Hvad koster det???

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
KennyBrodersen
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 20:07
Geografisk sted: Sønderjylland 6520

Hvad koster det???

Indlæg af KennyBrodersen »

Jeg har en lupo fra 2000

SKØN BIL.. brugt som nummer 2 bil.. MEN: nu har jeg fået job hvor den skal køre 130km HVER dag.. :-D

i den forbindelse skal den lige opdateres en del.. jeg vil have lidt forskelligt lavet på den.. men hvad kan det løbe op i ?? og hvem kan lave det??

Der skal fartpilot i.. ikke original arm hvor der er begrænsninger på, men bare noget der dur..
koblings ting skal laves.. har fået at vide at det nok er den der koblings hydraulik enhed.. (den der trækker koblingen for mig) eller føringsrør.. eller udrykkerleje
så skal der skiftes olier
viskerarmen inde ved rattet driller og skal skiftes.. (den vil ikke køre intervalvisk)
venstre dørlås virker ikke.. den kan låse, men ikke bruge nøglen i denne... så skal låse den op i højre side..
måske en ny luftmassemåler, da den engang i mellem mister trækkraften.. sluk og tænd igen, så kører den..

hvad kan det koste?? er der nogle gode bud?? :?:

nu vil jeg gerne gøre det klart at det er en principsag for mig at holde den kørende :evil: :) .. jeg har "kun" haft bilen i 1 år, men har allerede lavet lidt rust i den i skærmene, og malet igen.. og selvfølgelig tectyl.. :D

der sidder en helt ny turbo på, samt gangsteller..
Rigtig glædelig jul fra Kenny
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad koster det???

Indlæg af Thore J »

Har du tænkt dig at lave det selv eller snakker vi priser på værksted??

.. og så mener jeg at det grænser til ren idioti (undskyld mig, hvis det fornærmer dig!), at holde noget kørende af princip - det bør IMHO altid være en afvejning af om det kan svare sig rent økonomisk - hvis man har dummet sig, så bør man jo ikke forsætte med at dumme sig af samme grund ;)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Hvad koster det???

Indlæg af Vyffe »

Det med låsen: se guide i FAQ - eller tag låsecylinderen fra højre og smid i venstre side ;-)

Resten af tingene kan du let finde løsninger til herinde på forum, hvis du søger lidt rundt.
Hvis ikke du vil lave det selv, så snak med Vagtech, NS Auto, Autopit eller JP Auto afhængig af hvor du er fra.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
KennyBrodersen
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 20:07
Geografisk sted: Sønderjylland 6520

Re: Hvad koster det???

Indlæg af KennyBrodersen »

Nu er jeg jo af den opfattelse at det sagtens kan svare sig at bruge 5000-10000 i lupoen, da det er det beløb jeg kunne afdrage på vores Passat i 2 mdr.. Og hvis den så kan køre 50000-100000km igen er det stadig billige km..

Jeg har ikke tiden til selv at lave det for tiden, så det bliver nok på et værksted.. Jeg kommer fra Sønderjylland
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Hvad koster det???

Indlæg af Qaxius »

Koblingstaktuatoren kan testes med en VCDS om kurven på den i "scope" er pæn og uden hakker.
Så har du sparet 24-2600 for en ny aktuator.
Føringsrør og udrykkerleje er nok en god idé at skifte, hvis du ikke kender alderen på det, eller som minimum købe begge dele, samt en ny kobling og så få den åbnet og skifte det der er slidt ned og retur med det som ikke er slidt.
Eller bare skifte alle 3 ting og sove trygt.

Jeg mener at det er omkring 5000kr for skift af alle 3 ting, da kobingen i sig selv koster omkring 2500kr, så vidt jeg husker.

Søg herinde på kobling og se om du kan finde ud af hvilket mærke der er mest brugt herinde, da ikke alle er lige glade for specifikke mærker.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
KennyBrodersen
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 20:07
Geografisk sted: Sønderjylland 6520

Re: Hvad koster det???

Indlæg af KennyBrodersen »

jeg har ikke vcds til rådighed lige nu-- føret midt i januar... og ang kobling bliver jeg nød til at udlicitere det job, da jeg ikke selv har tiden lige nu...

men ja- jeg tænker bestemt også at hele koblingen bliver skiftet i et ryk.. så virker det hver dag.. i lang tid..

Bilen har i skrivende stund kørt ca 354000 og har kun kørt 6000km det sidste år.. så derfor her jeg jo levet med de småting.. men ikke hvis det skal køre hver dag

hvilken fartplot er bedst.. ??
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Hvad koster det???

Indlæg af Vyffe »

AP900 eller original. Det er et emne der er diskuteret mange gange herinde, så søg lidt efter det.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hvad koster det???

Indlæg af Kim B Olesen »

Fartpilot skal nok være AP 900 som Vyffe skriver, når nu du skriver at den bare skal du ;) den kan sagtens kombineres med original arm, så det set ordentligt ud ;) det billigste jeg har fundet er her http://jariautoudstyr.dk/shop/fartpilot ... 4162p.html
Men ret dårlig kundeservice, jeg spurgte til en fartpilot ca en måned før jul og har ikke fået svar endnu :shock:
Besvar