Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Kasper Hedegård
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 22:14
Geografisk sted: Herning

Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af Kasper Hedegård »

Hej alle lupo folk.

Min lupo har været gået helt tør for strøm, men er nu blevet ladet op igen. Den stod helt stille i 7 dage med Gpsen tændt, og gik derefter tom. Så blev der sat en lader på natten over, og den ville stadig ikke starte. Så kom der start kabler på, og nu starter den igen, men nu er der bare det lille problem at min Udstødnings-advarsels-lampe lyser konstant når jeg starter? har ikke prøvet at lade bilen stå tændt eller køre en kort tur i den, da jeg lige vil høre om den skal forbi værksted eller det er "normalt" når batteriet har været helt dødt? Kan læse mig frem til i min manual, at den enten kan lyse eller blinke, og den lyser konstant/forringelse i udstødnings kvaliteten.

Er det en fejl der går i sig selv igen, eller skal jeg forbi den dyre SMC værksted i herning og få dem til at kigge på det? de er vidst det nærmeste autoriserede værksted i nærheden.

Mvh. Kasper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af sussi »

Få en der har en VAG-com til at nulstille fejl, så er du nok ude over dit problem.
Hvis du kører til VW skifter de bare halvdelen af bilen :-) :-) :-) ;-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kasper Hedegård
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 22:14
Geografisk sted: Herning

Re: Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af Kasper Hedegård »

sussi skrev:Få en der har en VAG-com til at nulstille fejl, så er du nok ude over dit problem.
Hvis du kører til VW skifter de bare halvdelen af bilen :-) :-) :-) ;-)
Hvaså hvis det er en reel fejl? så er det vel ikke så godt? Er det normalt at den begynder at lyse hvis man har tømt sit batteri?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af sussi »

Udlæse fejl
Nulstille fejl
Køre en tur
Hvis fejlen kommer igen, så tager man den derfra.
Af og til kommer der fejl der bare kan nulstilles, så ser man dem ikke igen,
især hvis der har været specielle påvirkninger på elektronikken,
det kan man jo godt sige at der har været på din.
Hvis der er en reel fejl, skal lampen nok tænde igen.
Når computeren har registreret en fejl, går den ikke "i sig selv" igen,
den skal nulstilles med VAG-com.
Nærmeste anbefalelsesværdige værksted er hos Per i Ålborg, se linket herunder:
viewtopic.php?f=22&t=28
Kasper Hedegård
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 22:14
Geografisk sted: Herning

Re: Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af Kasper Hedegård »

Så har jeg fået en tid hos tang biler holstebro. Så bliver det spændende at se hvad de siger til det :) Håber da ikke de vil begynde at skifte hele bilen :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af KMDTHY »

Hej Kasper

Jeg er fra Lemvig, og er ind i mellem i Holstebro. Jeg kan udlæse din bil ganske gratis :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Udstødnings-advarsels-lampe lyser

Indlæg af ph. »

Du skriver at den var HELT Flad for strøm (eller det går jeg ihvertfald ud fra at den var) Hvilken lader brugte du for at lade på den natten over /hvad gjorde du for at få laderen til at lade...??
Ja jeg spørger fordi en klassisk batt.lader skal kikstartes hvis den skal lade et helt afladet batteri
=Du har måske nok sat en lader på natten over men ikke ladet på batteriet ;-)
hvilket også er din erfaring (bilen kunne stadig ikke starte)
...da du havde sat startkabler på fra en anden bil lyste den så i lampen med det samme eller først da kablerne blev taget fra??
Den har sikkert lagt en fejlkode men om det er nok til at holde liv i lampen fremover ved jeg ikke men umiddelbart så ville jeg nok starte med at få NOK strøm på batteriet (eller byt til nyt hvis det har taget alvorlig skade af den afladning) et Batteri med en halvgående celle er nok til at det kan være et problem men ikke nok til at bilen ikke kan starte....
og så hvis lampen stadig lyser så få slettet fejlkoder
Besvar