Sprinklerslange til bagrude utæt

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af arj9k »

Jeg laver lige et indlæg her på siden, inden jeg begynder at splitte lupo'en ad.

Når der trykkes på sprinkler til bagrude, så fosser sprinklervæsken ud nede ved venstre bagskærm (foran baghjulet i bunden af inderskærmen). Det er lidt irriterende, da jeg hellere så sprinklervæsken havne på bagruden :)

Mit spørgsmål er om sprinklerslangen er trukket under bilen op igennem bagskærmen, eller om den er trukket bag beklædningen i siden forbi bagsædet?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af sussi »

Inden du splitter bilen ad, så kontroller lige at dysen ikke drejer rundt sammen med viskerarmen på bagruden.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af ph. »

er 99,999% Sikker på at den ligger inde bag sidebeklædning og at der er en samling
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af arj9k »

sussi skrev:Inden du splitter bilen ad, så kontroller lige at dysen ikke drejer rundt sammen med viskerarmen på bagruden.
Det gør den ikke. Er tjekket :)

Jeg tror også den er trukket bag sidebekædningen. Der må åbenbart være et drænhul, siden sprinklervæsken kan komme ud nede ved bagskærmen :D
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af arj9k »

Det var simpelthen en samling ved toppen af bagsædet som var gået fra hinanden. Ingen brud eller knæk på slangen. Utroligt hvordan sådan en lille rystende 3 cylindret motor kan ryste sådan en samling fra hinanden :D
Vedhæftede filer
samling2.jpg
samling2.jpg (132.91 KiB) Vist 6023 gange
samling1.jpg
samling1.jpg (117.61 KiB) Vist 6023 gange
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af KMDTHY »

Det var fredag, og det gik lige lidt for hurtig med at få din Lupo ud af samle båndet :mrgreen:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af arj9k »

Ja, det skulle man næsten tro :)

Nu hvor der så er kommet tryk til sprinkler dysen i bagrudeviskermotoren, så viser det sig at skidtet drejer med akselen og er utæt. Nøjagtig samme problem jeg havde med min golf IV 1,8T i sin tid :D
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af ph. »

arj9k skrev:Ja, det skulle man næsten tro :)

Nu hvor der så er kommet tryk til sprinkler dysen i bagrudeviskermotoren, så viser det sig at skidtet drejer med akselen og er utæt. Nøjagtig samme problem jeg havde med min golf IV 1,8T i sin tid :D
He he Typisk tysk
Hvorfor forbedre noget der ikke virker

#KMDTHY
G IV kom på markedet i 97' og audi A3 (som sikkert kører med samme viskermotor) i 96'
men ja eftersom de forsøger at facelifte sig til en markedtid på 7-9.år på en model og når man så ikke følger op på, eller bare er ligeglade med kvaliteten på det man sender på markedet.
så er det klart at der kan være "stumper" man indførte i ??..96'..?? som stadig findes på samme model produceret i 02'
og af samme årsag vil de samme Håbløse konstruktioner kunne findes på modeller der introduceres i 99'
men hvis man fra ledelsens side havde ment at det var et problem at ens produkter havde Så mange fejl som tilfældet er for:
-->>G III, G IV, osv... Passat i samme årgange (Bliver faktisk kun værre og værre jo nyere bil der er tale om, Lupo, Polo (6N), og ikke at glemme Fox'n<<<---
Så skulle man satme sætte sig ned og forsøge at løse problemerne istedet for at tørre dem af på kunderne /Sende regningen videre aka res.dels udskiftning hvert andet til 3.die år eller nødløsninger som de her på siden valgte som f.eks. at sætte sprinkler på fra en Pug. 405
Senest rettet af ph. lør 2. okt 2010 07:33, rettet i alt 6 gange.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af KMDTHY »

Hahaha, som man siger "et uheld kommer sjældent alene" :-)

Det kan heldivis fixes for små penge. Min 2002 Lupo var motoren brændt sammen og sprinklerør knækket :-(

Det er også samme motor som på G4....

ph, de er jo fra samme årgang, og samme dele :-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af arj9k »

Ja, de skal vw skal jo tjene lidt på reservedele - mere end de gør i forvejen :D

Jeg prøver først at reppe motoren med rep sættet. Jeg har dog hørt det giver en stakket frist, men gider ikke smide € 75,- for en ny motor igen :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Sprinklerslange til bagrude utæt

Indlæg af sussi »

Har lagt essensen af denne tråd over i FAQ incl billeder.
Besvar