Lupo hopper ud af gear og går i beskyttelsesprogram (LØST)

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Dolarhyde
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. sep 2010 20:22
Geografisk sted: Aalborg

Lupo hopper ud af gear og går i beskyttelsesprogram (LØST)

Indlæg af Dolarhyde »

Hej alle lupo eksperter...

Jeg har store problemer med min nyligt indkøbte brugte lupo 3L. Den har gået 256000. Til at startemed hoppede den ud gear og gik i beskyttelsesprogram når den koblede ud. Så skiftede jeg trykkuglen. Herefter kørte den ca. 30 km problemfrit. Efter 30 kilometer hoppede den ud når den skiftede fra 4 til 5. efter yderligere 5 km hoppede den ud når den skiftede fra 3 til 4. Jeg kom hjem men nu kan den kun køre i 1, 2 og 3 gear og jeg er sikker på at hvisjeg kører få meter mere ryger de også. Den kan stadig starte i "STOP" funktion.

Hvad siger i er det en elektronisk bagatel eller en dødsdom? (håber sgu på det første).

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Lupo hopper konstant ud af gear og går i beskyttelsespro

Indlæg af VAGtech.dk »

Fik du den grundjusteret da du skiftede trykkugle osv?? hvad med hydoliestand??

Aalborg gearteknik ville være et godt bud :)?
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo hopper konstant ud af gear og går i beskyttelsespro

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo hopper konstant ud af gear og går i beskyttelsespro

Indlæg af 383CI »

Hjælper "sangen" ikke, om du synger den alene eller får Per eller en anden med vagcom/grundjusterings erfaring med i koret, kunne det lugte af knækket sikftegaffel, inde i gearkassen, men det kan GearkasseDoktor Per helt sikkert komme med et bud på, hvis din Lupo er nummer 9 eller 10 af de 10 jeg omtaler i signaturen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Dolarhyde
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. sep 2010 20:22
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lupo hopper konstant ud af gear og går i beskyttelsespro

Indlæg af Dolarhyde »

Hej igen, mange tak hurtig svar, jeg er nok desværre nummer 9 eller 10 :( Per fra gearteknik har grundjusteret for 1000 km siden og det er også Per der skiftede trykkuglen. Gearkassen skulle være renoveret for 20 000 km siden og samme tid ny kobling. Måske noget er samlet forkert... Jeg må have fat i Per igen.

P.S. Er der risiko for at gearkassen være lavet om til metalspåner? Jeg mener når nu den går i sikkerhedsprogram er gearkassen vel beskyttet?

P.P.S. Hvad mon en udskiftning af skiftegaffel koster....

Ses på landevejen - forhåbentlig snart...
Dolarhyde
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 27. sep 2010 20:22
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lupo hopper konstant ud af gear og går i beskyttelsespro

Indlæg af Dolarhyde »

Hey,

Problemet er løst, det var blot skiftearmen uden på gearkassen der ikke var skruet ordentligt fast da gearkassen blev monteret efter en renovering. Nu triller lupoen upåklageligt igen. :D
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Lupo hopper konstant ud af gear og går i beskyttelsespro

Indlæg af 383CI »

Nice :-)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar