vedr kobling lupo 3l

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

vedr kobling lupo 3l

Indlæg af ENM »

er der nogle der kan hjælpe mig med disse problemer her please kobling cylinder kører ud og ind både med og uden tænding og med gearvælger i e også og kan kun gi omdrejninger med fuld gas så giver den bare et hug og går i stå mvh enm ps og om der er nogle i Esbjerg området der kan justere det
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af sussi »

Jeg har flyttet dette emne til rette forum og slettet dobbeltindlægget i Diagnose og kodning ;)
Opret venligst IKKE samme spørgsmål 2 gange.

Start med at synge sangen.
Ved du ikke hvad jeg mener, så læs lige den meddelelse du fik d. 12/10 igen.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af sussi »

Indlægaf 383CI » i dag 13:33
Hvis du læser FAQen skal koblingscylinderen bevæge sig frem og tilbage så det er ikke en fejl.


Gennemfør en KOMPLET grundjustering i henhold til vejledningen her på siden, find "SANGEN" i FAQen og studer evt. de enkelte vers i den og hvilken betydning de har.
Hvis du ikke har et defekt udrykkerleje er du med 98% chance kørende når du har sunget højt og smukt.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af ENM »

sussi skrev:Jeg har flyttet dette emne til rette forum og slettet dobbeltindlægget i Diagnose og kodning ;)
Opret venligst IKKE samme spørgsmål 2 gange.

Start med at synge sangen.
Ved du ikke hvad jeg mener, så læs lige den meddelelse du fik d. 12/10 igen.
M.v.h. Sussi
hvad mener du lige med dette her ,jeg har da ikke været fræk eller noget mvh enm
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af sussi »

ENM skrev: hvad mener du lige med dette her ,jeg har da ikke været fræk eller noget mvh enm
Undskyl, men hvad mener du :?: det er der da ingen der har påstået
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ENM
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 12. okt 2016 07:42
Geografisk sted: sydjylland esbjerg

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af ENM »

sussi skrev:
ENM skrev: hvad mener du lige med dette her ,jeg har da ikke været fræk eller noget mvh enm
Undskyl, men hvad mener du :?: det er der da ingen der har påstået
Sussi
nej sussi jeg er som sagt ny og vil gerne opdaterer min profil for jeg plejer da og skrive pænt så jeg håber det er ok nu jeg mangler bare lidt hjælp til min lupo som driller lidt mvh enm
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af sussi »

Hej igen :-)
Det var det hele du skulle læse :-)
Det jeg hentyder til er:
Et rigtig godt sted at begynde her i lupo3lklub, er at nærlæse nedenstående to indlæg, så bliver du noget klogere på Lupo 3L, og det kan spare dig for at stille spørgsmål i forummet, som tidligere er besvaret utallige gange :-)
viewtopic.php?f=22&t=14 og
I denne tråd kan du få svar på næsten alle dine spørgsmål, hvis de ikke er besvaret i det foregående.
FAQ - START HER - ALLE EMNER OPSTILLET ALFABETISK MED LINK
viewtopic.php?f=22&t=20
Og i dette link er " SANGEN" beskrevet således
"Dette indlæg BØR alle med gear- og/eller koblings problemer læse" dette er jo netop dit problem, og det er jo også det 383CI henviser til.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af Qaxius »

Du en bil, som er bygget af raketforskere.
Der er intet som er "bare lige".

Læs alt igennem omkring "sangen" herinde.
Emnet har nok fået sit navn, fordi at det er den samme klagesang, når gearet fejler.
Så er der nogle ret nemme ting, som skal gennemgås.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af 383CI »

Qaxius skrev: Læs alt igennem omkring "sangen" herinde.
Emnet har nok fået sit navn, fordi at det er den samme klagesang, når gearet fejler.

Forudsat det er min sang tager du fejl.
Det er ikke fordi det er ne klagesang hver gang gearet fejler den hedder sådan, men fordi det er den samme sang om hvad der skal gøres son udgangpunkt hver gang.

Men men skulle vi være enige skulle det vist være færste gang og så naiv er jeg ikke at jeg tror (eller håber) det komme til at ske!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: vedr kobling lupo 3l

Indlæg af Qaxius »

Samme sang, samme klage sang.

Potato, tomato....

Jeg tænkte faktisk også "samme sang", da jeg skrev det.

Folk synger den samme klagesang, når gearet bøvler og vi synger den samme sang, når vi skal forklare dem løsningen.





Gulerod.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar