Koblings problemer!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Når jeg starter lige helt fra starten.
Jeg har læst næsten alt hvad der kan læses her på Lupo3l klub og samtlige andre sider.
Bilen har problemer med koblingspunkt når den er varm, kun fra stilstand.
Andet problem er når den er varm og jeg rykker gearvælger over i R, kan den finde på at gå ud, uden pedalen er sluppet.

Min Lupo melder 2 fejl:
01155 og 00263

Ting jeg har gjordt for at udbedre fejl

Gearkasse renoveret: Nye lejer og pakdåser, koblingsarm svejst(tig), påfyldt 3,1l olie

kobling og trykplade skiftet + føringsrør og udrykkerleje

Slavecylinder skiftet

Trykkugle skiftet

Stang + kugler ved gangsteller skiftet

Kobling justeret til 1,80v i 002 og grundjusteret i 014
Har også prøvet at justere creep point i 025

Intet hjælper. Kager stadig rundt i det tilkobling når bilen har kørt et stykke tid. Ingenting når bilen er kold!

Hjææælp tak :)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Koblings problemer!

Indlæg af 383CI »

Hmmm, ingen af koderne står på

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes

umiddelbart, den der er tættest på siger noget om en fejl eller løs forbindelse på en magnetventil i forbindelse med transmission, så det er da et langskud der er et ellr andet omkring en forbindelse et sted der giver sig når den bliver varm.

Et andet langskud kunne være en fejl på en ABS ring/føler/forbindelse der driller, også når den bliver varm.

Hvordan kobler den ellers når den er komet igang, varm?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Der er ingen fejl på abs. Kobler rigtig fint ellers.

Kun problemer fra stilstand
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Koblings problemer!

Indlæg af 383CI »

Der behøver heller ikke være fejl på ABS fordi der er en ABS ring der driller men som nævnt var det et langskud.

Prøv evt. at scoope alle hjul fra start og se om der er forskel på signalerne fra dem.

Jeg tror du skal lede efter et eller andet der ændre sig som følge af varme og hvad gør ellers det?
Som jeg forstår det kan du starte en kold motor/bil og køre en tur, problemerne kommer når maskinen og bilen er varm?

Hvad så med at starte den fra kold og lade den stå og gå lang tid for at se om igangsætningen er problemfri eller "forkert"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Kunne jeg jo prøve ja. Men tror ikke det har noget med mit abs at gøre, den har løbende fået skiftet lejer. Og den er jo med aktive hjulfølere, så med magnet kranse
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Koblings problemer!

Indlæg af 383CI »

Så skift bagklappen, det tror jeg hjælper-
Tro er, min optik, noget vi kan bruge i kirken søndag formiddag.
Bilen bruger signalet fra bagerste ABS ringene til at sætte igang med og skifte gear så det behøver ikke være abs fejl der gør det.
Scope mente jeg i VCDS så su kan se signalerne fra følerne når bilen kludre i koblingen.
'
Jeg forstår ikke hvorfor du beder om hjælp hvis du alligevel ikke forholder til det med andet and tro, men bevars, Jeg glæder mig til du finder fejlen og beskriver den her. Det er altid rart med ny viden til databasen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Nu er det sådan at begge hjullejer i bag er nye. Mindre end halvt år gamle.
Det har intet med tro at gøre, men den måler sgu heller ikke noget på abs når bilen står stille, det giver da sig selv.
Jeg kender alt til det der fra de større vw med Dsg hvor meget det kan fucke op.
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Koblings problemer!

Indlæg af HamSjelv »

DTC 01155 er afvigelse mellem swr beregnede ænskede setpunkt og det aktuelt målte på koblingsaktuatoren.

Jeg tror du har et eller anden mekanisk fejl der gør aktuatorens position ikke kan fastholdes.

Forslag:
Ny og frisk olie på koblingsaktuatoren + udluftning.

Voldsomt opslidt lineær ventil i hydraulikstationen til koblingsaktuatoren. Måske et frisk pakningssæt som det der sælges her på forummet?

Forkert monteret/slidt/ødelagt føringsrør?


.. Bagklappen har ingen indflydelse på de to fejlkoder...
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Føringsrør er sikftet, det gamle var brækket af.

Olie i hydraulic system er skiftet sammen med koblings aktuatoren.

Men måske en ventil til denne ja
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Koblings problemer!

Indlæg af HamSjelv »

Du kan have indesluttet luft i aktuatoren...

Udluftet?
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Har prøvet at udlufte den 4-5 gange og ændre intet, syntes aldrig jeg plejer at have problemer med dem. Har da lavet nogle stykker efterhånden
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Kim B Olesen »

Du skriver koblingsarm svejst - hvad er den anden værdi så, altså når du træder på bremsen når du tjekker den på de 1,8 8-)
Går ud fra den har været knækket siden den er blevet svejset :?
Det lyder godt nok lidt underligt :?
Virker den bremsetrykskontakt på torpedo pladen ? Kobler den ud når du trykker på bremsen og holder i gear ?
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Ja det er jo så det, den kobler ud når jeg træder på bremsen ja. Står på 1,80v når den er slukket og skal justere.
Når den er varm og startet så svinger den et sted mellem 3.80v - 4,20v og det undre mig. Samme med amp på koblingsstiller set med vcds
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Atjuh 3L »

Er aktuatoren skiftet til en ny eller brugt?

Prøv at låne en anden hyd. station.

Mvh,

Atjuh 3L.

(Går ud fra den svejsede arm ikke blev svejset mens den sad i?)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Aktuatoren er skiftet til ny.
Og armen er blevet svejst på gearkassen med tig
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Atjuh 3L »

Altså mens den sad i?

Alternativt - prøv med anden hyd station.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Waack
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre 20. okt 2017 14:58
Geografisk sted: 6622 Bække

Re: Koblings problemer!

Indlæg af Waack »

Ja men den sad i, men har værken gjordt det bedre eller værre
carstennp1
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 4. jan 2020 10:04
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: DK

Re: Koblings problemer!

Indlæg af carstennp1 »

Fandt du problemet dengang?

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk

Besvar