Tandrem synkronsvinkel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af m bonnichsen »

Hej er ved at skifte tandrem på min ny lupo jeg har låst det hjul på knasten men den der synkrons vinkel hvordan findes den skal der computer på og hvad skal den være. Det er et almenligt værksted der har skifdet tandremmen sist og hjulet på knasten er sat helt til den ene side, så den ikke kan justeres mere den vej men det virger ikke helt rigtigt. mvh Martin :idea:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af ph. »

Forstår ikke helt hvad dit indlæg går på men...
Du skal ikke låse REMHJUL På Knasten!!! du skal låse KNASTEN! ;)
Den Rigtige måde at skifte T-rem er så vidt jeg forstår at man
drejer motor så alt er på mærker, låser knasten,, (Hvis alt er 112% så passer resten af t-remsværktøj på men det er vist sjældent, når det er folk uden det rigtige værktøj der har skiftet rem mere end de sidste 2.gange
så)
løsner remhjul på knast, drejer på krumtap til resten af værktøj passer, tager rem af, remhjul skiftes, ny rem monteres, remhjul på knast låses, t-rem-værktøj fjernes og bilen er nu klar til de næste 60.000.km (motorkode-ANY) og den anden som jeg ikke kan huske 60-90.000.km alt efter nerver (Vw opgiver remskift til 90K men har da set en der knækkede sig inden...)
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af m bonnichsen »

ok jeg kan vel bruge mærket på svinghjulet til at sette krumtappen efter ligesom førhen, og knasten kan vel låses med et 6 mm bor i hullet. Men hvad er denne synkromsvinkel og hvordan justerer jeg den. mvh Martin
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Find en der har adgang til ElsaWin og spørg pænt efter en udskrift for proceduren for tandremsjustering...

... Alternativt, køb dig til læserettigheder på Erwin, vagcat eller tilsvarende.



/Claus
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af KMDTHY »

m bonnichsen skrev:ok jeg kan vel bruge mærket på svinghjulet til at sette krumtappen efter ligesom førhen, og knasten kan vel låses med et 6 mm bor i hullet. Men hvad er denne synkromsvinkel og hvordan justerer jeg den. mvh Martin
Send en pm. Jeg har også komplet værktøj du kan leje hvis det er.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af VAGtech.dk »

synkronsvinkel aflæses med VAG-COM/VCDS og justeres ved at dreje knasthjulet mens krumtap og diesel-styring er låst.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af m bonnichsen »

Der seder også en lille dæmper ved opstrammer hjulet vad er funktionen, da jeg ikke kan se den kan gøre meget nytte når det hele er spændt. og hvis krumtappen står på merket og der er lås på knasten så passer det hele vel drej 2 omgange og se igen om det passer. Er det helt galt jeg kan ikke se hvad der skulle gågalt. mvh Martin
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Tandrem synkronsvinkel

Indlæg af VAGtech.dk »

Dæmperen "dæmper" som navnet antyder vibrationer.
Hvis du ligger mærke til det ligger strammerhjulet an på denne dæmper, så dette mål har MEGET at sige. Husk motoren skal være kold, når de 7 mm måles.

Du skal kontrollere de 7 mm, og om låsen i knasten kan sættes i, når du har kørt 2 omgange med motoren.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar