PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Cappi
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 01:43
Geografisk sted: Silkeborg området

PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Indlæg af Cappi »

Her på det sidste har radioen tændt og slukket engang i mellem; under kørsel og når man holder stille.
Har set lidt på et forum her inde at der er nogen der snakker om at det er batteriet der ikke er i orden ?


Den har engang i mellem slet ikke ville tage gassen, altså over hovedet ikke. Idag ville den så slet ikke sætte i gear, og kunne ikke få den til at tage omdrejninger overhovedet uanset hvad jeg gjorde med gas pedalen, den stod lige så fint i tomgang der skete bare INGEN ting når jeg rørte ved pedalen. Slukkede bilen ventede 10 sek og startede den igen så kunne den igen.


I dag virkede blinklyset, lyset i instrumentbordet og kører-lyset ikke, der var kun baklys og bremselys.
Slukkede bilen og så virkede det igen.


Kan det være et fælles problem eller?

Hvad angår gearkasse problemet, har skiftet gearolie, udrykker leje, horn og koblings cylinder for 14 dage siden, så fik jeg Vyffe ud og grundjustere. Trykkuglen er fra i sommers og der blev hydraulikvæsken også skiftet.
Senest rettet af sussi fre 24. okt 2014 21:03, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet
Du kan få 2 ud af 3 ting
hurtigt godt eller billigt!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: PROBLEMER!

Indlæg af doktorfrank »

Gættelege kan være meget underholdende. Men hvis vi hurtigt skal kunne hjælpe med fejlene, er det nødvendigt med VCDS-fejludlæsning. Få det gjort og kom så igen. :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Cappi
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 01:43
Geografisk sted: Silkeborg området

Re: PROBLEMER!

Indlæg af Cappi »

Den begyndte på det her før det med grundjustering og da vi lavede den var der ingen fejl.

Nogen i nærheden af Låsby ) mellem Aarhus og Silkeborg der har en tester jeg kan benytte mig af. ?
20 53 11 54
Du kan få 2 ud af 3 ting
hurtigt godt eller billigt!
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Indlæg af Vyffe »

At den ikke reagerer på gaspedalen, er ofte grundet manglende hydrauliktryk.

Jeg skal faktisk til Aarhus i morgen; måske jeg kunne slå et smut forbi Låsby?!
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg tror du har nogle af de der konstant-effekt lyskilder monteret på din bil. Monteringen af sådanne kan give de underligste fejl ;)

Omkring manglende lys:

* Hovedsikringer, sikringer, ledningsbrud eller lyskontakt

* Speederrespons: Pas. Upload en fuld VCDS fejlkodeudlæsning. Det er det eneste der kan give et hint.


- Du manger stadig at svare på sidste spørgsmål ovre i din tråd om de der konstant-effekt lyskilder der er monteret på din vogn :(



/Claus
Cappi
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 01:43
Geografisk sted: Silkeborg området

Re: PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Indlæg af Cappi »

Haha :P

Hmm, håber på at finde en med en tester i nærheden af Aarhus. Er knap så bundet den her gang, da bilen kan kører og jeg gerne kigger forbi ;)
Du kan få 2 ud af 3 ting
hurtigt godt eller billigt!
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Indlæg af kvist93 »

Cappi skrev:Haha :P

Hmm, håber på at finde en med en tester i nærheden af Aarhus. Er knap så bundet den her gang, da bilen kan kører og jeg gerne kigger forbi ;)
Jeg bor i hammel og kan godt hjælpe en dag hvis det er? :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Paxeron
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 24. jun 2021 19:59
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Holsted

Re: PROBLEMER! Hjælp til fejludlæsning i Låsby

Indlæg af Paxeron »

I forhold til det med speederespons, blev i så klog på fejlen 🤔? For jeg har noget lignende galt med min pt,
Besvar