ABS fejl. Løst

Alt vedrørende teknikken på 3L
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder som en spændende tur :shock: :? Ikke så sjovt, men godt du kom frem i et stykke :)
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af kvist93 »

383CI skrev:Opsamling:

Så fik jeg skøvlet mig sammen til at kigge på de 2 sikringer, og ganske rigtigt.
Snaskede, ikke meget, men dog snaskede/brændte.
Pussede og sleb kontaktfladerne rene, og WUPTI, ingen ABS lampe der lyser efter 10m kørsel.

PERFEKT.

Når det så er sagt fik jeg lige kontant afregning for mit sløvsind for et par dage siden.
Lokal snestorm med tøsne, så ringe sigt jeg, end ikke med nye lygter, kunne se +50m 10cm brun sæbe på vejen mindst 40 km. og en tur på motorvejen hvor farten aldrig var over 60km/t

Krydret med en ABS lampe der lyste, men det betød faktisk ikke så meget alligevel. Selv med Conti TS850 vinterdæk var det kun muligt at have en hensigt om at bremse/styre.

Med 22års dagligt kørsel og + 1/2mill kilometer i foden, ryger den tur direkte ind på top 5 over det værste jeg har oplevet bag et rat
Om ikke andet var det godt fejlen blev rettet :) godt arbejde! :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
383CI skrev:Pussede og sleb kontaktfladerne rene, og WUPTI, ingen ABS lampe der lyser efter 10m kørsel.
Jeg ved nu ik' rigtig, 383CI...

Det der lag du har slebet af sikringskontakterne var måske netop det lag der sikrer miljøstabil kontaktflade (= ingen oxidation).

Hvis du har slebet ned til ren rå kobber, er din reparation endog meget tidsbegrænset :cry:


Jeg vil foreslå du, for et kort vildtfarende øjeblik, træder ud af den nordjyske sparsommelighed, og flotter dig med to nye sikringer (i god kvalitet)


Jeg ved overfladen på netop sådanne sikringer er behandlet med et oxidationshæmmende materiale (tm)... ;)





/Claus
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af 383CI »

*GGGG* Jamen har faktisk nye sikringer, kunne bare ikke lige finde kassen, og jeg kender mig selv godt nok til at vide hvis jeg ikke handler i nuet, og rider på bølgen når lysten til den slags dukker op, ja så sejler det igen og lampen lyser videre.

Har lige en lampe og lidt der skal ses på, så må mande mig op til at skifte sikringerne ved den lejlighed.

Yaggsss, kom i tanke om det sgu er tættere på 1mill. km. men om det er fra den ene eller anden side er ikke lige til at sige. Skrev jo jeg havde kørt i 22 år og det er sgu ufraviligt og de sidste 12 er det blevet til +45 om året alene i Lupo. Så er der andre (privat) bil og erhverv, en tur på 820km. om natten 2 eller 3 gange om ugen i en periode rykker jo hårdt alene.
Det ændre dog ikke på turen i snestorm røg i absolut top over det ringeste vejr, men fred med det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af kvist93 »

HamSjelv skrev:Hejsa,
383CI skrev:Pussede og sleb kontaktfladerne rene, og WUPTI, ingen ABS lampe der lyser efter 10m kørsel.
Jeg ved nu ik' rigtig, 383CI...

Det der lag du har slebet af sikringskontakterne var måske netop det lag der sikrer miljøstabil kontaktflade (= ingen oxidation).

Hvis du har slebet ned til ren rå kobber, er din reparation endog meget tidsbegrænset :cry:


Jeg vil foreslå du, for et kort vildtfarende øjeblik, træder ud af den nordjyske sparsommelighed, og flotter dig med to nye sikringer (i god kvalitet)


Jeg ved overfladen på netop sådanne sikringer er behandlet med et oxidationshæmmende materiale (tm)... ;)





/Claus
Jeg giver dig helt ret, jeg gjorde det samme og efter en måned opstod problemet igen :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af Søren »

Sku os lige til at sige at 1/2 million , kan da ikke gøre det for dit vedkommende :lol:
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
TSJ
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 3. aug 2018 13:33
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense C

Re: ABS fejl. Løst

Indlæg af TSJ »

Jeg havde præcis det samme problem efter skift til ny sensor. Prøvede at skifte sikringerne - bum så blev det løst :D
Besvar