Så vil jeg prøve at skifte de 2 relæer i min servo. Men jeg synes ikke at kunne finde de bolte/skruer der holder ratstammen. Er der nogle der evt kan supplere med en tegning/ billede af fastgørelsespunkterne ?
Der ligger en guide til afmontering af rattet, som jeg har tænkt mig at benytte. Jeg har pillet al plasticen af
Ratstamma - afmontering
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Ratstamma - afmontering
Sidste gang jeg så en bil få skiftet ratstamme, var næsten det hele splittet ad, altså det indvendige.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, eller bare lettere, når man ved hvordan man gør
M.v.h. Sussi
Jeg ved ikke om det er nødvendigt, eller bare lettere, når man ved hvordan man gør
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Ratstamma - afmontering servo styring motor demontage
Hejsa
Du behøver ikke udtage hele ratstammen, det er sgu alt for omstændigt.
Har du ikke de store pølsefinger, skal der lige snittes lidt plastik, så tager du servomotoren ud.
Du skærer hullet højre for ratstammen op som ses på 1. Billede.
Dernæst skal der skæres et hul i relæ boks siden, for at kunne få nederste ratstamme blot ud (billedet er taget nede fra bremsepedalen og op under instrumentbordet (billede 2)
Jeg brugte en loddekolbe og tålmodighed.
Så afmonteres den nederste bolt på ratstammen, og du kan lige få den fri med hjælp af det hul du har lavet i relæ holderen. Herefter kan du komme til de 4 bolte der holder servomotoren på plads, så er det bare at hive den ud, og lade resten af ratstammen være i bilen.
Er der nogen der er interesseret, sender jeg gerne en overhalet servomotor med nye relæer til en 600,- mand + fragt og får din gamle retur
Du behøver ikke udtage hele ratstammen, det er sgu alt for omstændigt.
Har du ikke de store pølsefinger, skal der lige snittes lidt plastik, så tager du servomotoren ud.
Du skærer hullet højre for ratstammen op som ses på 1. Billede.
Dernæst skal der skæres et hul i relæ boks siden, for at kunne få nederste ratstamme blot ud (billedet er taget nede fra bremsepedalen og op under instrumentbordet (billede 2)
Jeg brugte en loddekolbe og tålmodighed.
Så afmonteres den nederste bolt på ratstammen, og du kan lige få den fri med hjælp af det hul du har lavet i relæ holderen. Herefter kan du komme til de 4 bolte der holder servomotoren på plads, så er det bare at hive den ud, og lade resten af ratstammen være i bilen.
Er der nogen der er interesseret, sender jeg gerne en overhalet servomotor med nye relæer til en 600,- mand + fragt og får din gamle retur
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
-
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tirs 22. dec 2020 13:26
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Skanderborg
Re: Ratstamma - afmontering
Jeg ved godt det er en gammel tråd, men jeg har problemet med relæerne for servostyringen.
@Crispie hvis du stadigvæk følger dette forum og du stadig har billederne af det du skar væk, kan du så ikke lige tilføje billederne igen... please.
@Crispie hvis du stadigvæk følger dette forum og du stadig har billederne af det du skar væk, kan du så ikke lige tilføje billederne igen... please.
Re: Ratstamma - afmontering
Uhh… beklager sent svar, fandt du løsningen? Der er lavet “Cut here” linier hvor der skal fjernes materiale når du får hevet coveret af
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S