Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

Jeg oplever noget spøjst med min lupo lige nu..

Jeg har for ca 2-3 uger siden grundjusteret med hvad der til hører..

Så i dag holder jeg ved Bilka og skal starte og der sker intet når jeg drejer nøglen.. hyd pumpen kører, men starteren rør ikke på sig.. jeg kan heller ikke høre den skifter gear når jeg flytter ned i r, n eller e.... så kom min kammerat forbi og vi pillede batteriet fra, og ventede lidt og satte dem på igen, sammen med startkabler, Her efter startede den fint, og kunne fint vælge gear og kørte udemærket.. så kørte jeg forbi ham og fik lader osv med hjem som jeg kunne sætte på, da jeg parkerer hjemme i indkørslen prøver jeg lige igen om jeg kan starte, og det kunne jeg ikke.. så gik jeg ud og pillede minuspolen af igen og satte den til med det samme, og kunne gå ind og dreje nøglen og den startede fint. jeg stoppede og startede et par gange for at teste. Nu har jeg så efterladt lupoen med lader på natten over for at se om det kan være spændingen det teer sig..

Er der nogen der har hørt om dette før ?? og evt har en løsning på dette mystiske problem..

jeg SYNES jeg bemærkede en anderledes lidt mere kontant tilkobling når jeg slap bremsen, under køreturen til bilka. Men ikke noget VILDT...

Spændingen på batteriet ligger jævnt på 14,2 volt når den står i tomgang.. ved ikke om det er for meget eller om det er fint når den lader...

KOM MED BUD KÆRE LUPO FOLK!!!!

På forhånd tak...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af sussi »

pilotfyren skrev: Spændingen på batteriet ligger jævnt på 14,2 volt når den står i tomgang.. ved ikke om det er for meget eller om det er fint når den lader....
Nej det er ikke spændingen på batteriet, det er ladespændingen :-)
Hvor gammel er batteriet?
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

ja okay :)!! det var det jeg mente... Ladespændingen målt parallelt med batteriet i tomgang... aner ikke hvor gammelt batteriet er..

men kan det have noget at sige, at jeg skal pille - polen af og sætte den på igen, og så kan skidtet starte og skifte gear som normalt???
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af sussi »

For lav spænding kan medføre nogle mærkelige problemer, og hvis dit batteri er 8-9 år gammelt er det nok ikke helt på toppen ;-).
Jeg ville prøve at låne et andet batteri, og evt. lave en fejludlæsning med VAG-COM
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

der kommer ingen fejl med vagcom.... det prøvede jeg med det samme...

men ku være jeg skulle prøve med et frisk batteri... jeg synes bare at det lyder vildt med de 14,2 volt... ellers kunne det evt tyde på at mit batteri "aftager" en del strøm fra generatoren som derfor lader... jeg ved det ikke...

men synes det er mystisk... kan det ha noget med grundjustering at gøre...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af sussi »

pilotfyren skrev:. jeg synes bare at det lyder vildt med de 14,2 volt..
Det lyder helt normalt læs:
http://www.danbat.com/information.php?info_id=32
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

mange tak. nu må jeg jo lige prøve hvad den siger til det når jeg skal starte den her om lidt og har kørt en tur i den efterfølgende...

men er stadig meget interesseret at få bud ind på hvad der kan være i vejen...
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

nu opfører den sig "normalt" igen, men vil stadig gerne ha lidt inputs fra folk der evt har oplevet det før :)?!
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af Thore J »

pilotfyren skrev:nu opfører den sig "normalt" igen, men vil stadig gerne ha lidt inputs fra folk der evt har oplevet det før :)?!
Og i den forbindelse.. hvad har du gjort? Skiftede du batteriet eller??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

næææ jeg gjorde faktisk ikke så meget.. ladede to timer på det om aftenen hvor den havde "skabt" sig, og dagen efter og til nu har der ikke været nogen problemer... men bilen er blevet udstyret med en 4" svensknøgle, så det kan "nulstilles"...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af sussi »

Jeg har en fornemmelse af at du vil få problemer, når det bliver koldere i vejret,
hvis du ikke skifter det batteri. ;) ;)
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

du mener det har været batteriet der har gjort knuder???

Det er bare mærkeligt, at det er væk igen nu... og jeg har ALDRIG oplevet det før...

Det kombineret med at den fik en "hård" tilkobling køreturen op til undre mig..
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af KMDTHY »

De Lupo'er jeg har arbejdet på, har der været monteret VARTA batteri med indikator. Hvis ikke der er grøn indikator, skal du i ihvertfald lade p ådet, og hvis der stadig ikke er grøn indikator, så er det nok byt til nyt :-)

Jeg har 5år gammel batteri, og stadig grøn indikator :-) Pas på dit batteri.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
pilotfyren
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42

Re: Lupo kan ikke starte.. eller jo efter man.......

Indlæg af pilotfyren »

Okay....

jeg har kun haft bilen siden september sidste år... eller den har været til kendskab for mig siden da.. Der købte min mor den og jeg overtog den så i marts. Jeg vil da kigge på et nyt batteri så.. er det Varta Silver batterier du anbefaler eller??
Besvar