Lædersæder

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Ebbe Sønderup
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:49
Geografisk sted: Vejle

Lædersæder

Indlæg af Ebbe Sønderup »

Hej

Jeg overvejer meget at få lavet lædersæder i Lupoen, da min gamle mor er møbelpolstrer, så det kan laves meget billigt :D - dog har hun ikke lavet bilsæder før, men det skulle vi nok finde ud af. Det eneste problem er bare at jeg engang har hørt noget om at, når der er airbag i sæderne, som der da vidst er på lupoen, skal sæderne syes på en bestemt måde i det område, men jeg kan ikke umiddelbart finde noget om det på nettet - er nogen der ved noget om det?
VW Lupo 3L 1.2 TDi 2002, 180.000km, sølv men mørk kabine.

Det kan godt være at din er større, men min kan blive ved tre gange så længe!
Ebbe Sønderup
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Lædersæder

Indlæg af Ebbe Sønderup »

En helt anden ting er, at jeg flere gange har hørt om folk, der har fået lavet "Tryk" i deres lædersæder (se linket nedenunder), men hvordan laves dette? - eller, i værste fald, hvor kan jeg få det lavet?
VW Lupo 3L 1.2 TDi 2002, 180.000km, sølv men mørk kabine.

Det kan godt være at din er større, men min kan blive ved tre gange så længe!
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lædersæder

Indlæg af ph. »

Det står på sædet hvis der er airbag i det...
Ebbe Sønderup
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Lædersæder

Indlæg af Ebbe Sønderup »

ph. skrev:Det står på sædet hvis der er airbag i det...
Har lige kikket og der ER airbag i :? . Nogen der ved hvad fan' det er man skal gøre? Har hørt rygter om både, et kryds på indersiden af læderet og svagere syninger, så airbag'en kan springe ud.

Er der overhovedet nogen der har lædersæde i en Lupo? - Har aldrig hørt om nogen :D
VW Lupo 3L 1.2 TDi 2002, 180.000km, sølv men mørk kabine.

Det kan godt være at din er større, men min kan blive ved tre gange så længe!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lædersæder

Indlæg af sussi »

Pas på, jeg tror ikke du lovligt kan sy læderbetræk til dine forstole, med mindre alle forskrifter er fulgt.
Hvis du gør det, ville jeg nok vælge at sætte sideairbags ud af funktion, hvilket vist heller ikke er helt lovligt.
Hvis det ikke er lavet helt rigtigt, og du kommer ud for en kollision, risikerer du at airbagen eksploderer den gale vej, og brækker din nakke.
Bare det at sætte sædeovertræk, der ikke er mærket med airbag, på forstolene, udgør en risiko for liv og lemmer.
Alternativt, køb en af de første Lupoer, de har menlig ikke sideairbag ;-) :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Ebbe Sønderup
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Lædersæder

Indlæg af Ebbe Sønderup »

sussi skrev:Pas på, jeg tror ikke du lovligt kan sy læderbetræk til dine forstole, med mindre alle forskrifter er fulgt.
Hvis du gør det, ville jeg nok vælge at sætte sideairbags ud af funktion, hvilket vist heller ikke er helt lovligt.
Hvis det ikke er lavet helt rigtigt, og du kommer ud for en kollision, risikerer du at airbagen eksploderer den gale vej, og brækker din nakke.
Bare det at sætte sædeovertræk, der ikke er mærket med airbag, på forstolene, udgør en risiko for liv og lemmer.
Alternativt, køb en af de første Lupoer, de har menlig ikke sideairbag ;-) :-)
Pis, ja det er nok meget rigtigt :cry: - det kunne ellers have været fedt med fuld læderstue til 3-4000kr, men jeg har fået et telefonnr til en som måske kan hjælpe mig, så det vil jeg prøve idag, men ellers må jeg nok hellere ligge det på hylden. Tak for hjælpen :)
Senest rettet af Ebbe Sønderup fre 16. jul 2010 09:38, rettet i alt 1 gang.
VW Lupo 3L 1.2 TDi 2002, 180.000km, sølv men mørk kabine.

Det kan godt være at din er større, men min kan blive ved tre gange så længe!
Ebbe Sønderup
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Lædersæder

Indlæg af Ebbe Sønderup »

Mysteriet er løst :D

For det første sagde, stort set alle de møbelpolstrere, jeg ringede til, at selvom man ikke lavede noget specielt, i airbag-området, ville den sagtens kunne springe ud alligevel, da der er så meget tryk på og desuden havde de næsten alle oplevet en airbag der røg af og udløste korrekt uden "airbag syning", men bare for at være på den helt, helt sikre side, brugte man en smule tyndere tråd dér - ingen speciel teknik eller noget, bare tyndere tråd.

Tilbudene på fuld læderkabine, med for- og bagsæder samt dørpaneler, i medium kvalitet, til Lupo'en, incl. moms, var fra 13.750,- (apkabinedesign.dk) og op til 25.000,-
VW Lupo 3L 1.2 TDi 2002, 180.000km, sølv men mørk kabine.

Det kan godt være at din er større, men min kan blive ved tre gange så længe!
Brugeravatar
Topper
Indlæg: 16
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 08:39
Geografisk sted: Randers

Re: Lædersæder

Indlæg af Topper »

Ebbe Sønderup
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Lædersæder

Indlæg af Ebbe Sønderup »

Topper skrev:Eller smide "stuen" til tyskland

http://cgi.ebay.de/VW-LUPO-LEDERAUSSTAT ... 3ca7e9d87d
Jaa, jeg har godt overvejet det, men når jeg kan spare ca. 6-6500kr ved at lave det selv, så gør jeg det :) - det er sku os meget hyggeligt at gå og lave :D
VW Lupo 3L 1.2 TDi 2002, 180.000km, sølv men mørk kabine.

Det kan godt være at din er større, men min kan blive ved tre gange så længe!
Besvar