skifte arm på gangsteller

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

skifte arm på gangsteller

Indlæg af m bonnichsen »

Hej jeg har lige købt en fin lupo fra 2000 med 275000 km på bagen den skifter ikke så godt gir og har svært ved at komme i stop men nor den køre på motorvej virker de hele fint alle gearene. Jeg er så ved at skifte den stang og kugler ved gangstelleren og skifte olie på gangstelleren kan jeg grunjusterer den nor jeg setter stangen på eller skal den bare have samme længde som den gamle. Er ny i lupo, men det er sku en dejlig bil. håber på mange gode råd Martin
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: skifte arm på gangsteller

Indlæg af VAGtech.dk »

Stangen skal du IKKE justere på... Den skal have "original" længde.

Du kan justere det nederste kuglehovede, men som dugangspunkt skal du ikke rykke på den uden du grundjusterer gearkassen.

Jeg ville personligt heller ikke skifte stangen uden efterfølgende at grundjustere gearkassen.

Du skriver "svært ved at komme i stop" hvad mener du med dette??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: skifte arm på gangsteller

Indlæg af sussi »

Hej Martin og velkommen i klubben :-)
Et godt sted at starte, er her:
viewtopic.php?f=22&t=14
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
m bonnichsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: man 18. okt 2010 12:28
Geografisk sted: Middelfart

Re: skifte arm på gangsteller

Indlæg af m bonnichsen »

ja den kan kun meget sjældent komme i stop og kun med vold så nøjlen seder i. jeg er ved at skifte tandrem vandpumpe aldt olie og alle filtre og ville så køre til odense og få den grunjusteret nor dette er færdigt. mvh Martin
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: skifte arm på gangsteller

Indlæg af VAGtech.dk »

Det der med vold lyder altså ikke særlig optimalt ??

Der sidder jo en låsepal, så det kan være det er en der hænger lidt, og som nu er bøjet pga vold ?
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar