Forbrug

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Dolarhyde
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. sep 2010 20:22
Geografisk sted: Aalborg

Forbrug

Indlæg af Dolarhyde »

Hej Lupo ejere,

Jeg er relativ ny lupo ejer og er interesserert i at høre hvad jeres forbrug ca ligger på ved blandet kørsel?

Jeg har svært ved at holde den under 4 L ved blandet kørsel (med 15 tommer alu dog) er det et normalt forbrug?

Mvh Dolarhyde
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Forbrug

Indlæg af Clayton »

Ja ;) 30% ligger i hjulene
Hader FB :roll:
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Forbrug

Indlæg af magnussen »

nu er forbrug svært at sammenligne..

køre jeg kun bykørsel køre jeg vel 3,5-4,0 på sommer dæk og 4+ på vinterdæk


køre jeg primært landevej ligger den på 2,8-3,0 på sommerdæk og 3,6 på vinterdæk..


Men der skal ikke så meget til at hente de sidste dråber ud af den, tril meget, undgå at bremse, ingen unødigt vægt i bil ...osv ....osv
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Forbrug

Indlæg af sussi »

Dolarhyde skrev:Hej Lupo ejere,
Jeg er relativ ny lupo ejer og er interesserert i at høre hvad jeres forbrug ca ligger på ved blandet kørsel?
Jeg har svært ved at holde den under 4 L ved blandet kørsel (med 15 tommer alu dog) er det et normalt forbrug?Mvh Dolarhyde
Hvad er omkredsen på dine dæk i forhold til orginaldæk, og hvad er dit præcise forbrug målt after påfyldt mængde og kørt distace, udregnet med den forskelsfaktor der er i dækomkredsen, når vi ved det præcis, kan vi begynde at sammenligne. Nu ved jeg ikke hvad rullemodstanden er på dine "15 tommer alu dog", men det har meget stor betydning.
Så at sammenligne forbrug på biler med meget forskellige dæk, svarer til at sammenligne prisen på æbler og bananer ;) ;)
Mit forbrug over godt 5 år:
Vinterdæk 24-26 km.l. 95% kørsel på motorvej.
Sommerdæk 28-29 km. l. 95% kørsel på motorvej.
Feriekørsel 34km.l.
Feriekørsel efter montering af OE fartpilot 31 km.l.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar