DPF på lupo ? Hvor købes dette ?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
apfolmer
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 10:20
Geografisk sted: Vejle

DPF på lupo ? Hvor købes dette ?

Indlæg af apfolmer »

Hvor købes DPF til Lupo 3L, til eftermontering ?

samt priser ....
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: DPF på lupo ? Hvor købes dette ?

Indlæg af KMDTHY »

Har prøvet at kigge, og det findes tilsynladende ikke endnu..... :( men du skal nok rene med en 5000-8000 kr

HJS er en af de som kan godkendes i danmark, og der har de ikke til 3L :(
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
apfolmer
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 10:20
Geografisk sted: Vejle

Re: DPF på lupo ? Hvor købes dette ?

Indlæg af apfolmer »

ja, har siddet og læst en lang række posts igennem..

latterligt at skulle betale for noget man ikke engang kan eftermontere på ALLE dieselbiler..

skodpikkelortetisrøvbanan.

hvis man så bare kunen få det dertil, så var det en anden snak.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: DPF på lupo ? Hvor købes dette ?

Indlæg af KMDTHY »

Lige præcis, det giver sku ikke mening !

Men skulle det lykkes at der bliver produceret til 3L engang, så skal man være OBS på følgende:
i-s, vagcars.dk

"Til andre, så er her lidt nyttig info som jeg er kommet forbi i min søgen:

1. Køb kvalitet. De billige dur ikke. F.eks Bosal har fået trukket flere godkendelser tilbage. Alle dem jeg har snakket med anbefaler HJS.
2. Vigtigt at filteret er godkendt i tyskland. Se evt. på HJS hjemmeside.
3. Udover at det er godkendt i tyskland, så kan det KUN godkendes i DK, hvis det såkaldte KBA nummer er indgraveret i selve filterenheden. Så vidt jeg ved gælder det alle HJS filtere.
4. Når man har fået det skruet på, så skal man bestille et REGISTERINGSSYN. Dvs. bilen bliver synet helt om (så resten skal også være ok) og får ny godkendelsesdato.
5. Til syn checker den rare mand, at KBA nummeret på filteret er ens med de papirer man har med på den tyske godkendelse (følger med filteret). I mit tilfælde, hvor bilen tidligere er importeret fra DE, så checker manden også at et nummer som han kalder KPA (fra den tyske godkendelse) passer med bilens typegodkendelse. Iøvrigt bliver bilen røggastestet som sædvanligt - dvs. der er ikke krav om at værdien skal ligge lavere end uden filter.
6. Til sidst kører man fra synshallen med synspapirer, der er påført at bilen nu har partikelfilter.
7. Forbi SKAT og få ændringen noteret. Slut med dummebøderne."
i-s, vagcars.dk
Monteret på en Passat 3BG

Partikelfilter = 3700 kr.
Ny katalysator = 1500 kr. (man skal skifte katalysatoren hvis den er ældre end 5 år eller har tilbagelagt mere end 80000 km).
Registeringssyn = 440 kr. (min bil skulle snart periodesynes alligevel, så det bør vel ikke regnes med).
Montering = 0 kr (gjorde det bare selv.)

Så ialt 5200 kr, fordi bilen alligevel snart skulle synes.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: DPF på lupo ? Hvor købes dette ?

Indlæg af Thore J »

Problemet er så bare holdbarheden af partikelfiltrene.
Det omdanner denne lovgivning til en farce..

De holder ca. 70-100.000 km. Jeg kører godt 80.000 km om året. Så i mit tilfælde vil det altid være meget billigere at betale de 1000 kr - tal om skjult afgiftshøjelse!!!

Thore
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar