Min lupo drikker vand

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Min lupo drikker vand

Indlæg af Thore J »

jesperaalborg skrev:Til dem som skal have målt deres temperatur på kølevandet, få da en digital temperatur måler i lupoen.
mvh jesper
Hvis man har en smartphone (android eller Iphone), så køb i stedet en bluetooth ODB-2 tester på e-bay, den koster under 100kr, og med gratis software kan den udlæse kølevandstemperatur (og meget meget mere)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
jesperaalborg
Indlæg: 85
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 23:12
Geografisk sted: aalborg

Re: Min lupo drikker vand

Indlæg af jesperaalborg »

ja men den passer jo ikke ind i de andre knapper, den digitale passer ind og ser kanon fed ud
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Min lupo drikker vand

Indlæg af Thore J »

Nej, bevares.. :-)

Men hvis man blot har brug for at udlæse temperaturen en gang i mellem er så kan man med fordel bruge "torque"
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Min lupo drikker vand

Indlæg af ph. »

jesperaalborg skrev:ja men den passer jo ikke ind i de andre knapper, den digitale passer ind og ser kanon fed ud
der er jo alligevel ikke plads for knap til spejljust, ur til fyr, eco fra, osv... 8-)
jo ikke ligefrem fordi Vw har forventet at folk købte knapkrævende udstyr til sin ulv :roll:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Min lupo drikker vand

Indlæg af Thore J »

Silver skrev:Hej der:)

Død toppakning=

...
Symptomet er at bilen IKKE bruger vand når du kører almindeligt i den, men kører du motorvej med lange træk/belastninger begynder den at bruge en smule.

Flere har gennem årene ringet til mig mens de er på motorvejen og fortalt at de pudsigt nok HVER gang får den røde kølervæske lampe symbol advarsel når de har kørt en time på motorvejen. Når de så i deres iver vil påfylde mere væske og løsner låget opdager man at systemet er under voldsomt tryk, fordi væsken er presset ud af systemet!
Ift. til ovenstående...

Min Lup gør noget lignende, hvor der kommer tryk i system.. men der hvor jeg ikke kan få billedet til at passe er at den som regel først viser sig som et problem efter at bilen har været stoppet.. og nogle gange endda kølet helt ned og hvor trykket er blevet taget af.. F.eks. I går kørte jeg 100+200 km med ca. 120 km/t ingen problem.. jeg kommer hjem er der tryk i ekspansionsbeholderen. Jeg lukker det af med slukket motor og væskestanden stiger til normal.. Jeg kører 2 km hr til morgen, stille og roligt. Al væske er presset ud ekspansionsbeholderen - jeg lukker tryk af, det løber tilbage, og jeg efterfylder de par dråber der mangler .. 4 km efter går det igen.. og så har der ikke været noget resten af dagen :? ..

Tilsvarende scenarier har jeg oplevet i noget tid nu.. Jeg var egentlig ret sikker at det var vandpumpen, da jeg før har oplevet noget tilsvarende med en defekt vandpumpe, men den er skiftet nu uden at det har ændret noget..

Yderligere så kan jeg se at temperaturen på kølevæsken fra kold til driftstemperatur svinger en del.. nogle gange så falder den pludselig en 6-7 grader og stiger så derfra indtil den er driftsmargin :O
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar