Motorbundskjold

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mikkelsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 7. jun 2016 12:19
Geografisk sted: Odense

Motorbundskjold

Indlæg af Mikkelsen »

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at finde den billigste måde at anskaffe det plastikbundskjold der beskytter bunden af motoren på Lupo 3L?

Jeg har forhørt mig hos SMC biler, men de vil have næsten 2000,- for det fra nyt. Tænker at man måske kan købe det brugt eller på ebay ? Er det noget I har erfaringer med? Eller er det unødvendigt at køre med?

Håber nogen kan hjælpe, har søgt og søgt på ebay, dba og guloggratis uden held.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Vyffe »

Hvis ikke du kan finde en ved en hugger, så mindes jeg at Thore engang har omtalt en bobslæde købt på Ebay.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Mikkelsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 7. jun 2016 12:19
Geografisk sted: Odense

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Mikkelsen »

Problemet er lidt at jeg ikke ved hvad jeg skal søge på når jeg kigger på Ebay og butikker online.

Har ringet rundt til flere huggere i landet, men de siger promte "nej" når jeg sprørger om det er noget de har på lager. De siger at de smider dem ud med det samme når de får bilerne ind :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorbundskjold

Indlæg af sussi »

Unterfahrschutz hedder det på tysk.
Og det er IKKE smart at køre uden.
Læs mere om det ved f.eks. at søge på bobslæde via linket i min profil ;)
Sussi
Ps. Opdater lige din profil.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Motorbundskjold

Indlæg af doktorfrank »

Lidt afhængigt af, hvilken stand du foretrækker, har jeg nok en bobslæde - den har været ude for lidt af hver og mangler to af de flap-øjer, der skal skrues fast til rammen. Meget kan laves med fingersnilde og resterne af en oliedunk. Overkommelig pris.
;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Skipper »

Du kan evt. prøve Ringkøbing autoophug. Han er berømt for aldrig at smide noget som helst ud................................. ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Mikkelsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 7. jun 2016 12:19
Geografisk sted: Odense

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Mikkelsen »

Mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg endte dog med at købe den fra ny på en tysk hjemmeside til ca. 400 ,-. Så nu er det spændende at se om den kommer frem og i så fald hvilken kvalitet det er :?
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Thore J »

Det er sikkert fint.. jeg har et uoriginalt fra Ebay på min 3L... Det passede perfekt og betydeligt kraftigere end det originale :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Robert »

Min kone og jeg kører også med bundskjold fra ebay på vores.
De er MEGET bedre end de originale som ikke tåler noget som helst.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Skipper »

VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Motorbundskjold

Indlæg af 383CI »

Thore J skrev:Det er sikkert fint.. jeg har et uoriginalt fra Ebay på min 3L... Det passede perfekt og betydeligt kraftigere end det originale :D

Jamen det er jo glimrende, men hvor er linket???? ;)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorbundskjold

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Atjuh 3L »

Sussi: Ligner da godt nok et til en Lupo?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Motorbundskjold

Indlæg af sussi »

Atjuh 3L skrev:Sussi: Ligner da godt nok et til en Lupo? Mvh, Atjuh 3L.
Link rettet ;) (Tror jeg nok, det er en lidt spøjs side)
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ErikGuldberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 30. maj 2019 22:08
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Karlebo

Re: Motorbundskjold

Indlæg af ErikGuldberg »

Jeg har opdaget, at min Lupo 3L mangler bobslæden, og jeg kan forstå, at det ikke er en god ide at undvære den.
Jeg har været sitet her igennem, jeg har søgt på Ebay, på autoophuggerdatabasen og på nettet og ringet lidt rundt. Jeg kan finde en i 2mm stål til 150-200 Euro plus forsendelse i Tyskland, VW har en original til 2200,- kr. og JP i Havdrup har den uoriginal til ca. 700 kr. Er den fra JP det bedste bud, eller er der en herinde, der har et bedre bud?

Og er der en, der har et billede af, hvordan den er sat fast forrest på bilen? Det ser nemlig ud til, at den forrige ejer har "vægtreduceret" på forkofangeren, så hvis den skal forbindes til den, har jeg også en problem der :shock:

Mvh
Erik
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Atjuh 3L »

sussi skrev: tors 9. jun 2016 11:10
Atjuh 3L skrev:Sussi: Ligner da godt nok et til en Lupo? Mvh, Atjuh 3L.
Link rettet ;) (Tror jeg nok, det er en lidt spøjs side)
M.v.h. Sussi
Ja, den er dog i restordre :cry:

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
ErikGuldberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 30. maj 2019 22:08
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Karlebo

Re: Motorbundskjold

Indlæg af ErikGuldberg »

Atjuh 3L skrev: tirs 29. sep 2020 22:11
sussi skrev: tors 9. jun 2016 11:10
Atjuh 3L skrev:Sussi: Ligner da godt nok et til en Lupo? Mvh, Atjuh 3L.
Link rettet ;) (Tror jeg nok, det er en lidt spøjs side)
M.v.h. Sussi
Ja, den er dog i restordre :cry:

Mvh,

Atjuh 3L.
Yes. Og når man tilmelder sig mailnotifikation, er der absolut ingen information om, hvornår de forventer at have den på lager igen.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Skipper »

https://www.karosserieteileshop24.de/VW ... 64_370.260

23 Euro.

Leveringstid 4 uger.

Prøv da at ringe til dem og spørge om du måske kunne købe den der, og hvornår de mon forventer den kunne være fremme. :)
Senest rettet af Skipper tors 1. okt 2020 08:06, rettet i alt 4 gange.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
ErikGuldberg
Indlæg: 15
Tilmeldt: tors 30. maj 2019 22:08
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Karlebo

Re: Motorbundskjold

Indlæg af ErikGuldberg »

Skipper skrev: ons 30. sep 2020 22:22 https://www.karosserieteileshop24.de/VW ... 64_370.260

23 Euro.

Leveringstid 4 uger.

Prøv da at ringe til dem og spørge om du måske kunne købe den der, og hvornår de mon forventer den kunne være fremme. :)


Ja tak. Det er gjort og de ved ikke, hvornår de får den på lager igen ;)
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Motorbundskjold

Indlæg af Robert »

Jeg har et par stykker på lager med lidt småskader der kan afhentes på møn for en hund pr stk.
Besvar