
er nok nemmest at få gennemtrumfet hvis der er brændt pels på udstødningen...
og den ikke er så rusten at de vil tilbagevise den på den baggrund ;) som de siger... en Kasko er jo ikke en res.dels konto til sliddele
tænker umiddelbart at det vel er nok at skifte flexrøret
Besvar