Problem med enten kobling eller gearkasse?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Luffe
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 08:42
Geografisk sted: Silkeborg

Problem med enten kobling eller gearkasse?

Indlæg af Luffe »

Min Lupo 3L fra 2005 har kørt ca. 112.000 km nu, og jeg er rigtig glad for den. Dog er den begyndt at vise fejl ved specielt acceleration i 5 gear, hvor den hopper ud af gearet. Når jeg så slipper speederen og trykker får den fat i gearet igen... nogen gange skal dette gentages. Er der nogen som har oplevet dette... og hvad har problemet været? Jeg vil gerne været lidt forberedt på dommen, inden jeg kører til et værksted... og hvilket værksted kan anbefales til mit problem?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Problem med enten kobling eller gearkasse?

Indlæg af 383CI »

Hej hej

Kig lidt rundt her og i det gamle forum. Gearkassen er et af de allermest omtalte emner, men i min signatur står "sangen"
Ser du er fra Silkeborg, så kunne Mercari være fristende at køre til men personligt kan jeg IKKE anbefale det. De er simpelthen blevet for "dygtige" siger mine erfaringer mig.
Så er der de 2 tilbage nederst i signaturen, ellers har flere gode erfaringer med classic rebuilt i Horsens.
Bilen må under ingen omstændigheder køres til VW!!!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problem med enten kobling eller gearkasse?

Indlæg af sussi »

Læs om 3L værksteder, adresser og tlf. numre i linket herunder:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar