Gennemgik vacuumslanger, N75, VTG-mekanisme (arm) m.m., men desværre uden held.17964 - Ladetrykregulering
P1556 - 35-10 - Under reguleringsgrænse - Periodisk
Satte mig derfor for at afmontere og rense turboen. Det gik så ikke helt efter bogen
Under afmonteringen fik jeg problemer med, at forskruningen ovenpå turboen sad fast på olierøret, så det var svært/umuligt at løsne røret fra turboen. Heldigvis havde Kim B Olesen en modificeret fastnøgle liggende, som jeg kunne låne og fik så turboen afmonteret.
Forskruningen sidder hvor den røde beskyttelseshætte er: Selve forskruningen: Det var ikke nemt at fjerne udstødningshuset, da boltene ikke længere er 10 mm, men det lykkedes til sidst.
Problemet opstår da selve VTG-mekanismen skulle fjernes fra udstødningshuset. Den er fæstnet med tre bolte, som kan anes på billedet nedenfor. Disse er meget skrøbelige og trods forsigtig fremfærd, så knækkede 2 ud af 3 . Så pas rigtigt meget på, hvis I begiver jer ud i dette... De knækkede bolte: Det lykkedes at bore den første ud, men ved nr. 2 gik det galt og boret smuttede Jeg gav derefter op og bestilte en ombytter hos:
http://www.ebay.com/usr/nerings
http://www.nerings.lv/
Det kostede alt i alt 2.800 kr. med fragt begge veje (inkl. nogle hundrede ekstra for hastelevering).
Ombytteren ser ud som en ny turbo og bilen har kørt fuldstændigt problemfrit efter montering. Efterfølgende kiggede jeg lidt nærmere på den gamle turbo og jeg tror, at den er gået i ged, da rustflagerne som ses på nedenstående billede forhindrer VTG-mekanismen i at bevæge sig frit. En stor tak til Kim for lån af værktøj og for råd og vejledning