Manglende olietryk men oliestand ok.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af sussi »

Pas på med at overfylde, det har turboen absolut ikke godt af :evil:
m.v.h. Sussi
Vedhæftede filer
oilleveldipstick.jpg
oilleveldipstick.jpg (4.21 KiB) Vist 5082 gange
Nicolai
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. aug 2011 14:33
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: kallø skovby

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Nicolai »

Et eller andet problrm har den. Idag satte motoren ud. Den gik langsomt ned i omdrejninger og døde. Ved næste tændning kørte starteren ikke. Ventede halvt minut så startede den og kørte som normalt. Ved afsluttet kørsel og slukning prøvede min kone tænding igen der kørte starter men motor startede ikke.

Det her lidt mystisk. :o
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Thore J »

Nicolai skrev:Et eller andet problrm har den. Idag satte motoren ud. Den gik langsomt ned i omdrejninger og døde. Ved næste tændning kørte starteren ikke. Ventede halvt minut så startede den og kørte som normalt. Ved afsluttet kørsel og slukning prøvede min kone tænding igen der kørte starter men motor startede ikke.

Det her lidt mystisk. :o
.. Det er præcis beskrivelsen af en motor der er ved at brænde sammen!!! Jeg ville ikke køre en meter mere i den førend jeg havde helt styr på problemet!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Nicolai
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. aug 2011 14:33
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: kallø skovby

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Nicolai »

Min oliepind et vist ik magen til den viste. Den har buk ved min og max og det ternet område er imellem. Men jeg tror jeg tapper en anelse af da den står på øverste buk.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Sv: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Vyffe »

Find fejlen i stedet for at famle i blinde.
Hvad med oliepumpen?

Måske skulle du starte med at skifte olie og filter. Bid mærke i mængden du tapper af.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Thore J »

Hmm.. Måske er din tandempumpe færdig.. Og du har diesel i olien - hvilket både kan forklare den høje oliestand og problemet med smøring (det du beskrev med den måde den gik i stå på!!!)...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Sv: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Thore J »

Vyffe skrev:Find fejlen i stedet for at famle i blinde.
Hvad med oliepumpen?

Måske skulle du starte med at skifte olie og filter. Bid mærke i mængden du tapper af.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
+1
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af batmann67 »

Keep going...

Russisk roulette med 5 patroner, det er da spændende...
Imellemtiden så kan vi andre blive ved med at gætte på hvad der er galt, og spille om hvor længe der går inden motor står af.

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Nicolai
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. aug 2011 14:33
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: kallø skovby

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Nicolai »

Næ batmann jeg må skuffe dig. Den bliver bugseret til havdrup nu. Så må vi se hvad der er at gøre. Jeg fåt fejlkodernr derudefra og rapporterer fejlene her :| :| :cry: :(
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af batmann67 »

Man skal vel også have lidt ud af sit Falck abonnement!

Du får måske også historien fra falck-folkene om de næsten ikke lave anden end at køre med 3L-biler :-).
Men så er det jo os der er med til at de stadig har et job :-D.

Sidste sommer blev vi kørt fra Skanderborg og til det nordjyske, selv om det kom til at tage 6 timer (over Aalborg), så var det nu en hyggelig tur.

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Nicolai
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. aug 2011 14:33
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: kallø skovby

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Nicolai »

Tjaa... jeg er nu ret ulykkelig...

Mit hus på lolland skal bygges færdigt så det er beboeligt - sidder i en lejlighed i kbh, som er tømt for alt inventar undt 2 madrasser med en nyfødt baby. Og lupoen bliver tidligst set på på mandag og skal hentes på lars tyndskids mark...

Har intet rent tøj eller noget som helst andet...
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Sv: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af batmann67 »

En skam det ikke var muligt at få læst fejl log ud...

Sendt fra min LG-E610 med Tapatalk2
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Nicolai
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 10. aug 2011 14:33
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: kallø skovby

Re: Manglende olietryk men oliestand ok.

Indlæg af Nicolai »

Halløjsa herinde.

Jeg fik bilen tilbage fra havdrup efter en UGE... Argh.

De sagde computeren kun havde en fejl meddelelse og det var at den havde "tabt forbindelsen". De specificerede ikke nærmere, hvad det var. Derfor udbad de sig, hvad jeg og konen havde oplevet af fejl på den - hvorfor de fik ovenstående smøre.

Jeg spekulerer på om fejlloggen i computeren bliver resettet af den kortslutning, som indimellem sker i rattet efter de "fixede" at airbag lampen lyste ganske svagt - uret resetter ihvertfald når det sker udover at jeg går lettere i panik sammen med mine evt. passagerer :D? Jeg orker ikke at få fixet røgen - da jeg bad dem om at gøre det på 3liter værkstedet i københavn - begyndte airbag lampen at lyse. Så enten har jeg en defekt airlampe eller så røg fra rattet indimellem - og da synsmanden ikke vil acceptere airbag lampen vælger jeg at lade fejlen bestå som en tilfældig kortslutning.

Anyway.. De sagde følgende - ud fra min fejlbeskrivelse var de lidt i tvivl om, hvad det var - for det indikerede flere typer fejl.

De mest almindelige var et relæ (vistnok til tænding) samt oliesensor (citat: den var meget beskidt).
De tappede olien af og der var de 3,8 Liter såvidt jeg husker. De var af den holdning det var den helt rigtige mængde.

Pris cirka 1500kr. Så ikke så slemt, som det kunne være - og nu har jeg lært det til næste gang !!!

Mvh. Nicolai

P.S.Nu har jeg kørt cirka 500km siden uden problemer.
Besvar