HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
michaelcb
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 20:23
Geografisk sted: 7080 børkop

HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af michaelcb »

grøn lampe i indstrumentbord mangler til bremsen (den som indikere om der er trådt på bremsen) jeg har målt på stikket til bremselyskontakten og der er 12 volt i de to ben som der skal være det siger sig selv bilen ikke kan starte pga den ikke registrere at der er trådt på bremsen hva delen kan det være?
bilen kan ikke nulstilles i gearkassen da jeg ikke kan fortælle jeg træder på bremsen der er ingen fejl på kombiindstument eller motor/gearstyring har også haft en vag tester på ved virkeligt ikke hvorfor lampen i indstumentbordet ikke lyser er der nogle som har prøvet det ? der er ikke sprunget sikringer ny kontakt er prøvet og alt andet virker i indstumentbordet.?????
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af arj9k »

Der kan jo godt være 12V i stikket ned til kontakten, men det er jo ikke ensbetydende med at kontakten fungerer. Så vidt jeg kan læse ud fra dit indlæg, så har du i hvert fald ikke skiftet kontakten.
michaelcb
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 20:23
Geografisk sted: 7080 børkop

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af michaelcb »

bremselyskontakten er blevet skiftet den skiftede jeg som det første for det gav jo mest mening at det bare var den som var istykker alt dette skete velogmærket her i morges da jeg parkerede og skulle ned efter morgenbrød så kunne den ikke starte og jeg bemærkede at lampen til br. lyset i indstumentbordet ikke lyste længere derfor bestilte jeg en ny kontakt med det samme og tænkte ikke mere over fejlen før fyraften og jeg skulle hjem så måtte den ind på værkstedet. så den er skiftet håber i kan hjælpe mig videre ...
arj9k
Indlæg: 313
Tilmeldt: fre 30. jul 2010 23:00
Geografisk sted: Slagelse

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af arj9k »

Har du haft vcds på den? Kan jo være fejllageret gemmer noget.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af KMDTHY »

Har kontakten været ude ?? Er bremse kontakten justeret ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
michaelcb
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 20:23
Geografisk sted: 7080 børkop

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af michaelcb »

ja jeg har haft bremsekontakten ude og jo den er justeret korrekt jeg tror ikke problemet ligger i kontakten men er ikke sikker ville bare lige høre om andre havde haft samme problem med den grønne lampe måske en styrebox eller instrumenbord var gået istykker
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af sussi »

Er det en type A kontakt?
Har du haft VAG-com på den?
Har du kontrolleret om der er lys i dine stoplygter?
Har du prøvet at måle kontakterne igennem?
de 2 midterste ben hører sammen og de 2 yderste hører sammen.
Og du har selvfølgelig læst:
viewtopic.php?f=22&t=29
og
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1158315
michaelcb
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 20. aug 2010 20:23
Geografisk sted: 7080 børkop

Re: HJÆLP..... bremselampe i indstrumentbord

Indlæg af michaelcb »

hej problem løst ved ikke hva der var galt men havde afmonteret batteripolen i nat og grundjustrede gearkassen her til morgen og nu kør vores lille MINI TRILLE igen men tak for svarene var sku noget træt af den igår....glad igen...
Besvar