Miljø mærker hjælp

Alt vedrørende teknikken på 3L
Bo Henriksen
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 13:51
Geografisk sted: Fyn

Miljø mærker hjælp

Indlæg af Bo Henriksen »

Hej har planer om at skulle på sommerferie i Berlin, og der til skal man have et miljømærke, Har arbejdet i at få et grønt mærkat. Har været ude ved smc biler og få køretøjsdata blad.
Og kan se at den er sat som en EU3 D4, men ville høre om der er nogle der har fået en grønt mærke?
Kan også læse inde på www.Guide-billig-billeje.dk at man frem til 31 dec 2011 at man må køre med en lavere EU norm som turist.
Håber at jeg kan komme afsted på ferie:-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af KMDTHY »

Hej. Der er nogle der har fået det grønne mærke, læs her:

Her er sakset fra det gamle forum:

D. F.
Hej.

Emnet er tidligere blevet diskuteret i denne tråd om partikelfiltre: http://gammel.lupo3lklub.dk/forum_viewtopic.php?2.53534
Men der er emnet et sidespring fra selve partikelfilter snakken. Så jeg tager den lige op i en selvstændig tråd.

Skal til Tyskland og skal selvfølgelig ha' mærkat på. Læste partikelfiltertråden igennem, meget forvirret. Men fik intrykket af at den kunne få den grønne mærkat, hvis ellers man havde noget dokumentation med. Og du fandt et sted de vidste noget om det. Her gik jeg langt uden om FDM, der fortæller at det kun afhænger af bilens alder og drivmiddel....

Snakkede med AP+ i Nørresundby, der fortalte at det selvfølgelig kom an på meget mere end det. Så der kørte jeg over....Har min registreringsattest med, men der står ikke noget om typegodkendelsen (felt K er blankt). Så han slod den op på computeren. Der står IKKE noget i typegodkendelsen om EU norm! Hverken for ANY eller AYZ, der står en "-" istedet for et tal..... Nåh, så han vil selvfølgelig kun give den en gul mærkat, hvis ikke jeg kunne komme med noget på papir.

Så ud til SMC og få udskrevet komplet bildata på bilen. Der står som nævnt i andre tråde, EU3 + D4. Dette udløser jo så ikke en grøn brik, der skal det være en EU4....eller hvordan? ved der er en del der har været inde og boge den.

I andre tråde bliver der skrevet at ulven overholder EU4, hvordan kan det være. Eller måske er ANY motoren EU4, min er AYZ og fik kun datablad på den.

Jeg er ret meget i vildrede, og har på fornemmelsen jeg ikke er den eneste

Ved der er nogen der har fået grøn mærkat nede i Tyskland, men er det med AYZ motor?

Håber nogen har styr på det.

Fer
Sun Feb 21 2010, 07:33PM Citat

Jeg købte min hos TÜV i tyskland. Der fik jeg en grøn på min ANY.

Kunne ikke få andet end rød i dk.

383CI
Sun Feb 21 2010, 07:53PM Citat

Helt enkelt og nede på jorden. Har opgivet at følge de andre tråde omkring enmet.
Kan "man" spare de 1000 kr. om året de forbanede politikere har trukket ned over hovedet på os ved at have det grønne skilt?

Undre mig i øvrigt over hvordan miljøet skulle blive bedre af at jeg og vi betaler 1000kr. mere om året for at køre i bilen.
Holder den? nej vel!
Hvordan det hænger sammen med skattestoppet er så en anden sag, men det er ikke noget almindelige mennesker skal bryde deres hoveder med er jeg nået frem til.

Skullle nogle betale ekstra for at svine med biler skulle det da være dem der køre rundt i nogle gamle benzinslugere, specielt dem der bare gør det for sjov og fornøjelse om sommeren

D. F.
Tue Feb 23 2010, 08:45AM Citat

Nåh, så lykkedes det mig endeligt.
Fik mit grønne mærke ved AP+ i nørresundby.

Lars Larsen
Tue Feb 23 2010, 11:07AM Citat

Nederst i tråden der henvises til i første indlæg skrev jeg dengang:

"Jeg fandt et stykke papir der blev leveret fra VW-fabriken sammen med bilen - dateret Wolfsburg den 5. November 2002 (og jeg købte bilen godt 5 uger senere.)

Papiret hedder EWG - Übereinstimmungsbeschreinigung og indeholder en beskrivelse af bilen med stelnummer, motor (AYZ), en mængde information og sidst men ikke mindst måleværdier af udstødningen.

Partikel-udledningen er angivet til 0,019 g/km hvilket er ca 4 gange mere end tilladt efter Euro-5 normen men rigeligt lavt til Euro-4 normen og den grønne Umweltplakette."

Jeg synes at det er rigtig fint hvis det dokument kan skaffes igen fra SMC hvis det er bortkomment - Var det det du fik fat i? - Det bedste er at du har fået din plakette.

Jeg har lamineret mit da det var blevet revet halvt over og opbevarer det i servicebogen efter at have indset den mulige værdi af det Bogen tager jeg med når jejg er i tyskland da mit SOS-kort også ligger i den sammen med andre papirer, og så jeg altid købe plaketten hvis behovet viser sig.

D. F.
Tue Feb 23 2010, 12:10PM Citat

Nej, jeg fik min bildata udskrift fra en SMC. Den komplette liste over hvordan bilen er født med af motor og udstyr osv.

Den tog jeg med til AP+, så jeg kunne vise dem at den måske kun var en EURO3 motor, men den havde den tyske godkendelse D4.

Så fandt jeg denne hjemmeside fra milijø ministeriet (eller en meget flink AP+mand fandt den frem på sin computer i synshallen)
http://kortlink.dk/7g5q
Og der er der en tabel over hvad EURO3 og 4, samt D3 og D4 udleder.

Og der er det jo tydligt at D4 fire er det samme, eller lidt under EURO4.

Så fik jeg min grønne "smiley"

jesper moesgaard
Wed Feb 24 2010, 04:27PM Citat

Hvad koster en sådan mærkat?

sussi
Wed Feb 24 2010, 08:08PM Citat

150 hos A+, og de skriver den på stedet. I starten skulle du vente en uge, på at få den tilsendt.

Jkp
Wed Feb 24 2010, 08:26PM Citat

Jeg har læst lidt rundt og har vidst læst mig blind i det hele. Hvad kan man bruge dette grønne mærkat til? På forhånd tak...

Lars Larsen
Wed Feb 24 2010, 09:00PM Citat

Plaketten koster 5 - 6 Eruo nede syd på.

Den er nødvendig for at må køre ind i de miljøzoner som flere og flere tyske byer etablerer for at få forurenenende biler ud. Berlin centrum, Hannover for at nævne dem jeg lige kender men der er mange flere og det breder sig.


jesper moesgaard
Wed Mar 10 2010, 05:11PM Citat

Hvilken en af a + synshallerne i Nykøbing Falster fik i det grønne mærke. den på Herningvej eller den på Kringelborg Alle.
Da du købte dit mærke hos TÜV i Tyskland, hvorledes betalte du da.
Blev det sendt pr. efterkrav.
På deres bestillingsliste (fundet på Sussi's links = som er fantastisk gode) står der intet om betalingsmåde når det sker via forsendelse.

Vh
Jesper


tomk
Wed Mar 10 2010, 08:33PM Citat

slipper man for at betale de berømte 1000kr i afgift hvis man har det grønne mærkat.


KMDTHY

Wed Mar 10 2010, 08:49PM Ret Citat

Jeg er sku bange for at den danske stat er skide ligeglad med hvilken farve klistermærke du stopper i forruden......

sussi
Wed Mar 10 2010, 11:06PM Citat

Kørte ud på Kringelborg Alle og snakkede med "Bossen" kan ikke huske hvad han hed, men han er chef for begge steder.

ph
Wed Mar 10 2010, 11:39PM Citat

Nej du slipper ikke for at betale Kr.1000,00 pr. år for manglende (Tæt på virkningsløst) partikelfilter heller ikke selv om du har et Grønt klistermærke i forruden på bilen.

KMDTHY
Håber det var svar nok.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af sussi »

Der er stor tvivl om vi kan få en grøn eller ej, men ulven overholder EU4 og dette har tidligere været nok til at få den grønne plakette.
Nogle har fået den her i DK hos FDM og andre hos A+, men det har voldt blod sved og tårer.
Det nemmeste er at købe den i Tyskland, såfremt de gamle regler stadig gælder.
Der er flere der simpelthen er mødt op hos Tuev i Tyskland, og købt den på stedet for under 50kr.

Hovedside til Tuev-nord, her kan du købe din (grønne) Umweltplakette
http://kortlink.dk/tuev-nord/76pd

Info om kørsel i Tyskland - Umweltplakette
http://www.umwelt-plakette.de/int_daene ... 3b8iitlr8k

Hvis der er nogen der for nylig har købt den i Tyskland, eller fået den her i DK så lad os det vide, her på siden.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Bo Henriksen
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 13:51
Geografisk sted: Fyn

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af Bo Henriksen »

Hej sussi har prøvet at læst tråden igennem, men var stadig lidt forviret. Men har også det fra miljø styrelsen om D4 normen som er lige så god som EU4 normen. Men vil køre ud og snakke med syns manden inden for de næste par dage. Men det kunne være lækkert med nogle gode papire så folk nemt kunne få en grønt mærke.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af 2a2 »

tja - der er vist rigtig megen forvirring omkring dette - jeg har selv 2 Audi A2'er og vil heller ikke frivilligt betale hverken afgift eller få sådan et filter eftermonteret - i Tyskland kan de uden de store problemer få den grønne plakette - se her: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=28924
og jeg vil mene at man har her også et godt forhandlingsgrundlag for at få vore 3L biler fritaget for at skulle plages af dette DPF...
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af sussi »

Bo Henriksen skrev:Hej sussi har prøvet at læst tråden igennem, men var stadig lidt forviret. Men har også det fra miljø styrelsen om D4 normen som er lige så god som EU4 normen. Men vil køre ud og snakke med syns manden inden for de næste par dage. Men det kunne være lækkert med nogle gode papire så folk nemt kunne få en grønt mærke.
Jeg havde en udskrift af hele tråden herunder samt en udskrift af dokumentet fra miljøstyrelsen med hos A+, og det endte med at jeg fik en grøn

Problemet ligger i at synsmanden, slår op i en tabel, og ifølge denne er 3Lén ikke berettiget til andet end en gul, i nogle synshaller kan du endda kun få en rød.
Så i TV forleden at en synsmand i Padborg udtalte at kun biler efter 2005 kunne få en grøn.
Dette viser bare at synshallerne har lige så lidt tjek på vores lille bil, som VAG værkstederne :-(

D.F. skriver
Originally posted by Lars Larsen ...
Papiret hedder EWG - Übereinstimmungsbeschreinigung og indeholder en beskrivelse af bilen med stelnummer, motor (AYZ), en mængde information og sidst men ikke mindst måleværdier af udstødningen.
Partikel-udledningen er angivet til 0,019 g/km hvilket er ca 4 gange mere end tilladt efter Euro-5 normen men rigeligt lavt til Euro-4 normen og den grønne Umweltplakette."
Jeg synes at det er rigtig fint hvis det dokument kan skaffes igen fra SMC hvis det er bortkomment - Var det det du fik fat i?
"
Nej, jeg fik min bildata udskrift fra en SMC. Den komplette liste over hvordan bilen er født med af motor og udstyr osv.
Den tog jeg med til AP+, så jeg kunne vise dem at den måske kun var en EURO3 motor, men den havde den tyske godkendelse D4.
Så fandt jeg denne hjemmeside fra milijø ministeriet (eller en meget flink AP+mand fandt den frem på sin computer i synshallen)
http://kortlink.dk/7g5q
Og der er der en tabel over hvad EURO3 og 4, samt D3 og D4 udleder.
Og der er det jo tydligt at D4 fire er det samme, eller lidt under EURO4.
Så fik jeg min grønne "smiley"

Lars skriver i det gamle forum:
"Jeg fandt et stykke papir der blev leveret fra VW-fabriken sammen med bilen - dateret Wolfsburg den 5. November 2002 (og jeg købte bilen godt 5 uger senere.)
Papiret hedder EWG - Übereinstimmungsbeschreinigung og indeholder en beskrivelse af bilen med stelnummer, motor (AYZ), en mængde information og sidst men ikke mindst måleværdier af udstødningen.
Partikel-udledningen er angivet til 0,019 g/km hvilket er ca 4 gange mere end tilladt efter Euro-5 normen men rigeligt lavt til Euro-4 normen og den grønne Umweltplakette."
Jeg synes at det er rigtig fint hvis det dokument kan skaffes igen fra SMC hvis det er bortkomment
Jeg har lamineret mit da det var blevet revet halvt over og opbevarer det i servicebogen efter at have indset den mulige værdi af det Bogen tager jeg med når jeg er i tyskland da mit SOS-kort også ligger i den sammen med andre papirer, og så jeg altid købe plaketten hvis behovet viser sig.

Her er et link til miljøstyrelsen om normerne.
http://kortlink.dk/mst/7g5q

Hvis der er nogen der for nylig har købt den i Tyskland, eller fået den her i DK så lad os det vide, her på siden.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af sussi »

2a2 skrev:tja - der er vist rigtig megen forvirring omkring dette - jeg har selv 2 Audi A2'er og vil heller ikke frivilligt betale hverken afgift eller få sådan et filter eftermonteret - i Tyskland kan de uden de store problemer få den grønne plakette - se her: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=28924
og jeg vil mene at man har her også et godt forhandlingsgrundlag for at få vore 3L biler fritaget for at skulle plages af dette DPF...
Nu blander du tingene sammen, dummebøden på de 1000kr. skal du betale, den har intet med den tyske Umweltplakette at gøre. 3L opfylder langtfra kravene til at blive fritaget for denne afgift, og der kan overhovedet ikke monteres partikelfilter ifølge VAG. Jeg mener den skal overholde Euro-5 normen for at blive fritaget, men Partikel-udledningen er angivet til 0,019 g/km hvilket er ca 4 gange mere end tilladt efter Euro-5 normen, men rigeligt lavt til Euro-4 normen og den grønne Umweltplakette
fen
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 10:45
Geografisk sted: København Denmark

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af fen »

Efter at have gjort som beskrevet her, med ud-printede filer, henvendte jeg mig til AP-+ synshal i Gentofte der kun vil udskrive en gul.

Argumentet er/var at fordi Tyskland evt. omgår egne bestemmelser kan Danmark ikke.

Sygt at den mest miljø rigtige bil til dato ikke kan få grøn mærkat.

Har nu mailet til TUV-NORD.
fen
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 10:45
Geografisk sted: København Denmark

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af fen »

Har samme dag modtaget følgende:

Thank you for your order. You will get an emission sticker with an invoice. Below the invoice you will find the BIC and IBAN-Code for payment. You can also pay cash or by cheque.

Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Cindy Rademacher
fen
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 10:45
Geografisk sted: København Denmark

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af fen »

Efter at have sendt dette:

Fik jeg dette:

Hi Mr Fenneberg,

thank you. Yes, we send a green sticker today by mail. Please destroy the yellow sticker and pay the invoice after receiving the green sticker, thank you.

Best regards

Cindy Rademacher
Senest rettet af fen ons 10. nov 2010 23:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af 2a2 »

hej igen

vedr sussi -> Nu blander du tingene sammen -> tja det forstår jeg godt du skriver - men - er der nogen der rent faktisk har fundet nogle tal for hvilken udledning en bil skal ned under med disse åbne DPF for at overholder kravene - jeg synes kun jeg har set noget i retning af "reducering med 80%" og det er jo relativt i forhold til hver enkelt bils udledning - er der nogen der har fundet ud en tal for hvor lav udledning skal være - egentligt må det være med DPF - for at overholde de nye miljøkrav til vore gamle disel-biler?
mvh - ti
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af KMDTHY »

2a2 skrev:hej igen

vedr sussi -> Nu blander du tingene sammen -> tja det forstår jeg godt du skriver - men - er der nogen der rent faktisk har fundet nogle tal for hvilken udledning en bil skal ned under med disse åbne DPF for at overholder kravene - jeg synes kun jeg har set noget i retning af "reducering med 80%" og det er jo relativt i forhold til hver enkelt bils udledning - er der nogen der har fundet ud en tal for hvor lav udledning skal være - egentligt må det være med DPF - for at overholde de nye miljøkrav til vore gamle disel-biler?
mvh - ti
Boelle har undersøgt en hel del om DPF, og grænseværdier osv. Læs det hele her: viewtopic.php?f=11&t=138
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Jørgen Hansen
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 9. jul 2010 19:16
Geografisk sted: Køge

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af Jørgen Hansen »

Angående Tysk Miljømærke.
Først forespurgte jeg både Applus og A-Inspektion om grønt miljømærke, begge steder blev jeg venligt men bestemt afvist.
Derefter fulgte jeg rådet i denne tråd og skrev til TUV i Hannover, jeg brugte den viste ansøgnings blanket og vedhæftede en kopi af registreringsattest.
Jeg har idag modtaget et grønt miljømærke hurtigt/nemt/effektivt.
Stort tak for oplysningen i tråden.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af yaknudsen »

Ja, forummet på lupo3lklub.dk er ganske enkelt verdens bedste lupo3l forum. Genialt. Intet mindre!

Selvom jeg ikke længere har den ære at være ejer af sådan et lille spare-vidunder, så dulmer jeg abstinenserne ved fortsat at "hænge lidt ud" herinde, og vil gerne benytte lejligheden til at takke for alle de gode tips jeg har fået gennem årene.

NB: Selv om tonen herinde af og til kan være lidt barsk, så skal man ikke tage fejl. Mage til hjælpsomme og engagerede entusiaster finder man dælme ikke mange steder.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af sussi »

På alles vegne :) Tak for de pæne ord.
Du er jo selv en af dem ;) ;)
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af msg1979 »

Kan tilføje at ved Odense havn (Havnegade 94). Der kom jeg ned idag med bildataerne på min Lupo. Dem havde SMC printet ud til mig.

'Han sagde at han ikke kunne bruge dem til noget, men han havde selv en Audi A2 med samme motor, og den havde det grønne mærker, så det kunne min da også få..
165kr
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af sussi »

msg1979 skrev:Kan tilføje at ved Odense havn (Havnegade 94). Der kom jeg ned idag med bildataerne på min Lupo. Dem havde SMC printet ud til mig. 'Han sagde at han ikke kunne bruge dem til noget
Det passer IKKE, for her er nemlig beviset på at en 3L overholder EURO 3 - D4 (D4 er en standart tyskerne indførte inden EURO 4), den behøver nemlig IKKE overholde EURO 4.
M.v.h. Sussi
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af msg1979 »

sussi skrev:
msg1979 skrev:Kan tilføje at ved Odense havn (Havnegade 94). Der kom jeg ned idag med bildataerne på min Lupo. Dem havde SMC printet ud til mig. 'Han sagde at han ikke kunne bruge dem til noget
Det passer IKKE, for her er nemlig beviset på at en 3L overholder EURO 3 - D4 (D4 er en standart tyskerne indførte inden EURO 4), den behøver nemlig IKKE overholde EURO 4.
M.v.h. Sussi
Jeg er ikke med?
Hvad er det der ikke passer?

Jeg fik mit mærke uden at han kiggede på papirerne, da han netop selv havde en audi a2 1.2TDI.

Jeg har fået at vide i 2 andre synshaller at de vil have COC papirerne og ikke bare papirer fra SMC hvorpåder står D4 på..

Men indlægget var nu også skrevet således andre måske kunne køre samme sted hen i fald de oplever synsmænd der ikke sætter sig ind i tingene :)
Brugeravatar
tn3l
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 22. aug 2010 08:02
Geografisk sted: herning

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af tn3l »

hej

jeg er i samme båd , har fået et mærke før ,men nu skal man åbentbart igennem det samme lort igen...
er der ikke en af jer der har et eller andet juridiskt jeg kan printe ud og vise dem så man slipper det bøvl hver gang..???

Vh
Tom
Ejner
Indlæg: 345
Tilmeldt: lør 19. nov 2016 18:56
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense

Re: Miljø mærker hjælp

Indlæg af Ejner »

Kontaktede FDM, Lyngby (hovedkontor) på mail adressen [raadgivningen@fdm.dk] og forespurgte om VW Lupo 3L årgang 2003 kunne få et grønt miljømærkat med 4-tal. Det skal lige nævnes at jeg er medlem af FDM, om det har betydning kan måske godt være positivt for sagens udfald.
Salgskonsulent Ulla Pedersen svarede sødt og hurtigt tilbage dagen efter på min e-mail forespørgsel, at det var VW L3L berettiget til, og jeg kunne få den hos et af synshallerne herved ville jeg endda spare kr. 29 i porto.
Bor i Odense og kørte til på FDM, Egegårdsvej 3. Umiddelbart kunne de ikke udlevere miljømærkat til diesel bil indregistreret før 1. januar 2006.
Havde dog taget kopi med af skrivelsen fra rådgivningen FDM, Lyngby og på den baggrund accepterede FDM, Odense at sælge mig et grønt mærkat (der er lidt rabat når man er medlem).
ELY

2003 Lupo 3L m/ DPF, Ravenna Blau Metalic, anskaffet 26/1-2017 km 284.710
2018 Passat Variant TDI 150PS SCR DSG7, Reflex Silver Metallic, anskaffet 12/2-2020 km 58.000
Lupo3lklub.dk super værktøj, derfor er jeg sponsor
Besvar