Startproblemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Låst
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Startproblemer

Indlæg af sussi »

Jeg har i dag oplevet noget mærkeligt, og jeg fatter nada :roll:
Der er monteret et ½ år gammelt Varta silver batteri.
Konen gik ud for at køre i A2eren, men den ville ikke starte, jeg gik ud og prøvede, og det lød præcis som om at der ikke var strøm nok til starteren, dog forsvandt lyset i instrumenterne IKKE.
Satte lader på, men den ladede kun med 9A, ordnede noget andet i 1 time, nu ladede den med 6A.
Pillede lader fra, satte mig ind og bilen startede perfekt, og det har den gjort 10 gange siden.
Nogle forslag :?:
Sussi/Ejvind
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Startproblemer

Indlæg af Kim B Olesen »

Hm - måske en dårlig forbindelse et sted enten stel eller den ledning på starteren der plejer at irre :)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af Atjuh 3L »

Jeps, eller starteren.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Startproblemer

Indlæg af doktorfrank »

Det lyder som relæet på starteren. Jeg har fornylig "tvangsåbnet" sådan en fætter .... og I skulle da have set nogle sortbrændte kontakter. De fik grovfilen, og så samlede jeg relæparterne med araldit og et spændebånd. Det virker.
Selvom start/stop har sparet lidt på brændstoffet (måske) på 300 kkm rækker det jo ikke til en ny starter i utide!
Og ihukommende min salig mormor: stædighed belønnes!
Et forsøg på at forklare, hvorfor det hjalp at lade på akkumulator-batteriet: efter en overnatning er spændingen nok ca. 12,1 V - efter opladning måske 10 procent højere, og det kan være tilstrækkeligt til at relæet klapper præcis så meget mere håndfast, at overgangsmodstanden i de forrkullede kontakter bliver overvundet.
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af olesj »

Jeg har selv lige været det igennem at min ikke ville starte i "STOP" , prøv om den kan starte i "N" næste gang det ville min .
Hvis det virker kan jeg måske hjælpe med en løsning .
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Startproblemer

Indlæg af 383CI »

olesj skrev:Jeg har selv lige været det igennem at min ikke ville starte i "STOP" , prøv om den kan starte i "N" næste gang det ville min .
Hvis det virker kan jeg måske hjælpe med en løsning .

At bilerne ikke vil atarte i "STOP" plejer at være tegn på en koblingscylinder der er ved at være slidt, så at de to ting falder sammen tror jeg ikke behøver at have sammenghæng.
Først plejer der at være en periode hvor bilen periodisk ikke vil starte i "STOP" siden vil den så slet ikke, når cylinderen er ved at være træt. Det kan være tilfældigt det falder sammen men du, eller rettere cylinderen, kan også være i den første af de 2 faser.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af olesj »

383CI skrev:
olesj skrev:Jeg har selv lige været det igennem at min ikke ville starte i "STOP" , prøv om den kan starte i "N" næste gang det ville min .
Hvis det virker kan jeg måske hjælpe med en løsning .

At bilerne ikke vil atarte i "STOP" plejer at være tegn på en koblingscylinder der er ved at være slidt, så at de to ting falder sammen tror jeg ikke behøver at have sammenghæng.
Først plejer der at være en periode hvor bilen periodisk ikke vil starte i "STOP" siden vil den så slet ikke, når cylinderen er ved at være træt. Det kan være tilfældigt det falder sammen men du, eller rettere cylinderen, kan også være i den første af de 2 faser.
Selv oplevede jeg at den bare ikke ville starte i "STOP" , det var bare fra dag til dag at den ikke ville.
Jeg har så efterfølgende stillet min volt på koblingen til 1.58 volt og ikke på de 1.85 volt som ellers forskrevet flere gang her i forummet ( Jeg har aldrig kunne lave en grundjustering inden for 1.8 - 2.0 volt der har min lupo aldrig ville starte efterfølgende, har nu kørt 258.000 ud af de 308.000 km den har kørt hvor jeg selv har lavet grundjusteringer på den. )

Men som sagt gik jeg laver i volt fra 1.66 til 1.58 og nu virker den igen som den skal, kører som en drøm og starter igen :) :) :)
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblemer

Indlæg af sussi »

olesj skrev:Jeg har selv lige været det igennem at min ikke ville starte i "STOP" , prøv om den kan starte i "N" næste gang det ville min .
Hvis det virker kan jeg måske hjælpe med en løsning .
Det er ikke problemet, både kobling med tilbehør, samt koblingsaktuator er sprit nyt.
Bilen har dog startet perfekt hver gang, den sidste uge :D , så det er nok doktorfrank der har fundet løsningen
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af olesj »

sussi skrev:
olesj skrev:Jeg har selv lige været det igennem at min ikke ville starte i "STOP" , prøv om den kan starte i "N" næste gang det ville min .
Hvis det virker kan jeg måske hjælpe med en løsning .
Det er ikke problemet, både kobling med tilbehør, samt koblingsaktuator er sprit nyt.
Bilen har dog startet perfekt hver gang, den sidste uge :D , så det er nok doktorfrank der har fundet løsningen
Sussi
Tror heller ikke min kobling er død, bare volt som drillede mig .
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblemer

Indlæg af sussi »

olesj skrev:Tror heller ikke min kobling er død, bare volt som drillede mig .
Det er nok nærmere kulbanen i aktuatoren, der ikke har det godt i det øvre/rigtige område.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 09:27
Geografisk sted: 3200 Nordsjælland
Kontakt:

Re: Startproblemer

Indlæg af olesj »

sussi skrev:
olesj skrev:Tror heller ikke min kobling er død, bare volt som drillede mig .
Det er nok nærmere kulbanen i aktuatoren, der ikke har det godt i det øvre/rigtige område.
Sussi
Nu spammer jeg så din tråd men skal jeg så bytte til nyt, eller er det er reservedel man skifter .
VW Lupo 3L 2001 330.000 km
http://www.olesj.dk
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblemer

Indlæg af sussi »

Så længe den kører som den skal, så ville jeg ikke gøre noget, men ellers er det "Byt til nyt" ca. 2.300kr.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Startproblemer

Indlæg af Vyffe »

Eller smide en brugt på med dokumentation for lav km. Koster vel 500 brugt.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
luposteven
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 18. feb 2016 15:05
Geografisk sted: farsø

Re: Startproblemer

Indlæg af luposteven »

jeg har så lige en starter der kom røg ud fra, så den er nok død:-), meeen, hva starter køber folk, billig som dyr, god som dårlig, gerne et link til den i anbefaler ????????
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblemer

Indlæg af sussi »

luposteven skrev:jeg har så lige en starter der kom røg ud fra, så den er nok død:-), meeen, hva starter køber folk, billig som dyr, god som dårlig, gerne et link til den i anbefaler ????????
Opret venligst dit eget indlæg, i stedet for at "spamme" andres indlæg. 8-)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
luposteven
Indlæg: 18
Tilmeldt: tors 18. feb 2016 15:05
Geografisk sted: farsø

Re: Startproblemer

Indlæg af luposteven »

nu spammer jeg ikke andres, det var nu da emnet var lidt inde over et startproblem, så ville jeg da lige vælge og høre hva folk ville vælge til og fra af alle dem som er på marked, da folk jo skrev her at det KU være starteren, men du da må da meget undskylde at jeg blandede mig i debatten. :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblemer

Indlæg af sussi »

1. Sidste indlæg er 3 mdr. gammelt, så skal vi ikke lade denne tåd hvile i fred 8-)
2. Hvad har de i første indlæg beskrevne STARTPROBLEMER at gøre med:
"jeg har så lige en starter der kom røg ud fra, så den er nok død:-), meeen, hva starter køber folk, billig som dyr, god som dårlig, gerne et link til den i anbefaler ????????"
3. Trådstarters problem blev faktisk løst i 4. indlæg. ;)
4. Bemærk lige at spamme står i anførselstegn :D
Tråden lukkes.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Låst