Koblings problemer!
Koblings problemer!
Når jeg starter lige helt fra starten.
Jeg har læst næsten alt hvad der kan læses her på Lupo3l klub og samtlige andre sider.
Bilen har problemer med koblingspunkt når den er varm, kun fra stilstand.
Andet problem er når den er varm og jeg rykker gearvælger over i R, kan den finde på at gå ud, uden pedalen er sluppet.
Min Lupo melder 2 fejl:
01155 og 00263
Ting jeg har gjordt for at udbedre fejl
Gearkasse renoveret: Nye lejer og pakdåser, koblingsarm svejst(tig), påfyldt 3,1l olie
kobling og trykplade skiftet + føringsrør og udrykkerleje
Slavecylinder skiftet
Trykkugle skiftet
Stang + kugler ved gangsteller skiftet
Kobling justeret til 1,80v i 002 og grundjusteret i 014
Har også prøvet at justere creep point i 025
Intet hjælper. Kager stadig rundt i det tilkobling når bilen har kørt et stykke tid. Ingenting når bilen er kold!
Hjææælp tak
Jeg har læst næsten alt hvad der kan læses her på Lupo3l klub og samtlige andre sider.
Bilen har problemer med koblingspunkt når den er varm, kun fra stilstand.
Andet problem er når den er varm og jeg rykker gearvælger over i R, kan den finde på at gå ud, uden pedalen er sluppet.
Min Lupo melder 2 fejl:
01155 og 00263
Ting jeg har gjordt for at udbedre fejl
Gearkasse renoveret: Nye lejer og pakdåser, koblingsarm svejst(tig), påfyldt 3,1l olie
kobling og trykplade skiftet + føringsrør og udrykkerleje
Slavecylinder skiftet
Trykkugle skiftet
Stang + kugler ved gangsteller skiftet
Kobling justeret til 1,80v i 002 og grundjusteret i 014
Har også prøvet at justere creep point i 025
Intet hjælper. Kager stadig rundt i det tilkobling når bilen har kørt et stykke tid. Ingenting når bilen er kold!
Hjææælp tak
Re: Koblings problemer!
Hmmm, ingen af koderne står på
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes
umiddelbart, den der er tættest på siger noget om en fejl eller løs forbindelse på en magnetventil i forbindelse med transmission, så det er da et langskud der er et ellr andet omkring en forbindelse et sted der giver sig når den bliver varm.
Et andet langskud kunne være en fejl på en ABS ring/føler/forbindelse der driller, også når den bliver varm.
Hvordan kobler den ellers når den er komet igang, varm?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes
umiddelbart, den der er tættest på siger noget om en fejl eller løs forbindelse på en magnetventil i forbindelse med transmission, så det er da et langskud der er et ellr andet omkring en forbindelse et sted der giver sig når den bliver varm.
Et andet langskud kunne være en fejl på en ABS ring/føler/forbindelse der driller, også når den bliver varm.
Hvordan kobler den ellers når den er komet igang, varm?
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Koblings problemer!
Der er ingen fejl på abs. Kobler rigtig fint ellers.
Kun problemer fra stilstand
Kun problemer fra stilstand
Re: Koblings problemer!
Der behøver heller ikke være fejl på ABS fordi der er en ABS ring der driller men som nævnt var det et langskud.
Prøv evt. at scoope alle hjul fra start og se om der er forskel på signalerne fra dem.
Jeg tror du skal lede efter et eller andet der ændre sig som følge af varme og hvad gør ellers det?
Som jeg forstår det kan du starte en kold motor/bil og køre en tur, problemerne kommer når maskinen og bilen er varm?
Hvad så med at starte den fra kold og lade den stå og gå lang tid for at se om igangsætningen er problemfri eller "forkert"
Prøv evt. at scoope alle hjul fra start og se om der er forskel på signalerne fra dem.
Jeg tror du skal lede efter et eller andet der ændre sig som følge af varme og hvad gør ellers det?
Som jeg forstår det kan du starte en kold motor/bil og køre en tur, problemerne kommer når maskinen og bilen er varm?
Hvad så med at starte den fra kold og lade den stå og gå lang tid for at se om igangsætningen er problemfri eller "forkert"
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Koblings problemer!
Kunne jeg jo prøve ja. Men tror ikke det har noget med mit abs at gøre, den har løbende fået skiftet lejer. Og den er jo med aktive hjulfølere, så med magnet kranse
Re: Koblings problemer!
Så skift bagklappen, det tror jeg hjælper-
Tro er, min optik, noget vi kan bruge i kirken søndag formiddag.
Bilen bruger signalet fra bagerste ABS ringene til at sætte igang med og skifte gear så det behøver ikke være abs fejl der gør det.
Scope mente jeg i VCDS så su kan se signalerne fra følerne når bilen kludre i koblingen.
'
Jeg forstår ikke hvorfor du beder om hjælp hvis du alligevel ikke forholder til det med andet and tro, men bevars, Jeg glæder mig til du finder fejlen og beskriver den her. Det er altid rart med ny viden til databasen.
Tro er, min optik, noget vi kan bruge i kirken søndag formiddag.
Bilen bruger signalet fra bagerste ABS ringene til at sætte igang med og skifte gear så det behøver ikke være abs fejl der gør det.
Scope mente jeg i VCDS så su kan se signalerne fra følerne når bilen kludre i koblingen.
'
Jeg forstår ikke hvorfor du beder om hjælp hvis du alligevel ikke forholder til det med andet and tro, men bevars, Jeg glæder mig til du finder fejlen og beskriver den her. Det er altid rart med ny viden til databasen.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Koblings problemer!
Nu er det sådan at begge hjullejer i bag er nye. Mindre end halvt år gamle.
Det har intet med tro at gøre, men den måler sgu heller ikke noget på abs når bilen står stille, det giver da sig selv.
Jeg kender alt til det der fra de større vw med Dsg hvor meget det kan fucke op.
Det har intet med tro at gøre, men den måler sgu heller ikke noget på abs når bilen står stille, det giver da sig selv.
Jeg kender alt til det der fra de større vw med Dsg hvor meget det kan fucke op.
Re: Koblings problemer!
DTC 01155 er afvigelse mellem swr beregnede ænskede setpunkt og det aktuelt målte på koblingsaktuatoren.
Jeg tror du har et eller anden mekanisk fejl der gør aktuatorens position ikke kan fastholdes.
Forslag:
Ny og frisk olie på koblingsaktuatoren + udluftning.
Voldsomt opslidt lineær ventil i hydraulikstationen til koblingsaktuatoren. Måske et frisk pakningssæt som det der sælges her på forummet?
Forkert monteret/slidt/ødelagt føringsrør?
.. Bagklappen har ingen indflydelse på de to fejlkoder...
Jeg tror du har et eller anden mekanisk fejl der gør aktuatorens position ikke kan fastholdes.
Forslag:
Ny og frisk olie på koblingsaktuatoren + udluftning.
Voldsomt opslidt lineær ventil i hydraulikstationen til koblingsaktuatoren. Måske et frisk pakningssæt som det der sælges her på forummet?
Forkert monteret/slidt/ødelagt føringsrør?
.. Bagklappen har ingen indflydelse på de to fejlkoder...
Re: Koblings problemer!
Føringsrør er sikftet, det gamle var brækket af.
Olie i hydraulic system er skiftet sammen med koblings aktuatoren.
Men måske en ventil til denne ja
Olie i hydraulic system er skiftet sammen med koblings aktuatoren.
Men måske en ventil til denne ja
Re: Koblings problemer!
Har prøvet at udlufte den 4-5 gange og ændre intet, syntes aldrig jeg plejer at have problemer med dem. Har da lavet nogle stykker efterhånden
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Koblings problemer!
Du skriver koblingsarm svejst - hvad er den anden værdi så, altså når du træder på bremsen når du tjekker den på de 1,8
Går ud fra den har været knækket siden den er blevet svejset
Det lyder godt nok lidt underligt
Virker den bremsetrykskontakt på torpedo pladen ? Kobler den ud når du trykker på bremsen og holder i gear ?
Går ud fra den har været knækket siden den er blevet svejset
Det lyder godt nok lidt underligt
Virker den bremsetrykskontakt på torpedo pladen ? Kobler den ud når du trykker på bremsen og holder i gear ?
Re: Koblings problemer!
Ja det er jo så det, den kobler ud når jeg træder på bremsen ja. Står på 1,80v når den er slukket og skal justere.
Når den er varm og startet så svinger den et sted mellem 3.80v - 4,20v og det undre mig. Samme med amp på koblingsstiller set med vcds
Når den er varm og startet så svinger den et sted mellem 3.80v - 4,20v og det undre mig. Samme med amp på koblingsstiller set med vcds
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Koblings problemer!
Er aktuatoren skiftet til en ny eller brugt?
Prøv at låne en anden hyd. station.
Mvh,
Atjuh 3L.
(Går ud fra den svejsede arm ikke blev svejset mens den sad i?)
Prøv at låne en anden hyd. station.
Mvh,
Atjuh 3L.
(Går ud fra den svejsede arm ikke blev svejset mens den sad i?)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Koblings problemer!
Aktuatoren er skiftet til ny.
Og armen er blevet svejst på gearkassen med tig
Og armen er blevet svejst på gearkassen med tig
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Koblings problemer!
Altså mens den sad i?
Alternativt - prøv med anden hyd station.
Mvh,
Atjuh 3L.
Alternativt - prøv med anden hyd station.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: lør 4. jan 2020 10:04
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: DK