Mit forsøg på at skabe den ultimative A2 3L øko limo..
: tirs 10. okt 2017 10:56
Hej, jeg er relativ ny på det her fantastiske forum, og har indtil nu mest suget viden og erfaring herfra. Så jeg tænkte, at det måske var på tide selv at bidrage lidt..
Jeg har de seneste tre år haft lidt forskellige A2'ere, alle sammen importeret fra Tyskland. Først en 3L som jeg dog ikke synes kørte helt så godt som jeg forventede, hvorfor den blev erstattet med en sølvgrå A2 1.4 TDI med den helt store udstyrspakke. Senere hentede jeg endnu en A2 1.4 TDI, bare i sort men også med alt i udstyr, simpelthen fordi den var billig og kørte fantastisk. Årsagen til at den var billig var, at instrumentbordet lyste op med diverse advarselslamper, men det skyldtes alt sammen en defekt styrvinkelsensor, så efter en beskeden reparation var den sorte A2 klar til syn og indregistrering. Senere solgte jeg den sorte A2 igen og opgraderede den sølvgrå med de sidste få optioner den ikke var født med samt monterede en Polo Bluemotion gearkasse for at få en højere gearing. Derefter mente jeg så, at jeg havde den perfekte A2, men efterhånden begyndte jeg at savne en 3L model igen, både pga dens exceptionelle brændstoføkonomi, men også pga den mere afslappede kørsel som automatgearet giver og ikke mindst fordi 3L modellen er den A2 der er produceret færrest af (mindre end 6000 stk i alt). Så jeg begyndte at kigge efter et fint eksemplar af en A2 3L, helst uden alt for mange km, med sort kabine samt klima, servo, splitbagsæde, dobbelt bund i bagagerummet, tågelygter og sædevarme.
Efter nogle måneders søgen fandt jeg en lysblå A2 med alle de ovennævnte optioner, 145.000 km, fuld service historik fra samme Audi værksted OG original Audi trækkrog. Motor og gearkasse kørte fantastisk og bilen var i fin stand, så den blev hentet hjem til DK i maj måned i år.
Her er et par billeder af modellen..
Selv om bilen kørte fantastisk og havde fuld servicehistorik, var der stadig et par småting der skulle ordnes inden den var klar til syn og indregistrering. Forhjulslejerne rumlede lystigt og bremseskiverne var godt trætte, så begge dele blev skiftet og bilen fik også en sporing hvorefter det mekaniske var i orden. Derefter var det tid til at begynde at opgradere bilen..
Første skridt var at montere læder/alcantara sports sæder med sædevarme og eljusterbar lændestøtte, da de sæder efter min mening giver fantastisk komfort og støtte.
Fortsættelse følger..
Jeg har de seneste tre år haft lidt forskellige A2'ere, alle sammen importeret fra Tyskland. Først en 3L som jeg dog ikke synes kørte helt så godt som jeg forventede, hvorfor den blev erstattet med en sølvgrå A2 1.4 TDI med den helt store udstyrspakke. Senere hentede jeg endnu en A2 1.4 TDI, bare i sort men også med alt i udstyr, simpelthen fordi den var billig og kørte fantastisk. Årsagen til at den var billig var, at instrumentbordet lyste op med diverse advarselslamper, men det skyldtes alt sammen en defekt styrvinkelsensor, så efter en beskeden reparation var den sorte A2 klar til syn og indregistrering. Senere solgte jeg den sorte A2 igen og opgraderede den sølvgrå med de sidste få optioner den ikke var født med samt monterede en Polo Bluemotion gearkasse for at få en højere gearing. Derefter mente jeg så, at jeg havde den perfekte A2, men efterhånden begyndte jeg at savne en 3L model igen, både pga dens exceptionelle brændstoføkonomi, men også pga den mere afslappede kørsel som automatgearet giver og ikke mindst fordi 3L modellen er den A2 der er produceret færrest af (mindre end 6000 stk i alt). Så jeg begyndte at kigge efter et fint eksemplar af en A2 3L, helst uden alt for mange km, med sort kabine samt klima, servo, splitbagsæde, dobbelt bund i bagagerummet, tågelygter og sædevarme.
Efter nogle måneders søgen fandt jeg en lysblå A2 med alle de ovennævnte optioner, 145.000 km, fuld service historik fra samme Audi værksted OG original Audi trækkrog. Motor og gearkasse kørte fantastisk og bilen var i fin stand, så den blev hentet hjem til DK i maj måned i år.
Her er et par billeder af modellen..
Selv om bilen kørte fantastisk og havde fuld servicehistorik, var der stadig et par småting der skulle ordnes inden den var klar til syn og indregistrering. Forhjulslejerne rumlede lystigt og bremseskiverne var godt trætte, så begge dele blev skiftet og bilen fik også en sporing hvorefter det mekaniske var i orden. Derefter var det tid til at begynde at opgradere bilen..
Første skridt var at montere læder/alcantara sports sæder med sædevarme og eljusterbar lændestøtte, da de sæder efter min mening giver fantastisk komfort og støtte.
Fortsættelse følger..