Lupo går ud midt i kørsel!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
malthe
Indlæg: 98
Tilmeldt: man 11. mar 2013 12:01
Geografisk sted: Århus 8000

Lupo går ud midt i kørsel!

Indlæg af malthe »

Hejsa folkens..

Jeg har fået et ret ubehageligt problem som den lille ulv gør under kørsel..

Det begyndte for lidt over en uge siden og har nu taget til og kan ske helt periodisk - igår skete det 2 gange på vej fra holstebro til århus..

Det der sker er at Lupoen kort giver et minimalt hop - hvorpå lampen til forglødeanlægget lyser i ca 1 sekundt og så går motoren ud - og der hvor der normalt står
Drive og så indikerer hvilket gear man er i - der står så kun drive og det er ikke muligt at skifte gear - hverken automatisk eller i triptronic - og speederen virker naturligvis heller ikke..

Herefter er jeg nød til at trække ind til siden og håbe det er muligt på den strækning jeg kører - og så kan jeg slukke bilen og tænde igen og så er det som om der ingen fejl er og jeg kan køre videre som om intet er hændt..

Det hele startede da jeg var nået til et punkt hvor jeg tænkte det kunne være rigtig fint at få fartpilot og tunet lupo'en - hvilket blev gjort ved at flashe ECU ved Silver..

Det er ikke en ap900 - men bare flash og så armen fra en T4..

Efter den nye boks er sat i for lidt over en uge siden har problemet vist sig..

Er der nogen som har et godt bud på hvad problemet er? Kan der være fejl i boksen, fejl i lodning af boksen ved Silver? Eller noget helt andet enten ved ECU eller batteri eller lignende?

Eller er der andre bud?


Der er tjekket olie - hydralikvæske - samt jeg har haft ECU af og sat fat igen med strips så jeg er sikker på det ikke har været fordi den sidder løst..

Mvh Malthe
Audi A2 sort, 388.000 km.

Tidligere - Lupo 3l, 2002, Sort, 310.000 km, fuld service bog, ESP, parkerings sensor, 2-din, led kørelys, mørk kabine.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo går ud midt i kørsel!

Indlæg af sussi »

Ring dog til Morten :-)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar