Stift til tændingslås cylinderen?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Skipper »

Er der nogen som ved hvor man kan skaffe delen med stiften på ?

Har spurgt VW, og der er det en komplet cylinder til 634 + moms

Alternativt er der en brugt fra en hugger, men en ny er jo at foretrække, så hvis nogen ved hvordan.................. :)
Vedhæftede filer
IMAG0342.jpg
IMAG0342.jpg (5.78 KiB) Vist 6425 gange
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvor sidder den mere specifikt ?
Er det den der går ned og drejer i bundstykket ?
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Skipper »

Ja, det er det. Den sidder i den frække ende af cylinderen :D
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ok - så kan jeg ikke hjælpe :( har en cylinder hvor lige nøjagtigt den er taget ;)
passat3c
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 11:55
Geografisk sted: Århus

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af passat3c »

Kunne du få den af uden at pille rat etc. af, bare ved at bore hul ??
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Vyffe »

Det tager 10 min at skille det af på korrekt vis.
Når det er sagt, så er det egentlig plausibelt om du kan få den ud uden at skille det hele af.
Kan tage et billede af hvor jeg har boret og om det er til at gøre med den monteret.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Vyffe »

Det er muligt :-)

Boret med et ø5 bor.

BilledeBillede

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Skipper »

Du kan nemt bruge et mindre bor. Du skal blot kunne komme ind og trykke på den lille fjederlås du kan se på billedet. ;)

Vær omhyggelig med at bore det rigtige sted, og kun lige igennem skallen.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Vyffe »

Tja, jeg er nu ret ligeglad - min bil er gammel og uden den store værdi. Hvis folk vil stjæle den, så gør de det nok alligevel - de ser først hullet, efter de har valgt at stjæle vognen.

5 mm passede med, at kunne trykke fjederen ind med en alm. skruetrækker. Hvorfor lave det mindre?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af sussi »

Gode billeder, tråden er tilføjet i FAQ :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Skipper »

Vyffe skrev:Tja, jeg er nu ret ligeglad - min bil er gammel og uden den store værdi. Hvis folk vil stjæle den, så gør de det nok alligevel - de ser først hullet, efter de har valgt at stjæle vognen.

5 mm passede med, at kunne trykke fjederen ind med en alm. skruetrækker. Hvorfor lave det mindre?

Du har såmænd nok ret, det er bare min nørdede natur der syntes det er bedre at gå så forsigtig til værks som muligt. Og med hensyn til tyveri, så er jeg sikker på IMMO er en væsentlig større faktor for tyven end ratlåsen er. Ratlåsen tager max 2 minutter med hammer og mejsel, så er den væk.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af doktorfrank »

Helt enig. Men kun latterlige amatør-biltyve bruger mere end 10 sekunder til den operation.
Tillige er IMMO sat ud af kraft for en stor del af vores gamle biler - af den ene eller den anden grund. Men sig det ikke højt; man ved aldrig, hvem der læser med over skulderen.
Hvem gider i øvrigt spilde sin tid med at løbe med en oldgammel øko-mini, hvis den ikke lige er forsynet med nogle letomsættelige, dyre fælge og dæk?
Jeg hælder nok til det synspunkt, at det betaler sig at undlade at låse dørene, så man sparer besværet med montering af en ny siderude og opsamling af en pose glasskår, når den er fundet efterladt i nabolaget.
:oops:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Stift til tændingslås cylinderen?

Indlæg af Skipper »

doktorfrank skrev:Helt enig. Men kun latterlige amatør-biltyve bruger mere end 10 sekunder til den operation.
Tillige er IMMO sat ud af kraft for en stor del af vores gamle biler - af den ene eller den anden grund. Men sig det ikke højt; man ved aldrig, hvem der læser med over skulderen.
Hvem gider i øvrigt spilde sin tid med at løbe med en oldgammel øko-mini, hvis den ikke lige er forsynet med nogle letomsættelige, dyre fælge og dæk?
Jeg hælder nok til det synspunkt, at det betaler sig at undlade at låse dørene, så man sparer besværet med montering af en ny siderude og opsamling af en pose glasskår, når den er fundet efterladt i nabolaget.
:oops:
1+
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar