centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Hey!
Er der nogen el eksperter her inde, som evt kunne have et løsningsforslag til min tanke her:
Jeg har en centrallås boks, med klapnøgler, hvor der er en knap i midten til at åbne bagagerummet med. Dette må gøres vha en impuls eller lignende fra boksen til "åbneren"
Kan man evt få et kontakt relæ, som kan omsætte denne impuls til at "slutte" og bryde relæet. måske et relæ der skal have 2 impulser for at åbne og to impulser for at lukke. Så kan man koble kontaktsættet ind over ledningen til oliefyrsstyringen. Her er der to ledninger som skal kortsluttes (rød og sort)
Så slipper man for at købe sig fattig i fjernbetjening til Webasto fyret ??
Er der nogen el eksperter her inde, som evt kunne have et løsningsforslag til min tanke her:
Jeg har en centrallås boks, med klapnøgler, hvor der er en knap i midten til at åbne bagagerummet med. Dette må gøres vha en impuls eller lignende fra boksen til "åbneren"
Kan man evt få et kontakt relæ, som kan omsætte denne impuls til at "slutte" og bryde relæet. måske et relæ der skal have 2 impulser for at åbne og to impulser for at lukke. Så kan man koble kontaktsættet ind over ledningen til oliefyrsstyringen. Her er der to ledninger som skal kortsluttes (rød og sort)
Så slipper man for at købe sig fattig i fjernbetjening til Webasto fyret ??
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
(Tror nok det var) Jev der på den Gl. forum skrav om en der havde brugt en trådløs ringeklokke ...så det kan vel også lade sig gøre at bruge en "bagklap åbner" fra en C-lås
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
1 kører fyret så længe rød og sort ledning forbindes, jeg kan ikke lide ordet kortsluttes, så springer der en sikring
2 eller skal de bare sættes sammen fx. 1 sek. og så kører fyret så længe uret er sat til?
normalt vil en bagagerums åbner give +/- 12 volt i en given tid fx. 1 til 2 sek. hvis det så er som i punkt 1, skal der en timer på af en slags....
Hvis du vil have hjælp, må du lige svare p ovenstående!??
2 eller skal de bare sættes sammen fx. 1 sek. og så kører fyret så længe uret er sat til?
normalt vil en bagagerums åbner give +/- 12 volt i en given tid fx. 1 til 2 sek. hvis det så er som i punkt 1, skal der en timer på af en slags....
Hvis du vil have hjælp, må du lige svare p ovenstående!??
Senest rettet af Clayton man 18. okt 2010 07:29, rettet i alt 1 gang.
Hader FB
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
jeg tænker nu bare et "kip relæ" af en slags... som så selvfølgelig aktiveres igen når den skal slukkes...
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Du skal have lavet noget så du kortslutter kontakten på timeren, da fyret er data styret.
Jeg har lavet GSM start med en gammel mobil tlf, lidt transistor teknik og en optocoupler
Jeg har lavet GSM start med en gammel mobil tlf, lidt transistor teknik og en optocoupler
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
jeg har startet det ved at forbinde sort og rød på mit gamle DW50..
Det lyder interessant det med telefonen... og jeg havde gået med tanken, men mine elektrikker/elektronik færdigheder rækker sku ikke lige SÅ langt:)!!
Det lyder interessant det med telefonen... og jeg havde gået med tanken, men mine elektrikker/elektronik færdigheder rækker sku ikke lige SÅ langt:)!!
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Jeg har haft et oscilloscope på data benet i et webasto 1533 ur - og det bliver ikke bare sat høj - der bliver sendt data.lupofyn skrev:jeg har startet det ved at forbinde sort og rød på mit gamle DW50..
Det lyder interessant det med telefonen... og jeg havde gået med tanken, men mine elektrikker/elektronik færdigheder rækker sku ikke lige SÅ langt:)!!
Der er 3 ledninger til uret VCC(5V), GND og DATA...... Men det er også de nyere Thermo Top E/C/P
Hvis den gamle du har der bare skal kortslutte kan du jo bare lave en et logik kredsløb med nogle flip flops, og sætte dem til at toggle, lidt old fashion, men det virker
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Det er rigtig nok, men jeg har fået nyt til min lupo.. Et thermo top C, så det duer jo ikke hvis jeg kortslutter et eller andet i datastyringen.
Men det ser lidt inviklet ud med den tegning.. eller det er det måske ikke ??
Men det ser lidt inviklet ud med den tegning.. eller det er det måske ikke ??
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Ikke specielt - nej. Men jeg skal til at lave en mere til min egen, har selv lige købt en ny Thermo Top C, den anden jeg lavede var til de gamles Touran. Ændre nok designet lidt, måske til en monostabil multivibrator, så er det en fast defineret puls til uret...lupofyn skrev:Det er rigtig nok, men jeg har fået nyt til min lupo.. Et thermo top C, så det duer jo ikke hvis jeg kortslutter et eller andet i datastyringen.
Men det ser lidt inviklet ud med den tegning.. eller det er det måske ikke ??
Så måske jeg kan lave en xtra
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
uha uha... det kan du da lige finde ud af om du kan ?? og lige give mig en pris på det..
hvordan tilsluttes den så til telefonen ???
hvordan tilsluttes den så til telefonen ???
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Det finder jeg lige ud af.....lupofyn skrev:uha uha... det kan du da lige finde ud af om du kan ?? og lige give mig en pris på det..
hvordan tilsluttes den så til telefonen ???
Du bliver nødt til at lodde en ledning i dit ur.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Jeg har et ekstra ur som jeg kan prøve med !!!
men hvordan tilsluttes den telefonen, jeg har nemlig en stak gamle telefoner liggende ??? headset eller???
men hvordan tilsluttes den telefonen, jeg har nemlig en stak gamle telefoner liggende ??? headset eller???
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Hvad er det for et ekstra ur du har ? 1530(den firkantede) eller den 1533(den ovale)lupofyn skrev:Jeg har et ekstra ur som jeg kan prøve med !!!
men hvordan tilsluttes den telefonen, jeg har nemlig en stak gamle telefoner liggende ??? headset eller???
Den jeg lavede sidst tog jeg signalet ud over en LED inde i telefonen.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
det er det firkantede..
Signalet kan vel også tages fra headsetet evt?? så man kan tage telefonen fra hvis der er "problemer" med denne??
Signalet kan vel også tages fra headsetet evt?? så man kan tage telefonen fra hvis der er "problemer" med denne??
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: centrallås - bagagerums åbner til aktivering af oliefyr.
Har slet ikke målt på headset stikket - det andet var nemmerelupofyn skrev:det er det firkantede..
Signalet kan vel også tages fra headsetet evt?? så man kan tage telefonen fra hvis der er "problemer" med denne??
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.