Motor lampen lyser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
rasmataz
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 20:48
Geografisk sted: København

Motor lampen lyser

Indlæg af rasmataz »

Hej

Vi blev i Mandags "lykkelige" 2005 Lupo ejere (110000 km), men der kom desværre "malurt" i bægeret idag hvor "Engine lampen" kom på!

Den kom på efter dyret ikke reageret ved start - dvs. da jeg drejede nøglen var den helt død og jeg kunne ikke få gearstangen ud af "STOP" og over i neutral for at prøve der? Efter 4-5 forsøg sprang den dog igang, men "Engine lampen" lyser nu. I manualen står der, at man skal køre forsigtigt og køre til et værksted med det samme - den beskriver, at det er forureringsniveauet den er gal med (lambdaen)?

Olien er "toppet" af fra forhandlerens side - dvs. til MAX niveau ift. manualen!


Skal jeg være bekymret eller meget bekymret :(


På forhånd tak - jeg prøver at kontakte forhandleren imorgen hvor der søndagsåbent, men der er nok ingen mekaniker til at tjekke for fejlkoder.....
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Motor lampen lyser

Indlæg af KMDTHY »

Du bliver nødt til at få den fejl udlæst.

Jeg har selv prøvet at den er gået i nødprogram, og motorlampen lyste, det var en periodisk fejl på turbotryks sensoren. Jeg havde heldigvis computeren med den dag, så jeg nulstillede fejlkøen, som får motor lampen til at gå ud igen. Fiksede ledningen til sensoren, og har siden ikke haft problemer.

Så det behøver ikke at betyde dyre værkstedsregninger. :)

At du ikke kan få den ud af STOP kunne måske være din bremsekontakt, går den grønne fod ud i kombiinstrumentet når du trykker på bremsen ?

Men som sagt, du bliver nok nødt til at skal have VAG-COM / VCDS på for at komme fejlen nærmere. Og det skal IKKE være VW, de skifter bare din motor ;) :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
rasmataz
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 20:48
Geografisk sted: København

Re: Motor lampen lyser

Indlæg af rasmataz »

@KMDTHY

Tak for svar!
Jeg regnede også med, at den måske var gået i nødprogram eller ligende - Jeg har aftale med forhanlderen, at jeg kigger forbi i morgen og få lavet et fejlkodelæsning på den....Så må se hvad der sker?

Jeg har overvejet, at købe et VAG-COM kabel til dytten - Hvad med dette her til under 100 kr. inkl forsendelse mm fra england: EBAY LINK
KMDTHY skrev:Du bliver nødt til at få den fejl udlæst.

Jeg har selv prøvet at den er gået i nødprogram, og motorlampen lyste, det var en periodisk fejl på turbotryks sensoren. Jeg havde heldigvis computeren med den dag, så jeg nulstillede fejlkøen, som får motor lampen til at gå ud igen. Fiksede ledningen til sensoren, og har siden ikke haft problemer.

Så det behøver ikke at betyde dyre værkstedsregninger. :)

At du ikke kan få den ud af STOP kunne måske være din bremsekontakt, går den grønne fod ud i kombiinstrumentet når du trykker på bremsen ?

Men som sagt, du bliver nok nødt til at skal have VAG-COM / VCDS på for at komme fejlen nærmere. Og det skal IKKE være VW, de skifter bare din motor ;) :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Motor lampen lyser

Indlæg af KMDTHY »

Sådan et kina kabel er udemærket, har selv en. Dog skal du ud at købe licens hvis du selv til grundjusterer og andre avancerede ting, eller er det kun de basiske funktioner der virker i den gratis udgave fra ross tech.

Du skal nok ikke regne med at de sender det fra England, se data på sælger her:
Member since: 07-Oct-07
Location: Hong Kong

Men så længe der er under 80kr kan told og skat jo ikke sige en skid :D

Ellers er der jo den forkromede udgave der kan hele pisset, incl. CAN - NeTechs VCDS - http://shop.netech.dk/produkter/5-vcdsv ... seatskoda/

Jeg har lige lavet et lille indlæg ang. køb af diagnose kabel. viewtopic.php?f=17&t=49
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
rasmataz
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 20:48
Geografisk sted: København

Re: Motor lampen lyser

Indlæg af rasmataz »

Så har jeg fået fikset dette lille problem!
En tur til Jesper i Havdrup og en lodning på en ledning ved en sensor så var den ged barberet......

Tak for svarene.
Besvar