Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Hej allesammen
Jeg har søgt lidt rundt, men kan ikke finde noget som minder om dette.
På motorvej ved 110km/t. der trykkes på speeder, omdrejninger stiger, men ingen acceleration??
Kan i hjælpe
Måske en grundjustering, men den trækker fint op igennem gearskift, derfor har jeg min tvivl...
måske slidt kobling?, men den burde jo have "fuld greb" når bilen kører 110km/t.
Go' jul
Vh. Max
Jeg har søgt lidt rundt, men kan ikke finde noget som minder om dette.
På motorvej ved 110km/t. der trykkes på speeder, omdrejninger stiger, men ingen acceleration??
Kan i hjælpe
Måske en grundjustering, men den trækker fint op igennem gearskift, derfor har jeg min tvivl...
måske slidt kobling?, men den burde jo have "fuld greb" når bilen kører 110km/t.
Go' jul
Vh. Max
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Det lyder til at den fedter i koblingen
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
ja nemlig..but why?..
i den hastighed synes jeg det er mærkeligt..er koblingen bare slidt så?
i den hastighed synes jeg det er mærkeligt..er koblingen bare slidt så?
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Det kan være en slidt kobling eller mangel på justering.. så det er en fin ide starte med grundjustering (incl justering af slæbepunkt)..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Har du fået lavet OE fartpilot ?
Der er nogle deri opfører sig lidt mærkeligt nogle gange !
Det passer meget godt med at den har maks drejningsmoment ved 110 = godt 2000 omdr
Der er nogle deri opfører sig lidt mærkeligt nogle gange !
Det passer meget godt med at den har maks drejningsmoment ved 110 = godt 2000 omdr
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Det er simpelthen nogle af ECUerne der ikke vil opføre sig korrekt, ovenstående har jeg ikke bemærket, da jeg kørte OE, men ved KickDown "faldt gearkassen ud"Kim B Olesen skrev:Har du fået lavet OE fartpilot ?
Der er nogle deri opfører sig lidt mærkeligt nogle gange !
Sussi
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Min gør det samme ved kickdown, så gearer den kun ned, men intet sker, så skal smide fartpiloten over på "off" eller trykke på bremsen, før den begynder at trække.sussi skrev:Det er simpelthen nogle af ECUerne der ikke vil opføre sig korrekt, ovenstående har jeg ikke bemærket, da jeg kørte OE, men ved KickDown "faldt gearkassen ud"Kim B Olesen skrev:Har du fået lavet OE fartpilot ?
Der er nogle deri opfører sig lidt mærkeligt nogle gange !
Sussi
Men lyder mest om, at koblingen begynder at glide, men det må være et justeringsspørgsmål, hvis den overhovedet ikke glider ved accel. i de andre gear.
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Min første indskydelse var også grundjustering og creep-point justering
Den har ingen fart pilot, og den skiftede ikke gear da der blev forsøgt på at accelerer lidt:-)
Jeg må prøve her efter jul
Go' jul alle sammen og mange tak for input
Den har ingen fart pilot, og den skiftede ikke gear da der blev forsøgt på at accelerer lidt:-)
Jeg må prøve her efter jul
Go' jul alle sammen og mange tak for input
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Den glider ikke i andre gear og ved andre hastigheder?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Koblingen er helt klart slidt! Eller trykpladen har tabt noget af fjederkraften. Når du kun oplever det i det høje gear er det fordi det er her modmomentet er størst qua den høje gearing. I de lavere gear kan den endnu godt holde for.
Hvis du ignorerer det vil du holde en dag med en totalt afbrændt kobling et sted derude uden mulighed for selv at kunne køre den hjem. Been there - tried that med en anden bil.
Hvis du ignorerer det vil du holde en dag med en totalt afbrændt kobling et sted derude uden mulighed for selv at kunne køre den hjem. Been there - tried that med en anden bil.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Sikkert en dag om ikke ret længe.
Sidder man signalet overhørig i ret mange sekunder, kommer der til at lugte brændt (…og ikke brunt, medmindre oplevelsen også har fatale konsekvenser i underhylerne ). Ofte kræver det et fejeblad (altså det, der lugter brændt) for at komme videre.
Sidder man signalet overhørig i ret mange sekunder, kommer der til at lugte brændt (…og ikke brunt, medmindre oplevelsen også har fatale konsekvenser i underhylerne ). Ofte kræver det et fejeblad (altså det, der lugter brændt) for at komme videre.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
+1dykker5502 skrev:. Når du kun oplever det i det høje gear er det fordi det er her modmomentet er størst qua den høje gearing. I de lavere gear kan den endnu godt holde for.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Er den chippet
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
den er IKKE chippet:-) - den er sku vild nok i forvejen
Den tager fint fat i andre gear og laver ikke det nummer hele tiden - og synes da ikke den skal "sej-trække" ved 110km/t. så mener ikke momentet er så voldsomt på kobling, at det skulle få den til at glide??
Vi prøver liiiige en grundjustering før der skal pilles ved kobling, for det kræver vidst et lidt længere mekaniker ophold(større regning)
plus at der ikke er nogen i omegnen som kan lave Lupo (Haderslev, Sønderjylland)
God Jul og tak for input..jeg skal nok give lyd og rette når problemer er løst, men nok først i det ny år...tager selvfølgelig jeres råd til mig:-)
Har i øvrigt lige bestilt julegaver til min egen lupo - 3L klub STICKERS - de er sku da retro = awesome!
Lupo'en som laver bøvl er min mors:-)
Den tager fint fat i andre gear og laver ikke det nummer hele tiden - og synes da ikke den skal "sej-trække" ved 110km/t. så mener ikke momentet er så voldsomt på kobling, at det skulle få den til at glide??
Vi prøver liiiige en grundjustering før der skal pilles ved kobling, for det kræver vidst et lidt længere mekaniker ophold(større regning)
plus at der ikke er nogen i omegnen som kan lave Lupo (Haderslev, Sønderjylland)
God Jul og tak for input..jeg skal nok give lyd og rette når problemer er løst, men nok først i det ny år...tager selvfølgelig jeres råd til mig:-)
Har i øvrigt lige bestilt julegaver til min egen lupo - 3L klub STICKERS - de er sku da retro = awesome!
Lupo'en som laver bøvl er min mors:-)
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Nej, det synes du maaske ikke, men det er nu fakta...maxziqqi skrev: ..så mener ikke momentet er så voldsomt på kobling, at det skulle få den til at glide??
Jo hoejere gear - jo faaerre motordrejninger pr. omdrejning paa hjulet.. Da din kobling overfoerer energien fra motor til hjul (via gearkassen) er belastningen stoerst i det hoejeste pgear...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Enig med Thore. I 5. gear ved 110 km/t, har du relativt få omdrejninger, til at accelerere den største gearing.
Det kræver et stort drejningsmoment, hvilket koblingen skal overføre.
Det kræver et stort drejningsmoment, hvilket koblingen skal overføre.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Ah stort og stort drejningsmoment hvis ikke bilen er chippet kan man vel kalde de 145 NM for et stort drejningsmoment
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Man kan vel godt sige at drejningsmomentet er stort, relativt til kapaciteten af koblingen...
Alt andet er vel irrelevant for konteksten af emnet
Alt andet er vel irrelevant for konteksten af emnet
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- dykker5502
- Indlæg: 390
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
- Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
- Kontakt:
Re: Omdrejninger men ikke acceleration på motorvej
Ved kørsel på jævn vej er det i det høje gear du har den største drejningsmomentpåvirkning af transmissionen. Jo højere hastighed jo mere effekt skal der bruges for at overvinde især vindmodstanden.Kim B Olesen skrev:Ah stort og stort drejningsmoment hvis ikke bilen er chippet kan man vel kalde de 145 NM for et stort drejningsmoment
Effekt er populært sagt drejningsmoment x omdrejningstal. Jo højere gear jo lavere omdrejningstal. Jo lavere omdrejningstal jo højere drejningsmoment for at levere den samme effekt.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring
VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)