Starter har svært ved at tørne

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Starter har svært ved at tørne

Indlæg af Mukker »

Jeg har den sidste uges tid, haft problemer med en starter der lyder meget træt.
Jeg tænkte lader på og se tiden an. Har i den forbindelse skiftet batteriet også, uden noget held.
Er min starter bare træt/defekt eller...?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Starter har svært ved at tørne

Indlæg af doktorfrank »

Lad mig cietere en oplevelse, som kostede en Falck-transport hjem: Starteren virkede igennem nogle dage mere træt end sund...meen den startede jo motoren, såååeh det havde vel ingen hast???
Jo, jeg skulle nok have lyttet til advarslen, for lissom jeg holdt der ved postkassen og havde puttet en snailmail ind til (forhåbentlig) viderebefordring af det ikke længere så ildsprudende væsen, der nu hedder Postnord, skete der absolut intet ved at dreje nøglen. Og det er jo sin sag ene mand at skubbe en A2 igang i nattens mørke og kulde. Hjemme og under tag viste årsagen sig blot at være manglende forbindelse mellem relæ og kulholder - det skide kobbertrådsfletværk var grønt af ir og korroderet så meget, at modstanden i de få tilbageværende kobbertråde lige med et havde fået så varme ører, at de smeltede over.
Sååeehh næste gang jeg kommer ud for nedsat startereffekt, venter jeg ikke i den huldsalige tro på mirakler. :roll:
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Starter har svært ved at tørne

Indlæg af 2a2 »

Men starter & kul kan også bare være slidt i en grad så det eneste fornuftige er byt til nyt. ..

Sendt fra min SM-G800F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar