LED Kørelys

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
nps1994
Indlæg: 35
Tilmeldt: tirs 10. maj 2016 22:01
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

LED Kørelys

Indlæg af nps1994 »

Hej lupoklub!

Jeg er ved at eftermontere LED kørelys ved min lille vogn, og der har også virket super indtil videre. Nu er det desværre bare sådan at mit positionslys også er tændt når lyskontakten står på 0. :(

Hvad kan det være? Jeg har sat ben 8 (tågelys) over på ben 3, og så tilsluttet kørelys + nede under sikringskassen til det gul/hvide kabel (tågelys, ben 8).

Håber i kan hjælpe. Måske nogle kan fortælle mig hvor pos. lyset er på dette diagram? http://upload.sky-high.dk/Diverse/Dokum ... po_lys.gif

Tak skal i have :-)
Antracit blå perlemor Lupo 3L 2003
Chippet, FK gevindundervogn.

Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt.

Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.
www.proboost.dk
Brugeravatar
nps1994
Indlæg: 35
Tilmeldt: tirs 10. maj 2016 22:01
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: LED Kørelys

Indlæg af nps1994 »

Virkelig ingen der er en haj i kørelys? :(
Antracit blå perlemor Lupo 3L 2003
Chippet, FK gevindundervogn.

Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt.

Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.
www.proboost.dk
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: LED Kørelys

Indlæg af 383CI »

Jeg er ikke haj i lys men jeg ved mange her har ekstrem dårlig erfaring med LED lys på de gamle biler.

Det kan lave de mærkeligste fejl så bilen ikke lader, får motorfejl osv. selvom det intet har med hinanden at gøre, overordnet set.
Visse typer LED lys støjer rigtigt meget så f.eks. radioer ikke kan modtage FM signal, også selvom det er godkendt udstyr.


Kombineret med meget lavt strømforbrug vil jeg så tro det godt kan være rigtigt forbundet men bare "snyde" bilen, netop fordi det ikke rigtigt trækken en nævneværdig strøm i Lupoèns blodåre.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: LED Kørelys

Indlæg af ph. »

nps1994 skrev:Hej lupoklub!

Jeg er ved at eftermontere LED kørelys ved min lille vogn, og der har også virket super indtil videre. Nu er det desværre bare sådan at mit positionslys også er tændt når lyskontakten står på 0. :(

Hvad kan det være? Jeg har sat ben 8 (tågelys) over på ben 3, og så tilsluttet kørelys + nede under sikringskassen til det gul/hvide kabel (tågelys, ben 8).

Håber i kan hjælpe. Måske nogle kan fortælle mig hvor pos. lyset er på dette diagram? http://upload.sky-high.dk/Diverse/Dokum ... po_lys.gif

Tak skal i have :-)
mener du at det har virket så det kun var DRL som lyste?
og først nu er pos.lys begyndt at lyse?

Vil du kun ha DRL eller også lys i baglygterne??
har din bil OE-kørelys?

helt personligt så ville jeg nok vælge "kun" at ha lys i DRL og at tage + fra generator og minus fra pos.lys... så burde det tænde når den lader og slukke når pos.lys tændes
Brugeravatar
nps1994
Indlæg: 35
Tilmeldt: tirs 10. maj 2016 22:01
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: LED Kørelys

Indlæg af nps1994 »

Hej alle, det er jeg da ked af at høre der er mange problemer med LED'erne! :(

Til ph.: så beklager jeg at jeg skriver lidt tvetydigt. Med "det har virket super indtil videre" var forløbet med monteringen ment. Og nej, det problem jeg står med, kom jo så da jeg første gang testede det. Originalt har den kørelys ja, (Den tynde ledning fra pin 3 i lyskontakten).

Det jeg helst kunne tænke mig var at hvis kontakten står i 0 med tænding på, så skal kun mine LED kørelys lyse foran og almindeligt i bag. Så faktisk skal positionslys bare slukkes nu når kontakten står i 0.

Umiddelbart tænker jeg det må kunne lade sig gøre, da tyske biler jo har hverken det enne eller andet tændt når kontakten står i 0. Jeg ved bare ikke hvilken ledning der går til pos. lys fra lyskontakten, og det står heller ikke i diagrammet.

Håber det giver lidt mere mening nu :-)
Antracit blå perlemor Lupo 3L 2003
Chippet, FK gevindundervogn.

Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt.

Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.
www.proboost.dk
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: LED Kørelys

Indlæg af ph. »

vil umiddelbart tro at den sikring som er til pos.lys V.side også er til baglygte V.side =du er ude i at skulle montere noget ensretter for at få lys i baglygterne uden at ha lys i pos.lys, nr.pladelys, instrumentbord osv..... og så trække nye ledninger til baglygterne

Så jeg tror stadig at det nemmeste er at montere led og ha slukkede baglygter og så tænde på lyskontakt når det er så mørkt/ dårligt vejr at der ønskes lys i baglygterne

Men indrømmet Jeg har aldrig rigtigt rodet med strøm til lys på en L3l så kan da godt være at jeg tager grueligt fejl
Besvar